Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYalçın Çelik, Dilektr_TR
dc.contributor.authorAkarkan, Serdartr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T13:17:56Z
dc.date.available2015-10-14T13:17:56Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1423
dc.description.abstractAvec l’utilisation de la méthode structurale, la conception d’évaluer le texte littéraire dans son unité a pris de l’élan dans la critique littéraire.Celle-ci, ayant causé de grands débats dans les années 1960 et s’étant répandue sur toute la Terre, a étéutilisée par certains des chercheurs en Turquie. Avec le temps, d’autres méthodes de critique littéraire, puisant leur source de cette méthode, se sont développées et le structuralisme, en tant qu’une sous source, a perdu sa vigueur. On a essayé de donnerun exemple à propos de cette méthode, considérée insuffisamment utilisée et développée par la littérature turque. Les textes utilisés pour la critique sont des pièces de théâtre d’Adalet Ağaoğlu. L’une des conclusions à laquelle on est arrivé lors de notre présente recherche c’est l’importance accordée à la sélection des textes pour utiliser la méthode structurale. Une deuxième conclusion constatée, c’est que la meilleure méthode pour décoder les textes clos et codés par l’écrivain, c’est la méthode de critique structurale. On a également vu qu’il existait des pièces d’Adalet Ağaoğlu, difficile è analyser par cette méthode. Mais, si on considère que la structure d’un texte littéraire est bâtie comme un bâtiment, on peut alors déduire que tout texte peut être sujet de décodage. A partir de cette déduction, on a essayé de déterminer les particularités générales de la structure du théâtre d’Adalet Ağaoğlu.fr_FR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectTurkish literaturetr_TR
dc.titleAdalet Ağaoğlu’nun Tiyatrolarında Yapısalcı Eleştiri Uygulamasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2013/232tr_TR
dc.contributor.departmentoldTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.description.ozetEdebiyat eleştirisinde, yapısalcı yöntemin kullanılmasıyla birlikte edebi metnin kendi iç bütünlüğü içinde değerlendirilmesianlayışı yaygınlaşmıştır. 1960’lı yıllarda büyük tartışmalara neden olan ve tüm dünyaya yayılan bu eleştiri yöntemi Türkiye’de bazı araştırmacılar tarafından kullanılmıştır. Bununla birlikte değişen zamanla birlikte bu yöntemden kaynağını alan başka eleştiri yöntemleri gelişmiş ve yapısalcılık bir alt yapı işleviyle gerilerde kalmıştır. Eleştiri yöntemi için kullandığımız metinler Adalet Ağaoğlu’nun tiyatro metinleridir. Yapısalcı yöntemi kullanmak için metin seçiminin de önemli olabileceği çalışma sırasında varılan sonuçlardan biridir. Buna bağlı olarak yazarı tarafından şifrelenmiş, kapalı metinlerin çözümlenmesinde yapısalcı eleştiri yönteminin daha uygun olduğu varılan bir diğer sonuçtur. Adalet Ağaoğlu’nun tiyatrolarının bu eleştiri yöntemiyle incelenmeye uygun olmayan metinler olduğu da görülmüştür. Ancak şifrelenmemiş bir edebi metnin yapısının da bir bina gibi kurulduğu düşünüldüğünde her metnin bir çözümleme nesnesi olabileceği akla gelen bir gerçekliktir. Biz de bu düşünceden hareket ederek Adalet Ağaoğlu tiyatrosunun genel yapı özelliklerini belirlemeye çalıştık.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster