dc.contributor.advisor | Korkut, Ece | |
dc.contributor.author | Hüyük, Nezahat | |
dc.date.accessioned | 2019-12-02T12:28:17Z | |
dc.date.issued | 2019-09-06 | |
dc.date.submitted | 2019-07-08 | |
dc.identifier.citation | APA | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/11975 | |
dc.description.abstract | The main objective of this study is to analyze the place of performative verbs. With this regard, particularly syntax and semantics have been taken into consideration. The study has been conducted according to the performative value of 175 verbs which have performative tendency. The categorical place to which these verbs belong has been first shown in alphabetical order, then they have been displayed according to their order of frequency (in 1 million words). Le Petit Robert, Dixel Mobile dictionary has been used for the obtained data. The category of each 175 verbs with performative tendency has been arrayed in rows within itself according to the frequency of the verbs. In addition, the synonyms and the antonyms of the performative verbs have been graded and sequenced. As a consequence of the obtained results, pairs which have the strongest and weakest grades have been established.
The results obtained by analyzing The French coursebooks Festival 1 and Festival 2, the frequency rates of the performative verbs which have synonyms, and antonyms has been analyzed using the above mentioned tables. Finally, the value of the obtained verbs has been determined. However, not many indirect performative have been found in our analysis. Some examples have the value of complete primary performative. | tr_TR |
dc.language.iso | fra | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Edimsel fiiller | tr_TR |
dc.subject | Edimsel eğilimli fiiller | |
dc.subject | Söz edimleri | |
dc.subject | Edimsöz edimleri | |
dc.subject | Etkisöz edimleri | |
dc.subject | Saptayıcı sözceler | |
dc.subject | Edimsel sözceler | |
dc.subject | Edimlilik değeri | |
dc.subject | Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi | |
dc.subject.lcsh | Edimsellik | tr_TR |
dc.title | Étude Des Verbes Performatıfs Dans L’apprentıssage
Du Fle | tr_fra |
dc.title.alternative | Fransızcanın Yabancı Dil Olarak Öğreniminde Edimsel Fiiller | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | çalışmadaki ana amaç, Fransızcanın yabancı dil olarak öğrenilmesinde edimsel fiillerin yerinin incelenmesidir. Bu açıdan, araştırmamız gereği dil bilimleri içinde yer alan özellikle anlambilim ve edimbilim dallarına başvurulmuştur. Çalışma 175 edimsel eğilimli fiilin edimsellik değerine göre yapılmıştır. Bu fiillerin ait oldukları kategori içindeki yerleri önce alfabetik, ardından sıklık (bir milyon sözcükte) sırasına göre tablolarla gösterilmiştir. Kullanılan veriler için Le Petit Robert Dixel Mobile sözlüğünden yararlanılmıştır. Oluşturulan tablolarda, 175 edimsel eğilimli fiilin her bir kategorisi kendi içinde sıklık değerlerine göre sıralanmıştır. Ayrıca edimsel eğilimli fiillerin eş anlamlı ve zıt anlamlı karşılıkları derecelendirilerek sıralanmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında, en güçlü ve en zayıf dereceye sahip olan fiillerden çiftler oluşturulmuştur.
Fransızca öğretim kitapları Festival 1 ve 2’nin taranması ile elde edilen sonuçlar, edimsel eğilimli fiillerin eş anlamlılık, zıt anlamlılık ve sıklık dereceleri yukarıda bahsedilen tablolardan yararlanılarak değerlendirilmiştir. Son olarak, bulunan fiillerin yüklendikleri değerler saptanmıştır. Ancak, bütüncemizde çok sayıda dolaysız edimsel sözceye rastlanmamıştır. Bulunan bazı örnekler tam anlamıyla edimsel fiil değeri taşımaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Fransızca Öğretmenliği | tr_TR |
dc.funding | Yok | tr_TR |