dc.contributor.advisor | Akman, Berrin | tr_TR |
dc.contributor.author | Kuru, Nilüfer | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:17:13Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:17:13Z | |
dc.date.issued | 2015 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1889 | |
dc.description.abstract | In this study relation between science process skills and mathematical concepts ofchildren with ages varying between 48-months and 66-months is analyzed.Science process skills and mathematical concepts of children are investigated interms of factors such as gender of children and teachers, whether they haveattended to another educational institutions before and duration of attendance forthe ones who attend another educational institutions, ages of children andteachers, period of service of teachers, educational background of teachers anddepartment of graduation of teachers, type of pre-school education institution forteachers who work for these institutions and for children who attend to theseinstitutions. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Preschool | tr_TR |
dc.title | 48-66 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerileri ve Matematik Kavramları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2015/2216 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | İlköğretim Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada, 48-66 aylık çocukların bilimsel süreç becerileri ile matematikkavramları arasındaki ilişki incelenmiştir. Bilimsel süreç becerileri ve matematikkavramları; çocukların ve öğretmenlerin cinsiyeti, çocukların daha önce herhangibir okul öncesi eğitim kurumuna devam edip etmeme durumu ve devam edenlerindevam etme süresi, çocukların ve öğretmenlerin yaşları, öğretmenlerin meslektekihizmet süreleri, öğrenim durumları ve mezun oldukları bölüm türleri, öğretmenlerinçalıştığı, çocukların devam ettiği okul öncesi eğitim kurumunun türü gibideğişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Ankara ili merkezilçelerinde bulunan MEB’e bağlı resmi ve özel anaokulları, ilköğretim bünyesindekianasınıfları ve kurum anaokullarına devam eden 48-66 aylık 250 çocuk ve buçocukların sınıflarında görev yapan 50 öğretmen oluşturmuştur. | tr_TR |