Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAy, Zeynep Sonay
dc.contributor.authorYeltekin, Emel
dc.date.accessioned2019-12-02T12:31:57Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-09-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/11983
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effects of storytelling method on 6th grade students’ Mathematics achievement, problem solving and posing skills. The design of the study research model is structured as a pre-test-post-test control group study. The study group of the research consists of 6th grade students studying in an elementary school affiliated to the Ministry of National Education of Van province. The study was conducted in control group and experiment group with 47 students which are selected randomly during 5 weeks. The students in the control group were taught by traditional methods while the students in the experimental group were taught by storytelling method. Math Achievement Test, Problem Solving Skill Test and Problem Forming Skill Test were applied as pre-test and post-test in the control and experimental groups. Mann Whitney U test was used to determine whether there was a significant difference between the groups. Wilcoxon Test was used to determine whether there was a significant difference between the pre-test and post-test of each group. It was found as a result of the research that there was a significant difference between the control and experimental groups in favor of the experimental group according to the results obtained from Problem Solving and Posing Tests. However, it was determined that there was no significant difference between the control and experimental groups for Mathematics Achievement Test. For clarity, mathematical accuracy, contextual originality, and pertinence to situation qualifications dimensions in Problem Posing Test, no significant difference was found between the pre-test results of the groups, but a significant difference was found between the post-test results. When all the findings of the research are evaluated, it can be said that using storytelling while teaching mathematics improves problem solving and posing skills. It is recommended to investigate the effect of storytelling on different skills in different subjects in mathematics education. Keywords: mathematics education, storytelling, achievement, problem solving skills, problem posing skills, elementarytr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMatematik öğretimitr_TR
dc.subjectHikâyeleştirme
dc.subjectMatematik başarısı
dc.subjectProblem çözme becerisi
dc.subjectProblem kurma becerisi
dc.subjectOrtaokul öğrencileri
dc.titleHikâyeleştirme Yönteminin 6. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısına, Problem Çözme ve Kurma Becerilerine Etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe Effects Of Storytelling Method On 6th Grade Students‟ Mathematics Achievement, Problem Solving And Posing Skills
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada amaç, hikâyeleştirme yönteminin 6. sınıf öğrencilerinin Matematik başarısına, problem çözme ve kurma becerilerine etkisini incelemektir. Çalışma ön test-son test kontrol gruplu araştırma deseni kullanılarak yapılandırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Van ili Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma 5 hafta boyunca rastgele seçilen iki sınıftan biri deney grubu diğeri ise kontrol grubu olacak şekilde, toplam 47 öğrenci ile çalışma yürütülmüştür. Kontrol grubundaki öğrencilerle geleneksel yöntemlerle ders işlenmiş, deney grubundaki öğrencilerle ise hikâyeleştirme yöntemi kullanılarak dersler yapılandırılmıştır. Veri toplama araçları olarak; Matematik Başarı Testi, Problem Çözme Beceri Testi ve Problem Kurma Beceri Testi kontrol ve deney gruplarında ön- test ve son- test olarak uygulanmıştır. Veri analizleri için istatistiksel yöntemlerden yararlanılmış; gruplar arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını saptamak için Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Her bir grubun ön test ve son test arasındaki anlamlı farklılık olup olmadığını saptamak için ise, Wilcoxon Testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda Problem Çözme ve Problem Kurma Beceri testlerinden elde edilen sonuçlara göre kontrol ve deney grupları arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu belirlenirken, Matematik Başarı Testi sonucu için anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Problem Kurma Beceri Testinde kurulan problemlerin anlaşılırlığı, matematiksel açıdan doğruluğu, koşullara uygunluğu ve bağlamsal özgünlük boyutları için grupların ön test sonuçlarına göre anlamlı bir farklılık gözlenmezken son test sonuçları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Araştırmanın tüm bulguları değerlendirildiğinde, matematik öğretirken hikâyeleştirme kullanmanın problem çözme ve kurma becerisini geliştirdiği söylenebilir. Matematik eğitiminde hikâyeleştirme yönteminin farklı konularda farklı beceriler üzerindeki etkisinin araştırılması önerilmektedir. Anahtar sözcükler: matematik öğretimi, hikâyeleştirme, matematik başarısı, problem çözme becerisi, problem kurma becerisi, ortaokul öğrencileritr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-12-02T12:31:57Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster