dc.contributor.advisor | Sarıçoban, Arif | tr_TR |
dc.contributor.author | Bergil, Ayfer Su | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:21:21Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:21:21Z | |
dc.date.issued | 2015 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1933 | |
dc.description.abstract | The current practices in the field of foreign language teacher education have a heavy inclination to make use of traditional means especially throughout the assessment process of prospective teachers at foreign language departments. Observing the world in terms of teacher education makes it urgent to include more reflective and objective tools in Practice Teaching courses. Since the success and the level of affective factors play a huge importance in teacher education as well as cognitive factors while preparing the prospective teachers to their real life experiences, taking into consideration of their reflections and an attempt to increase the level of autonomy, self-efficacy, and self-assessment come on the scene of teacher education. The urgent need of these reflections put the policy makers, professors, educators, practitioners to search for different types of tools to be used for reflections in the process of teacher education. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | English language teacher education | tr_TR |
dc.title | A Complementary Study On European Portfolio for Student Teachers Of Languages in Relatıon to The European Profiling Grid | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.callno | 2015/2213 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Yabancı dil öğretmen eğitimi alanındaki mevcut uygulamalar, özellikle yabancı dil bölümlerindeki öğretmen adaylarının değerlendirme sürecince ağırlıklı olarak geleneksel yolların kullanılması eğilimindedir. Öğretmen eğitimi bakımından dünya gözlemlendiğinde, öğretmenlik uygulamaları derslerinde daha yansıtıcı ve nesnel araçlara acil olarak ihtiyaç duyulmaktadır. Çünkü öğretmen adaylarını gerçek hayat tecrübelerine hazırlarken, yansımaları ve özerklik, öz-yeterlik ile öz değerlendirmelerini arttırma teşebbüslerini dikkate alırken, bilişsel faktörler kadar duyuşsal faktörlerin başarı ve düzeyi de öğretmen eğitiminde büyük bir rol oynamaktadır. Bu yansımalara olan ivedi ihtiyaç karar alıcıları, profesörleri, eğitimcileri ve uygulayıcıları öğretmen eğitiminde kullanılmak üzere farklı türlerde araçlar bulma arayışına sokmuştur. Bu tez, Dil Öğretmen Adaylarına Yönelik Avrupa Portfolyosu (DÖAYAP) ile Avrupa Profil Belirleme Gridi (APG) üzerine tamamlayıcı bir çalışma sunmayı amaçlamaktadı | tr_TR |