dc.contributor.advisor | Koçak Usluel, Yasemin | tr_TR |
dc.contributor.author | Yıldız, Bahadır | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:11:41Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:11:41Z | |
dc.date.issued | 2013 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1728 | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to examine pre-service teachers realization of ICT integration for effective mathematics instruction in a learning environment prepared according to 5E learning cycle model and ICT integration in the context of design based research. In line with this purpose, pre-service elementary mathematics teachers prepared lesson plans for ICT integration through a semester. This study was conducted at Hacettepe University, Elementary Mathematics Education Department in the spring semester of 2011-2012 academic year. The participants of this study were 47 pre-service teachers, of these were 38 male and 9 female, who enrolled the course Computer Assisted Mathematics Instruction at their sixth semester. Pre-service teachers were required to prepare lesson plans which aimed at ICT integration in accordance with learning objectives in each week. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Ict integration | tr_TR |
dc.title | Etkili Matematik Öğretimi için Bit Entegrasyonu Model Önerisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.callno | 2013/360 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı tasarım tabanlı araştırma modeli çerçevesinde, 5E öğrenme döngüsü modeline göre hazırlanmış BİT Entegrasyonu sağlamaya yönelik hazırlanan bir öğrenme ortamında, öğretmen adaylarının etkili matematik öğretimi için BİT Entegrasyonu gerçekleştirme durumlarını incelemektir. Bu amaçla ilköğretim matematik öğretmen adayları ile bir dönem süren, BİT entegrasyonu sağlamaya yönelik ders planlarının hazırlandığı bir uygulama gerçekleştirilmiştir.Araştırma grubu Hacettepe Üniversitesi, İlköğretim Matematik eğitimi Anabilim Dalı, 2011–2012 öğretim yılı 6. yarıyılında Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi dersini almakta olan 9 erkek 38 kız olmak üzere toplam 47 ilköğretim matematik öğretmen adayından oluşmaktadır. Öğretmen adayları her hafta farklı öğrenme kazanımlara ilişkin etkili matematik öğretimi için BİT entegrasyonu sağlamaya yönelik ders planları hazırlamışlardır. | tr_TR |