dc.contributor.advisor | Aşkar, Petek | tr_TR |
dc.contributor.author | Bayazıt, Alper | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:11:43Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:11:43Z | |
dc.date.issued | 2013 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1734 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine eye movements during solving questions
and to determine whether or not the eye metrics can be used for predicting
answers. Furthermore, examining whether question presentation modalities makes
significant differences in eye movements, it was aimed to examine for which
presentation modality, participants answer questions with less eye movements. It
was also investigated that, if the different presentation modalities effect the
response time and performance.
There were 16 questions included in past ALES and LES exams were
administered to 57 voluntary senior, master and PhD students from different
departments of Hacettepe University. 16 questions and modified versions
according to presentation modalities of them were administered to participants
within an interval of 4 weeks. During the testing process, the participants’ eye
movements were recorded by eye tracker and then analyzed with Tobii software. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Question modalities | tr_TR |
dc.title | Farklı Soru Biçimlerinin Göz Hareketleri, Başarım ve Cevaplama Süresine Olan Etkilerinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.callno | 2013/203 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı; soru çözme sürecinde göz hareketlerini incelemek ve sorulara verilen cevapların yordanmasında kullanılabilecek göz hareketi metriklerinin neler olduğunu belirlemektir. Aynı zamanda sorular farklı sunum
biçimlerinde sunulduğunda göz hareketlerinde anlamlı değişimler olup olmadığını
inceleyerek, hangi sunum biçiminin katılımcılar tarafından daha az göz hareketi ile
doğru olarak cevaplanabileceğini ortaya koymaktır. Bu amaçlara ek olarak; sunum
biçiminin değişmesinin soruları cevaplama süresine ve öğrenci başarımına etkisi
olup olmadığını da belirlemektir.
Araştırmada Hacettepe Üniversitesi’nin sayısal ve eşit ağırlık ile öğrenci alan
bölümlerinde lisans son sınıf, yüksek lisans ve doktora öğrenimi gören 57 gönüllü
öğrenciye LES ve ALES sınavlarında çıkmış 16 adet soru çevrimiçi olarak
uygulanmıştır. Bu soruların benzerleri olan ve sunum biçimi değiştirilmiş 16 adet
soru da 4 haftalık ara ile uygulanarak katılımcıların göz hareketleri; göz hareketi
izleme cihazı ile kaydedilmiş ve elde edilen veriler Tobii yazılımında analiz
edilmiştir. | tr_TR |