dc.contributor.advisor | Turan, Salih Levent | tr_TR |
dc.contributor.author | Arıkan, Kalender | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:19:14Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:19:14Z | |
dc.date.issued | 2014 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1914 | |
dc.description.abstract | The main purpose of this study was to determine the presentation, situation andadequacy of wildlife component in secondary school biology curricula and 9, 10,11 and 12. classes biology textbooks in terms of images and contents.To achieve this goal amphibian, reptile, bird and mammal species were identifiedin images in secondary school biology textbooks. Presence of statements incontext related to the identified species and their accuracy were analysed. Inaddition, the name of the species whose images are given in textbooks, areinvestigated in terms of naming accuracy and names. Also, the texts, educationalattainment and activities in textbooks and in secondary school biology curriculumwere determined with regard to wildlife components. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Biology curricula | tr_TR |
dc.title | Ortaöğretim Biyoloji Öğretimi Programının Yaban Hayatı Bileşenleri Açısından Değerlendirilmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2014/1265 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim 9, 10, 11 ve 12. sınıf biyoloji öğretim programıve ders kitaplarının yaban hayatı bileşenleri açısından içerik ve içerdiği görselöğeler bakımından durumunu ortaya koymak ve yeterliliğini belirlemektir.Bu amaç için ortaöğretim biyoloji ders kitaplarındaki görsellerde yer alan ikiyaşamlı, sürüngen, kuş ve memeli türleri teşhis edilmiĢtir. Teşhis edilen türler ileilgili metin içerisinde açıklamaların varlığı ve bu açıklamaların doğruluğu analizedilmiştir. Ayrıca görselleri verilen türlerin isimlerinin ve yapılan isimlendirmelerindoğruluğu da araştırılmıştır. Ortaöğretim biyoloji öğretimi programında yabanhayatı ile ilgili konu, kazanım ve etkinlikler de araştırma kapsamında belirlenmiştir. Araştırma bulgularına göre 9, 10, 11 ve 12. sınıf biyoloji ders kitaplarında 135 görsel öğede 110 tür, tür düzeyinde, 13 öğe de cins, familya veya takım düzeyinde teşhis edilmiştir. | tr_TR |