Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahiner, Yetertr_TR
dc.contributor.authorAylar, Ebrutr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:17:11Z
dc.date.available2015-10-15T06:17:11Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1873
dc.description.abstractThis study aims to determine the ability and perceptions of students towards proof after a teaching process with the objective of developing the perceptions and skills of 7th grade students towards proof. Accordingly, the study was designed as action research, which is one of the qualitative research approaches, and descriptive analysis was employed in the study.Purposive sampling was preferred in the selection of the study group. The study group of the study consisted of a 7th grade from each of the two schools from the districts of Çankaya and Yenimahalle in the province of Ankara. 54 students took part in the study.First of all proof teaching for 1 hour a week was performed for 14 weeks in the application process of the study. Direct proof, proof by counter-example, proof by exhaustion and proof by cases were discussed during the instruction.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectProoftr_TR
dc.title7. Sınıf Öğrencilerinin İspata Yönelik Algı ve İspat Yapabilme Becerilerinin İrdelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.callno2014/927tr_TR
dc.contributor.departmentoldİlköğretim Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada 7. sınıf öğrencilerinin ispata yönelik algı ve becerilerini geliştirmeyi amaçlayan bir öğretim süreci sonrasında öğrencilerin ispata yönelik algı ve becerilerini betimleyebilmek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda araştırma, nitel araştırma yaklaşımlarından birisi olan eylem araştırması olarak kurgulanmış ve araştırmada betimsel analiz kullanılmıştır.Çalışma grubunun seçiminde maksimum çeşitlilik örneklemi tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara ilinde, Çankaya ve Yenimahalle ilçelerine bağlı iki ortaokulda birer 7. sınıf oluşturmaktadır. Araştırmada 54 öğrenci yer almıştır.Araştırmanın uygulama sürecinde 14 hafta, haftada 1 saat süren ispat öğretimi gerçekleştirilmiştir. Bu derslerde doğrudan ispat, karşı örnek vererek ispat, tüketerek ispat ve durum yoluyla ispat yöntemleri ele alınmıştır.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster