Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAlkaya Yener, Yeşim
dc.contributor.authorTokur, Doruk Görkem
dc.date.accessioned2020-09-25T13:19:03Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020
dc.identifier.citationMLAtr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22830
dc.description.abstractIn the history of music, Ludvig van Beethoven is the Pioneer among the composers who bridged the Classical era of the Romantic era. His bold and avant-garde approach to music has brought Beethoven to the top amongst a handful of names in artistic creation. The cornerstones of his music lies within his love for nature and people as well as his emotional, tenacious, stubborn and contrary character. Despite that, he experienced one of the most unfortunate illness a musician and a composer could have and struggled with the deterioration of his condition towards the latter stages of his life. His tenacity and passion to compose music have prevailed and made him one of the most remarkable composers of all time. This study has analyzed the Piano Sonata Op.110, No.31, which he composed late in his career when he was completely deaf, through harmony, form and pianistic perspectives. While conducting this analysis, the paper highlights the essential information for students in detail.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBeethoventr_TR
dc.subjectPiyano sonatı
dc.subjectForm
dc.subjectArmoni
dc.subjectPiyanistik
dc.titleLudwig Van Beethoven’ın Op.110, No.31 Piyano Sonatı’nın Form, Armoni ve Piyanistik Açıdan İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetMüzikte Klasik Dönem’i Romantik Dönem’e bağlayan ‘köprü besteci’ denildiğinde akla gelen ilk isim Ludwig van Beethoven’dır. Müzik yazımındaki ileri görüşlülüğü ve öncülüğü Beethoven’ı bir besteci olarak alanında zirveye çıkaran en önemli özelliktir. Doğayı ve insanları seven, duygusal ve azimli kişiliği onun müziğinin temel yapı taşlarını oluşturur. Bir müzisyen ve bestecinin başına gelebilecek en kötü sağlık sorunlarından biri sayılabilecek ve gitgide daha da ağırlaşan sağırlık problemi ile ömrü boyunca mücadele eden Beethoven’ın, bu sıkıntısına rağmen büyük bir tutkuyla besteciliğe devam etme azmi, onun müziğine bağlılığının bir kanıtıdır. Bu çalışmada Beethoven’ın en zor piyano sonatları arasında sayılan, geç döneminde tamamen sağırken yazdığı sondan ikinci piyano sonatı Op. 110, No. 31’in analizi, üç ayrı bölümü, form, armoni ve piyanistik açısından incelenmiştir. Beethoven’ın müziğinin yenilikçiliğinin ve cesurluğunun en önemli örneklerinden biri olan bu sonatın incelenmesi esnasında, öğrencilerin ve icracıların faydalanabileceği önemli müzikal, teknik ve piyanistik bilgiler hedeflenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentPiyanotr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-09-25T13:19:03Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeprojecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster