Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTüzün, Hakantr_TR
dc.contributor.authorYıldırım, Denizertr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:11:42Z
dc.date.available2015-10-15T06:11:42Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1731
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the usability of 3D Multi-User Virtual Environments (3D MUVEs) for cooperative team work. Satisfaction, cooperative learning, and social presence perception levels of students, who use a three-dimensional multi-user virtual environment for cooperative team work, were investigated and 3D MUVE’s affordances and limitations for cooperative learning were examined. This research is a case study using a mixed methodology approach. There were 69 students in the study, who were enrolled to “Programming Languages 2” course in Computer Education and Instructional Technology Department at Education Faculty of Hacettepe University in Ankara, Turkey in 2011-2012 academic year. Students were allocated to 11 teams. The teams used Active Worlds voluntarily in their teamwork. A demographic questionnaire was administered to participants at the beginning of the course. Interviews were carried out in the laboratory during the implementation of the research and participants were asked to submit personal reports related to their project. After the implementation, Student Satisfaction Scale, Cooperative Learning Perception Scale and Social Presence Scale were administered to all participants who used Active Worlds and participants were asked to submit a reflection report.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subject3-D Multi-user Virtual Environmentstr_TR
dc.titleÜç-Boyutlu Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamların İşbirlikli Takım Çalışmaları için Kullanılmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2013/198tr_TR
dc.contributor.departmentoldBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı üç-boyutlu çok-kullanıcılı sanal ortamların işbirlikli takım çalışması için kullanılabilirliğini sorgulamaktır. Bu kapsamda işbirlikli takım çalışmalarında destek amaçlı olarak üç-boyutlu çok-kullanıcılı sanal ortam (3D MUVE) kullanan öğrencilerin memnuniyet, işbirlikli öğrenme ve sosyal buradalık algı düzeylerine bakılmış olup 3D MUVE’ların işbirlikli öğrenmeler için sağlamış olduğu yararlılıklar/sağlarlıklar ve sınırlılıklar incelenmiştir. Karma yöntem kullanılan bir durum çalışması olan bu araştırmaya Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE) 2. sınıf öğrencisi olan 69 öğrenci katılmıştır. Çalışma grubu öğrencileri 11 takıma ayrılmıştır. Takımlar Active Worlds’ü, “Programlama Dilleri 2” dersinde 12 hafta süresince isteğe bağlı olarak kullanmışlardır. Katılımcılara ders dönemi başlamadan demografik anket uygulanmıştır. Araştırmanın uygulama süreci içinde dersin laboratuvar saatinde katılımcılarla görüşmeler gerçekleştirilmiş olup ayrıca katılımcılardan proje gidişatı ile ilgili kişisel proje raporları istenmiştir. Uygulama süreci sonrasında ise Active Worlds’ü kullanan katılımcılara Öğrenci Memnuniyet Ölçeği, İşbirlikli Öğrenme Algısı Ölçeği ve Sosyal Buradalık Algısı Ölçeği uygulanmış olup ayrıca katılımcılardan yansıma raporları istenmiştir.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster