Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorNuran Emiroğlu, Oyatr_TR
dc.contributor.authorAkçay, Duygutr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T13:26:36Z
dc.date.available2015-10-14T13:26:36Z
dc.date.issued2015tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1491
dc.description.abstractThe study, the evaluate the mothers made were conducted to effects of motivational interviewing on preschool children in the media interaction and aggression behavior. The research population consisted of that stored in Konya Karatay Fevzi Cakmak Kindergarten registered children aged 3-6 and their mothers (n = 74). Working with 30 children and their mothers in the 2013-2014 school year, quasi-experimental design was carried out. In the collection of research data; for families and children to collect descriptive and relevant information "Descriptive Characteristics of Families and TV Monitoring Video/Computer Game Play Information Form", which is in the process mothers to detect changes "Media Interaction Diagnostic Stages of Change Form" and to evaluate the children aggressiveness "Preschool Social Behavior Scale Teacher Form (OÖSDÖ-SP)" was used. The data obtained from this study were evaluated in the program SPSS 15:00. Evaluation of the data; frequency, percentage, correlation, paired sample, Wilcoxon and McNemar tests were used. In this study was determined that decrease in children in front of the screen time (TV, computer /console games), increase in children of mothers in the media controls (pre-review, scheduled and co-monitoring, self-explanatory aid, according to the classification system of smart signs monitoring) and decrease in children's aggressive behavior. The results of this study for the first time is also applied in this area motivational interviewing technical feasibility of the method indicate a successful.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectPreschooltr_TR
dc.titleAnnelerle Yapılan Motivasyonel Görüşmelerin Okul Öncesi Dönemdeki Çocuğun Medya Etkileşimine ve Saldırganlık Davranışlarına Etkisi.tr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.callno2015/1960tr_TR
dc.contributor.departmentoldHalk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetAraştırma, okul öncesi dönemde çocuğun medya etkileşimine ve saldırganlık davranışlarına annelerle yapılan motivasyonel görüşmelerin etkisini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, Konya Karatay Fevzi Çakmak Anaokulunda kayıtlı bulunan 3-6 yaş grubu çocuklar ve onların anneleri (n=74) oluşturmuştur. Çalışma, 30 çocuk ve annesi ile 2013-2014 eğitim yılında, yarı deneysel düzende yürütülmüştür. Araştırma verilerinin toplanmasında; aileye ve çocuğa yönelik tanımlayıcı ve konu ile ilgili bilgileri toplamak için "Aileleri Tanıtıcı Özellikler ve TV İzleme Video/Bilgisayar Oyunu Oynama Bilgi Formu", annelerin hangi değişim aşamasında olduğunu tespit edebilmek için "Medya Etkileşimi Değişim Aşaması Tanılama Formu" ve çocukların saldırganlık davranışını değerlendirmek için "Okul Öncesi Sosyal Davranış Ölçeği Öğretmen Formu (OÖSDÖ-ÖF)" kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 15.00 programında değerlendirilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde; frekans, yüzde alma, korelasyon, iki eş arasındaki farkın önemlilik, wilcoxon eşleştirme ve mcnemar testlerinden yararlanılmıştır. Bu çalışmada; çocukların ekran önünde (TV, bilgisayar/konsol oyunu) geçen zamanının azaldığı ve medya konusunda annelerin çocuk denetimlerinin (önceden gözden geçirme, programlı ve birlikte izleme, açıklamalı yardım, akıllı işaretler sınıflandırma sistemine göre izleme) arttığı ve çocukların saldırgan davranışlarının azaldığı belirlenmiştir. Bu çalışma sonuçları aynı zamanda bu alanda ilk defa uygulanan motivasyonel görüşme tekniğinin başarılı bir yöntem olarak uygulanabileceğini göstermektedir.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster