dc.contributor.advisor | Aydoğdu, Cemil | tr_TR |
dc.contributor.author | Bulduk, Özgür | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:17:12Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:17:12Z | |
dc.date.issued | 2014 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1876 | |
dc.description.abstract | This study; examined which is made for the purpose of analyzing 7th Grade Science and Technology Textbook and Teacher s Guide Book in terms of laboratory usage technique; MEB Publications 7th Grade Science and Technology Textbook and MEB Publications Teacher s Guide Book, which are used at middle schools in 2013 - 2014 academic years, were used and analyzed. At the Science and Technology lessons in which the usage of laboratory takes an important place, it is necessary for the primary source textbook and teacher s guidebook to serve for practical activities. In addition, it is necessary for the aforementioned sources to guide students and teachers in terms of laboratory usage technique. In this research, data obtained from 7th Grade Science and Technology Textbook and Teacher s Guide Book by using document analysis method was resolved with content analysis and descriptive analysis. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Science and technology | tr_TR |
dc.title | Fen ve Teknoloji Dersi 7. Sınıf Ders Kitabı ve Öğretmen Kılavuz Kitabının Laboratuvar Kullanım Tekniği Açısından İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2014/1286 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | İlköğretim Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı (FTDK) ve Öğretmen Kılavuz Kitabı (ÖKK) nın laboratuvar kullanım tekniği açısından incelenmesi amacıyla yapılan bu araştırmada, 2013 - 2014 eğitim öğretim yılında ortaokullarda kullanılmakta olan MEB Yayınları 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı ile MEB Yayınları 7. Sınıf Öğretmen Kılavuz Kitabı kullanılmıştır. Laboratuvar kullanımının önemli bir yer tuttuğu Fen ve Teknoloji derslerinde birincil kaynak olan ders kitapları ve öğretmen kılavuz kitaplarının da uygulamaya dönük etkinliklere hizmet etmesi gerekmektedir. Buna ilaveten söz konusu kaynakların laboratuvar kullanım tekniği açısından öğrenci ve öğretmenleri yönlendirmesi gerekmektedir. Araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılarak incelenen 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı ve Öğretmen Kılavuz Kitabından elde edilen veriler içerik analizi ve betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Doküman olarak MEB Yayınlarının 2013 yılında yayınlanan 7. Sınıf FTDK ve ÖKK kullanılmıştır. | tr_TR |