Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞener, Fatma Gültr_TR
dc.contributor.authorKaragözoğlu, Ayşetr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T13:38:57Z
dc.date.available2015-10-14T13:38:57Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1722
dc.description.abstractThe aim of our study was to investigate the effects of functional status on the activity, participation and quality of life of cerebral palsied children. 100 children with CP was included in the study. 20 children for each functional level according to the GMFCS included in the study and children were assessed for activity and participation (ICF-CY), manual abilities (MACS), communication function (CFCS) and health related quality of life (CHQ-PF50). Significant difference was found between functional levels in activity, participation and health quality test results (p<0.05).Correlation was found between activity and participation levels and health related quality of life scores (p<0,05). It was observed that ICF-CY developmental code scores could be effective on the serebral palsied children. Finally, it was observed that the use of ICF-CY version in clinics for detailed evaluation of serebral palsied children could be beneficial.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectActivity and participationtr_TR
dc.titleSerebral Palsili Çocukların Fonksiyonel Durumları ile Aktivite ve Katılım Düzeyleri Arasındaki Ilişkinin Incelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2014/1046tr_TR
dc.contributor.departmentoldFizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada Serebral Palsi (SP) tanılı çocuklarda fonksiyonel seviyelerin aktivite ve katılım düzeyi ile yaşam kalitesi üzerine etkisi araştırıldı. Çalışmaya 100 SP'li çocuk dahil edildi. Her GMFCS seviyesinden 20 çocuk çalışmaya dahil edildi ve çocuklar aktivite ve katılım (ICF-CY), el becerileri (MACS), iletişim becerileri (CFCS) ve sağlıkla ilgili yaşam kalitesi (CHQ-PF50) açısından değerlendirildi. Aktivite, katılım ve yaşam kalitesi test sonuçları karşılaştırıldığında fonksiyonel seviye grupları ile arasında fark bulundu (p<0,05). Aktivite ve katılım düzeyleri ile sağlıkla ilgili yaşam skorları arasında ise korelasyon bulundu (p<0,05). Çalışmamızda gruplar arası farklılıklara bakıldığında ICF-CY gelişimsel kod puanlarının SP'li çocukların aktivite ve katılımını değerlendirmede etkili olabileceği görüldü. Çalışmanın sonucunda ICF–CY versiyonunun SP'li çocukların daha ayrıntılı değerlendirilebilmeleri açısından kliniklerde kullanımının yararlı olabileceği gözlendi.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster