İslamofobi: New York'taki Müslüman Öğrencilerin İslam Açısından Algıladıkları Sosyal Mesafe İle Müslüman Olmayan Öğrencilerin Hissettikleri Sosyal Mesafenin Karşılaştırılması
Tarih
2020-07-20Yazar
Hıdırlıgil, Neslihan
Ambargo Süresi
Acik erisimÜst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
This study, it is aimed to compare the social distances of university students towards Muslims and Muslim’s perception of the social distance of non-Muslims in America. For this purpose, the Demographic Information Form, Freedom of Faith Information Form, and Bogardus Social Distance Scale were applied to Muslim and non-Muslim university students who continue their education in New York, USA. Questions for Muslim and non-Muslim participants were expressed in different ways to understand the perception of Muslims and the perspective of non-Muslims. As a result of the research, the social distance perceived by Muslims from non-Muslims was found to be significantly higher than the social distance that non-Muslims showed.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11655/22574Koleksiyonlar
Künye
HIDIRLIGİL, Neslihan. İslamofobi: New York'taki Müslüman Öğrencilerin İslam Açısından Algıladıkları Sosyal Mesafe ile Müslüman Olmayan Öğrencilerin Hissettikleri Sosyal Mesafenin Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Ankara, 2020.Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:
İlgili öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Azınlıklarla Sosyal Hizmet: Türkiye’de Yaşayan Azınlıkların Toplumsallaşma Deneyimleri Ve Sosyal Politika Gereksinimleri
Tek, Serhat (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-01-15)The purpose of this study is to assess the situation of rights of minority members and communities living in Turkey in terms of social policies within the general framework under the values and practice of social services, ... -
Yaratıcı Drama Eğitim Programının Çocukların Sosyal Davranış ve Sosyal Problem Çözme Becerilerine Etkisi
Akalın, Nihal (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-10-10)This research was conducted to examine the effect of the creative drama training program on children’s social behavior and social problem-solving skills. In the research, quantitative research methods, pre-test/post-test ... -
Sosyal Hizmet Uzmanlarının Çocuklarla Çalışmalara dair “Eleştirel İyi Uygulama” Hakkındaki Görüşleri: Niteliksel Bir Araştırma
Kırımsoy, Emrah (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)The purpose of this research is to contribute to the visibility of the attentive and skilful social worker’s practices through examples of social work practices with children at various times, fields, organizations in ...