Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErdoğan, Ümit Işıktr_TR
dc.contributor.authorKoçak, Kübratr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:19:14Z
dc.date.available2015-10-15T06:19:14Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1918
dc.description.abstractWithin the scope of Solutions as a course topic, this study aims to examine the impact of laboratory applications which are designed by adopting Argumentation-Based Science Learning (ABSL) approach on pre-service teachers achievement and critical thinking dispositions. Quasi experimental design with non-equivalent control group was implemented for this study. 45 pre-service teachers who are registered for both General Basic Chemistry and General Basic Chemistry Laboratory offered 2012-2013 Academic year fall term at Divisions of Biology Education and Chemistry Education at Faculty of Education at Hacettepe University.ABSL-based laboratory applications can be said to be more effective in pre-service teachers achievement. It was also found that ABSL-based or traditional laboratory applications have no statistically significant impact on enhancing pre-service teachers critical thinking dispositions.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectArgumentationtr_TR
dc.titleArgümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Çözeltiler Konusunda Başarısına ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerine Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2014/1376tr_TR
dc.contributor.departmentoldOrta Öğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, Çözeltiler konusu kapsamında argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (ATBÖ) yaklaşımı esas alınarak tasarlanan laboratuar uygulamalarının öğretmen adaylarının başarı ve eleştirel düşünme eğilimleri üzerine etkisini incelemek amaçlanmıştır.Çalışmada eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmaya 2012–2013 Güz döneminde Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Biyoloji ve Kimya Eğitimi Anabilim Dallarında eğitim gören ve Genel Temel Kimya ve Genel Temel Kimya Laboratuarı derslerinin her ikisine de kayıtlı olan 45 öğretmen adayı katılmıştır.ATBÖ ye dayalı laboratuar uygulamalarının öğretmen adaylarının başarısında daha etkili olduğunu söylemek mümkündür. Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin gelişiminde ise ATBÖ ye dayalı laboratuar uygulamaları ile geleneksel uygulamaların anlamlı bir etkisi olmadığı tespit edilmiştir.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster