dc.contributor.advisor | Dedeoğlu, Hakan | tr_TR |
dc.contributor.author | Inan, Gizem | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:17:13Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:17:13Z | |
dc.date.issued | 2015 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1896 | |
dc.description.abstract | This study examines the activities in the Turkish textbooks and exercise books at the primary school level, within the scope of eight intelligence fields of the “Multiple Intelligences Theory”. The analyze is carried out in terms of (1) to what extent the principles of the “Multiple Intelligences Theory” are covered in the teaching – learning processes of the texts in the books which are structured on the Primary Level Turkish Lesson Teaching Program; (2) examination of the relations between the texts of the books and the eight intelligence dimensions in the “Multiple Intelligences Theory”; (3) the relations between various grade levels of activities in the books and “Multiple Intelligence”s dimensions.This study is a qualitative research in nature on which document analysis method is employed. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Multiple ıntelligences theory | tr_TR |
dc.title | İlkokullarda Türkçe Dersinde Kullanılan Metinlerin Çoklu Zeka Kuramı Açısından İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2015/2028 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | İlköğretim Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada, “Türkçe Dersi Öğretim Programında yer alan öğrenme öğretme sürecinde ilkokul düzeyi Türkçe ders kitaplarındaki metinlerde, çoklu zekâ alanlarına ne ölçüde yer verildiği, (1) ilköğretim düzeyindeki Türkçe dersi öğrenci ders ve çalışma kitaplarında bulunan etkinliklerin, “Çoklu Zekâ Kuramı” kapsamındaki sekiz zekâ alanının tümünü örneklendirip örneklendirmediği, (2) ilköğretim düzeyindeki Türkçe dersi öğrenci ders ve çalışma kitaplarında bulunan metinlerin türleri ile “Çoklu Zekâ Kuramı” kapsamındaki zekâ alanları arasında nasıl bir ilişki olduğu, (3) ilköğretim düzeyindeki Türkçe dersi öğrenci ders ve çalışma kitaplarında bulunan etkinliklerin yer aldığı farklı sınıf düzeyleriyle “Çoklu Zekâ Kuramı” kapsamında nasıl bir ilişki olduğunun incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırma nitel bir araştırma olup doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. | tr_TR |