Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Ali Ekbertr_TR
dc.contributor.authorOğuz, Ayşegültr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:17:11Z
dc.date.available2015-10-15T06:17:11Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1866
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the impact of the Creative Drama Method on pre-service class teachers achievement in Art Education Course and interest towards art. Experimental design has been used with pre-test and post-test control group in the research. The working group has been composed of 57 pre-service class teachers – 29 in experimental group and 28 in control group – who study Classroom Teaching at the Department of Primary Education at the Faculty of Education, Recep Tayyip Erdoğan University at 2012-2013 Academic Year Spring Semester. The participants in the working group have been determined by random sampling. The mixed method, which includes both qualitative and quantitative methods, has beeen used for collecting, analyzing and interpreting the data. Within 10 sessions, the Creative Drama method has been used in Art Education Course attended by the experimental group and the traditional method has been used in Art Education Course attended by the control group.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectInterest towards arttr_TR
dc.titleYaratıcı Drama Yönteminin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sanata Yönelik Ilgilerine ve Sanat Eğitimi Dersi Başarılarına Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen
dc.callno2013/915tr_TR
dc.contributor.departmentoldİlköğretim Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, yaratıcı drama yönteminin sınıf öğretmeni adaylarının sanata yönelik ilgilerine ve Sanat Eğitimi dersi başarılarına etkisini belirlemektir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında 2012-2013 öğretim yılı bahar döneminde öğrenim gören 29 u deney grubunda, 28 i kontrol grubunda olmak üzere toplam 57 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu katılımcıları seçkisiz atama yoluyla belirlenmiştir. Araştırma verilerinin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kapsayan karma yöntem kullanılmıştır. Sanat Eğitimi dersi kapsamında deney grubunda yaratıcı drama yöntemi, kontrol grubunda geleneksel yaklaşım kullanılmak üzere toplam 10 oturum boyunca ders işlenmiştir. Katılımcılara Sanat Eğitimi Dersi Başarı Testi ve Sanata Duyulan İlgi Düzeyine İlişkin Bitr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record