Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖktem, Ferhundetr_TR
dc.contributor.authorKüçüködük, Cansutr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T13:07:27Z
dc.date.available2015-10-14T13:07:27Z
dc.date.issued2015tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1302
dc.description.abstractThe aim of the research is to examine the relationship between separation anxiety and attachment style of the kindergartner’s mother and to investigate the relationship between attachment style with the child's behavior and separation anxiety. In this context it has also looked into the role of mediator between attachment styles of mothers and separation anxiety of cognitive flexibility. The relationship between the mother and the child's separation anxiety as well as the scope of the study has examined the relationship between child and maternal separation anxiety in the context of thechild's social skills and problem behavior. The relationship between the mother and the child's separation anxiety as well as the scope of the study has examined the relationship between child and maternal separation anxiety in the context of the child's social skills and problem behavior.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectAdult separation anxietytr_TR
dc.title3-5 Yaş Arasında ve Anaokuluna Giden ÇocukAnnelerinin Ayrılma Kaygısı ve Bağlanma Biçimleri İle Çocuğun Davranışları ve Ayrılma Kaygısı Arasındaki İlişki: Bilişsel Esnekliğin Aracı Rolütr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2015/2113tr_TR
dc.contributor.departmentoldPsikolojitr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, anaokuluna giden çocuk annelerinin ayrılma kaygısı ve bağlanma biçimleri ile çocuğun davranışları ve ayrılma kaygısı arasındaki ilişkinin incelenmesidir.Bu bağlamda, annelerin bilişsel esnekliğinin bağlanma biçimleri ve ayrılma kaygıları arasındaki aracı rolüne bakılmıştır. Çalışma kapsamında hem anne ve çocuğun ayrılma kaygıları arasındaki ilişkinin hem de çocuğun ve annenin ayrılma kaygısı bağlamında çocuğun sosyal becerileri ve problem davranışları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 280 çocuğun anne ve öğretmenleri oluşturmaktadır.Çalışmada annelerden bilgi toplamak amacıyla “Demografik Bilgi Formu”, “Yuva Çocukları İçin Ayrılma Kaygısı Ölçeği (Anne-Baba Formu)”, “Bilişsel Esneklik Envanteri, Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri (YİYE-II)”, “Yetişkin Ayrılma Kaygısı Anketi” uygulanmıştır.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster