Show simple item record

dc.contributor.advisorOlçay, Seray
dc.contributor.authorBayraktar Keleş, Aylin
dc.date.accessioned2020-08-05T13:00:56Z
dc.date.issued2020-06
dc.date.submitted2020-05-22
dc.identifier.citationBayraktar-Keleş, A. (2020). Özel yetenekli öğrencilerin davranış problemlerinin ve öğretmenlerin bu davranışlarla baş etme yöntemlerinin belirlenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22507
dc.description.abstractGifted students often exhibit certain behavioral problems that affect the educational process. In this study, it is aimed to determine the behavioral problems of gifted students who attended Science and Art Centers and the methods used by their teachers to cope with them. Case studies were used as a qualitative design for this study. The teachers and the primary and secondary school gifted students of Samsun Rotary Club Science and Art Center in 2018-2019 semester were chosen as the research group. The data is gathered using structured interviews and classroom observations. Content analysis is used to analyze the data. Researcher diaries are also used to interpret the gathered data. It is indicated by the teachers that the most commonly faced behavioral problems are not to listening-interrupting someone and excessive question asking; and they most commonly collaborated with guidance teachers and parents to cope with the said problems. Classroom observations show that the most frequently displayed behavioral problems are noise making and unsupervised roaming; and that the most common coping method used is directing towards correct behavior. The outcome of this study is analyzed for producing suggestions for practical usage and further studies.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖzel yetenektr_TR
dc.subjectBilim ve sanat merkezitr_TR
dc.subjectDavranış problemitr_TR
dc.subjectDurum çalışmasıtr_TR
dc.subjectÖzel eğitimtr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleÖzel Yetenekli Öğrencilerin Davranış Problemlerinin ve Öğretmenlerin Bu Davranışlarla Baş Etme Yöntemlerinin Belirlenmesitr_TR
dc.title.alternativeDetermınatıon Of Behavıoral Problems Exhıbıted By Gıfted Students And Copıng Methods Used By Teacherstr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖzel yetenekli öğrenciler eğitim-öğretim sürecini olumsuz etkileyen bazı davranış problemleri sergilemektedirler. Bu araştırmada Bilim ve Sanat Merkezlerinde eğitim alan özel yetenekli öğrencilerde gözlemlenen davranış problemlerinin neler olduğu ve bu davranış problemleriyle başa çıkmada öğretmenlerin kullandıkları yöntemlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Samsun Rotary Kulübü Bilim ve Sanat Merkezi’nde görev yapmakta olan öğretmenler ve burada eğitim alan özel yetenekli ilkokul ve ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veriler yapılandırılmış görüşmeler ve sınıflarda yapılan gözlemler aracılığıyla toplanmış; içerik analizi ile analiz edilmiştir. Ayrıca elde edilen verilerin yorumlanmasında araştırmacı günlüklerinden yararlanılmıştır. Öğretmenler, sınıflarında en çok karşılaştıkları davranış problemlerinin dinlememe-başkalarının sözünü kesme ve çok soru sorma olduğunu; davranış problemleriyle başa çıkmada en çok rehberlik servisi ve aileyle iş birliği yaptıklarını belirtmişlerdir. Sınıf gözlemlerinde en çok karşılaşılan davranış problemlerinin sınıfta gürültü yapma, sınıfta izinsiz hareket etme olduğu; öğretmenlerin sınıflarda davranış problemleriyle baş ederken en çok doğru davranışa yönlendirme tekniğini kullandıkları görülmüştür. Elde edilen sonuçlar tartışılarak uygulamaya ve ileri araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentÖzel Eğitimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-08-05T13:00:56Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeprojecttr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record