Show simple item record

dc.contributor.advisorBaş, Özlem
dc.contributor.authorSirem, Özgür
dc.date.accessioned2020-08-05T12:46:29Z
dc.date.issued2020-06-24
dc.date.submitted2020-06-18
dc.identifier.citationSirem, Ö. (2020). Okuma destek programının ilkokul öğrencilerinin okuma güçlüğü sağaltımına etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.uriDR-48993
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22492
dc.description.abstractThe main purpose of the research is to develop a “Reading Support Curriculum” (RSC) for students with reading difficulties and to test the effectiveness of the developed reading support program. For this purpose, in this study, the effect of the reading support program prepared for students who do not have detectable physical and mental problems, but do not conduct appropriate reading performance to the grade level is examined. One of the experimental designs, one-group pretest-posttest model was employed in the research. It was tested whether there is a positive difference between the fluent reading, reading comprehension skill levels, reading motivation, and reading attitude levels of primary school students. Six primary school third grade students with reading difficulties constitute the study group of the study. Students with reading difficulties in the research; "False Analysis Inventory" was used to measure fluent reading and reading comprehension skills, "Reading Motivation Scale" was used to measure reading motivation, and "Reading Attitude Scale" was used to measure attitude to reading. In the study, descriptive statistics and Wilcoxon signed-rank tests were used to analyze students' fluent reading, reading comprehension skills, reading motivation, and attitude level to reading. In the research, it was found that RSC, which was prepared for students with reading difficulties: statistically significantly changed the fluent reading skills (word recognition and reading speed), reading comprehension skills, and attitude level to reading in favor of the posttest. In addition, it was determined that RSC statistically significantly increased the reading motivation level of three students out of six students who participated in the study, it did not have a positive or negative effect on one student's reading motivation level, and it changed the reading motivation level of two students in a negative way. As a result of this research, it is proved that RSC has a positive effect on fluent reading (word recognition and reading speed), reading comprehension, reading motivation, and attitudes to reading.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOkuma güçlüğütr_TR
dc.subjectAkıcı okuma
dc.subjectKelime tanıma
dc.subjectOkuma hızı
dc.subjectOkuduğunu anlama
dc.subjectOkuma motivasyonu
dc.subjectOkumaya yönelik tutum
dc.subjectProgram geliştirme
dc.subjectZayıf okuyucular
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleOkuma Destek Programının İlkokul Öğrencilerinin Okuma Güçlüğü Sağaltımına Etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe Recovery Effect Of Readıng Support Program On Prımary Level Students Readıng Dıffıcultıestr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırmanın temel amacı, okuma güçlüğü olan öğrencilere yönelik “Okuma Destek Programı” (ODEP) geliştirmek ve geliştirilen okuma destek programının etkililiğini sınamaktır. Bu amaçla araştırmada, tespit edilebilir fiziksel ve zihinsel sorunu olmayan ancak sınıf düzeyine uygun okuma performansı sergilemeyen öğrencilere yönelik hazırlanan okuma destek programının etkisi incelenmiştir. Araştırmada deneysel desen kullanılmış olup deneme öncesi modellerden tek grup öntest sontest modeline yer verilmiştir. İlkokul öğrencilerinin akıcı okuma, okuduğunu anlama beceri düzeyleri, okuma motivasyonu ve okumaya yönelik tutum düzeyleri arasında olumlu yönde bir farklılığın olup olmadığı test edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu okuma güçlüğü yaşayan altı ilkokul üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada okuma güçlüğü olan öğrencilerin; akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerinin ölçülmesinde “Yanlış Analiz Envanteri”, okuma motivasyonunun ölçülmesinde “Okuma Motivasyonu Ölçeği”, okumaya yönelik tutumunun ölçülmesinde ise “Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin akıcı okuma, okuduğunu anlama becerileri, okuma motivasyonu ve okumaya yönelik tutum düzeylerinin analizinde betimsel istatistiklerden ve Wilcoxon işaretli sıralar testinden yararlanılmıştır. Araştırmada, okuma güçlüğü yaşayan öğrenciler için hazırlanan ODEP’in: Öğrencilerin akıcı okuma becerisini (kelime tanıma ve okuma hızı), okuduğunu anlama becerisini ve okumaya yönelik tutum düzeyini istatistiki olarak anlamlı bir biçimde sontest lehine olumlu yönde değiştirdiği bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca ODEP’in araştırmaya katılan altı öğrenciden üç öğrencinin okuma motivasyon düzeyini istatistiki olarak anlamlı bir biçimde artırdığı, bir öğrencinin okuma motivasyon düzeyinde olumlu ya da olumsuz bir etki oluşturmadığı ve iki öğrencinin okuma motivasyon düzeyini istatistiki olarak olumsuz bir biçimde değiştirdiği tespit edilmiştir. Bu araştırmanın sonucunda ODEP’in okuma güçlüğü yaşayan öğrencilerin akıcı okuma (kelime tanıma ve okuma hızı), okuduğunu anlama, okuma motivasyonu ve okumaya yönelik tutumları üzerinde olumlu yönde etkisi olduğu ispat edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-08-05T12:46:29Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record