dc.contributor.advisor | Tuğrul, Belma | tr_TR |
dc.contributor.author | Başbay, Ayten Merve | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:17:09Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:17:09Z | |
dc.date.issued | 2012 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1856 | |
dc.description.abstract | This work aims to analyze the patterns of use, equipment types and their state in public and
private kindergarten playgrounds within the Province of Ankara. The analysis group consists of
39 randomly selected schools from the districts of Çankaya and Yenimahalle, of which 20 are
public and 19 are private kindergartens. Three assessment tools were used for data collection,
first being a self developed “Location Matrix” aiming to trace playground layouts, second being a
“Checklist” for playground equipment, and the third being the “Playground Rating System”
developed by Frost in 2001. The “Location Matrix” and “Checklist” were developed and adjusted
collaboratively with specialists following related literature research. The “Playground Rating
System” was translated to Turkish and the scale clauses were adapted to the context by
experts, before being incorporated to the thesis. The results of this research were analyzed
using the Statistical Program for the Social Science (SPSS 16.00). As a result of the research,
no significant differences were found amongst the public and private kindergartens in the
districts of Çankaya and Yenimahalle of the Province of Ankara, in terms of playground
positioning, equipment types and conditions. Lack of playground variety and quality between
public and private kindergartens signal a need for their readjustment in a constantly changing
Turkish Educational System. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Playgrounds | tr_TR |
dc.title | Ankara İli Sınırları İçindeki Özel ve Resmi Anasınıfı ve Anaokulu Bahçelerinin Kullanım Yönünden İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2012/110 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | İlköğretim Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma, Ankara İlinde bulunan özel ve resmi anasınıfı ve anaokulu bahçelerinin kullanım
yönünden analizinin yapılması, okul bahçesinde bulunan materyallerin belirlenmesi ve bu
materyallerin koşullarının tespitinin yapılmasına yöneliktir. Araştırmanın çalışma grubunu,
Çankaya ve Yenimahalle ilçelerinden rastgele örnekleme yöntemiyle seçilen 20 resmi anasınıfı -
anaokulu, 19 özel anasınıfı - anaokulu olmak üzere toplam 39 okuldan oluşturmaktadır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak, okul bahçelerinin kullanım şemasının oluşturulmasına
ilişkin, araştırmacı tarafından hazırlanan ‘Konum Analiz Matrisi’, okul bahçelerinde bulunan
ekipmanların tespitine yönelik hazırlanmış olan ‘Kontrol Listesi’ ve Frost’un (2001) oluşturduğu
‘Oyun Alanı Değerlendirme Ölçeği’ kullanılmıştır. Oluşturulan ‘Konum Analiz Matrisi’ ve ‘Kontrol
Listesi’ gerekli literatür araştırmasının yapılmasının ardından, uzmanların yardımıyla
oluşturulmuş ve gerekli düzenlemelerin yapılması sağlanmıştır. ‘Oyun Alanı Değerlendirme
Ölçeği’nin Türkçeye çevrilmesi ve ölçek maddelerinin uyarlamaları uzmanlar tarafından
yapıldıktan sonra ölçek araştırmada kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 16.00
istatistik paket programı ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, Ankara İli Çankaya ve
Yenimahalle ilçelerinde bulunan anasınıfı - anaokulları arasında, okul bahçesinin
konumlandırılması, okul bahçesinde bulunan materyaller ve bu materyallerin durumunda
farklılığın bulunmadığını göstermiştir. Resmi ve özel okullar arasındaki okul bahçelerine yönelik
farklılıkların bulunmaması, günümüzde değişim halinde olan eğitim sistemimize bağlı olarak
gelişen ve değişen okul yapıları - okul bahçelerinin yeniden düzenlenmesinin gerekliliğini
göstermektedir. | tr_TR |