dc.contributor.advisor | Alagözlü, Nuray | |
dc.contributor.author | Şen, Meltem | |
dc.date.accessioned | 2020-03-03T08:42:49Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-01-22 | |
dc.identifier.citation | APA | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/22234 | |
dc.description.abstract | Nowadays, intercultural communicative competence (ICC) gains importance in this globalized world, and ultimately in foreign language education. Teachers’ perspectives on intercultural communicative competence are one of the research areas in the field. Hence, this study aimed to investigate pre-service English teachers’ intercultural communicative competence level and their perspectives on ICC in English as a Foreign Language (EFL) setting. The participants were 130 preservice English teachers studying at a major state university in Turkey. Intercultural communicative competence questionnaire (ICCQ) and semi-structured interviews were applied to find out participants’ level of ICC and their perspectives on ICC. The data analysis was carried out through statistical analysis and content analysis. The results showed that participants had high levels of ICC and there was not a statistically significant difference between freshman and senior students’ perceived level of ICC. While there was a statistically significant difference in participants’ ICC levels with regard to gender, there was not a strong correlation between their ICC levels and academic achievement. Pre-service English teachers’ understanding of ICC was limited and they generally defined it based on attitudes. They were aware of the importance of ICC in foreign language education. They perceived the place of ICC in teacher education inadequate and highlighted the necessity of ICC in teacher education. They provided suggestions such as including courses integrating ICC and infusing student-exchange programs to promote ICC in teacher education. Implications were provided for pre-service teachers, teacher trainers, in-service teachers and material designers to develop foreign language learners’ ICC. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Intercultural communicative competence | tr_TR |
dc.subject | Pre-service English teachers' perspectives | tr_TR |
dc.subject | Foreign language teaching | tr_TR |
dc.subject | Culture | tr_TR |
dc.subject | EFL setting | tr_TR |
dc.title | Pre-service English Teachers' Perceived Levels of and Perceptions on Intercultural Communicative Competence | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu globalleşmiş dünyada kültürlerarası iletişim yetisi her geçen gün önem kazanmaktadır ve dolayısıyla bu kavramın yabancı dil eğitiminde de önemi artmaktadır. Kültürlerarası iletişim yetisi üzerine öğretmenlerin bakış açısı bu alandaki çalışma konularından biridir. Böylece, bu çalışma yabancı dil olarak İngilizce bağlamında hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin kültürlerarası iletişim yetisi seviyelerini ve onların kültürlerarası iletişim yetisi üzerine bakış açılarını incelemeyi amaçlamıştır. Katılımcılar Türkiye’de başlıca bir devlet üniversitesinde eğitim alan 130 hizmet öncesi öğretmen olmuştur. Katılımcıların kültürlerarası iletişim yetisi seviyelerini bulmak için kültürlerarası iletişim yetisi anketi ve onların bu konu üzerine bakış açılarını öğrenmek için yarı yapılandırılmış mülakatlar uygulanmıştır. Veri analizi istatistiksel analiz ve içerik analizi ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar arasında yüksek seviyede kültürlerarası iletişim yetisi bulunmuştur. Birinci sınıf ve son sınıf katılımcıların kültürlerarası iletişim yetisi seviyelerinde istatistiksel olarak önemli bir fark bulunmamıştır. Katılımcıların kültürlerarası iletişim yetilerinde cinsiyete göre istatistiksel olarak bir fark bulunurken akademik başarılarına göre bir fark bulunmamıştır. Hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin kültürlerarası iletişim yetisi kavramından anladıkları sınırlıdır ve kavramı davranışlara bağlı olarak tanımlamışlardır. Katılımcılar yabancı dil eğitiminde kültürlerarası iletişim yetisinin öneminin farkındadır. Hizmet öncesi İngilizce öğretmenleri öğretmen eğitiminde kültürlerarası iletişim yetisinin yerini yetersiz bulmuştur ve öğretmen eğitiminde kültürlerarası iletişim yetisinin gerekliliğini vurgulamışlardır. Katılımcılar öğretmen eğitiminde kültürlerarası iletişim yetisini geliştirmek için kültürlerarası iletişim yetisi ile ilgili dersler ve değişim programları gibi farklı önerilerde bulunmuşlardır. Araştırma sonunda hizmet öncesi öğretmenler, yabancı dil öğretmenleri, öğretmen eğitmenleri ve materyal tasarlayanlara yabancı dil öğrencilerinin kültürlerarası iletişim yetisini geliştirmek için tavsiyelerde bulunulmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-03-03T08:42:49Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |