Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAtılgan, N. Şule
dc.contributor.authorTunç, Oğuz
dc.date.accessioned2019-12-16T08:30:48Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-11-14
dc.identifier.citationTunç, O. (2019). Sanat Tarihinin Yeniden Yorumlanmasi Yöntemiyle Gerçeküstü Bir Oyun Kavram Tasarımı. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanatta Yeterlik Tezi, Ankara, Beytepe.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/19523
dc.description.abstractIn the last fifty years video games turned into interactive experience products with empowered educational, scientific, artistic and philosophical aspects, moving forward from being exclusively entertainment objects thanks to the developments on computer technologies. New technological possibilities created the necessity of game visual design with artistic approaches which would boost the experience at a high level. To do this today’s developers pay alot more attetion to the video game concept design and art production processes. Thanks to the rivalry between developer companies based on unique game production, many subjects being reinterpreted and turned into visual resources of various video games such as architectury, geography, time eras, cultures, politic and religious ideologies. Art history and movements also take part as a research area in this effort. The aim of this study is to explain how art movements are reinterpreted in video game concept design and to develop a unique game concept design example. In the first chapter of this study video game history, visual structure and production techniques, in the second chapter game concept art history and production techniques were explained. In the third chapter reinterpretation methods of art movements in video game concept design is researched with the information on subjected art movements given, art pieces and concept arts compared visualy on various examples form different game genres. In the fourth chapter a unique 3D open world role playing game concept design project is developed via the reinterpretation of Surrealism’s visual language and spiritual themes.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectVideo oyunutr_TR
dc.subjectOyun kavram tasarımıtr_TR
dc.subjectKavram çizimi
dc.subjectSanat akımları
dc.subjectGerçeküstücülük
dc.subject.lcshvideo oyunu, oyun kavram tasarımı, kavram çizimi, sanat akımları, gerçeküstücülüktr_TR
dc.subject.meshvideo oyunu, oyun kavram tasarımı, kavram çizimi, sanat akımları, gerçeküstücülüktr_TR
dc.titleSanat Tarihinin Yeniden Yorumlanması Yöntemiyle Gerçeküstü Bir Oyun Kavram Tasarımıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetOyunlar, bilgisayar teknolojisinin son elli yıldaki gelişimi nedeniyle sadece eğlence nesneleri olmaktan uzaklaşarak eğitim, bilim, sanat ve felsefe yönleri güçlenmiş etkileşimli deneyim ürünlerine dönüşmüştür. Yeni teknolojik olanaklar oyunların görsel tasarımının, bu deneyimi üst düzeyde destekleyebilecek yaklaşımlarla üretilmesinin gerekliliğini ortaya koymuştur. Bu nedenle oyun geliştiriciler kavram tasarımı ve kavram sanat üretimi süreçlerine önceki zamanlardan çok daha fazla özen göstermektedir. Geliştirici firmalar arasındaki özgün üretim merkezli rekabet nedeniyle pek çok mimari, coğrafya, çağ, kültür, siyasi ve dini felsefe yorumlanarak çeşitli oyunların görsel sermayesi haline getirilmektedir. Sanat tarihi ve akımları da bu çabanın yürütüldüğü araştırma alanlarındandır. Çalışmanın amacı, bilgisayar oyunu kavram tasarımında sanat akımlarının nasıl yeniden yorumlandığını açıklayarak, özgün bir oyun kavram tasarımı örneği geliştirmektir. Tez çalışmasının birinci bölümünde oyunların tarihçesi, grafik yapısı, görsel üretim süreçleri, ikinci bölümünde oyun kavram sanatının tarihçesi ve üretim teknikleri açıklanmıştır. Üçüncü bölümde oyun kavram tasarımında sanat akımlarının nasıl yorumlandığı, sanat akımlarının özelliklerine değinilerek, akımlara ait eserler ile oyun kavram tasarımı öğeleri karşılaştırılarak, çeşitli oyun türlerine ait örneklerle incelenmiştir. Araştırmanın dördüncü bölümünde, Gerçeküstücülük akımının görsel dili ve düşünsel temaları yorumlanarak özgün bir üç boyutlu açık dünya rol yapma oyununun kavram tasarımı üretilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-12-16T08:30:48Z
dc.subject.mscvideo oyunu, oyun kavram tasarımı, kavram çizimi, sanat akımları, gerçeküstücülüktr_TR
dc.subject.ieeevideo oyunu, oyun kavram tasarımı, kavram çizimi, sanat akımları, gerçeküstücülüktr_TR
dc.subject.ericvideo oyunu, oyun kavram tasarımı, kavram çizimi, sanat akımları, gerçeküstücülüktr_TR
dc.subject.jitavideo oyunu, oyun kavram tasarımı, kavram çizimi, sanat akımları, gerçeküstücülüktr_TR
dc.subject.musicvideo oyunu, oyun kavram tasarımı, kavram çizimi, sanat akımları, gerçeküstücülüktr_TR
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess