Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAltay, İsmail Fırat
dc.contributor.authorPekmezci, Nergis
dc.date.accessioned2019-12-02T12:22:39Z
dc.date.issued2019-11-08
dc.date.submitted2019-10-09
dc.identifier.citationPekmezci, N. (2019). Language Learners’ Attitudes towards Native Speakers and Their Countries Regarding Achievement and Gendertr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/11966
dc.description.abstractThis study was conducted to investigate language learners’ attitudes towards native speakers of English and their countries (the U.S.A., England, Canada, Australia and New Zealand) regarding achievement and gender. A quantitative approach was primarily adopted in the study through a questionnaire to examine students’ attitudes towards native speakers and their countries. The quantitative approach was supported by qualitative procedures through interviews with students and instructors in order to see whether the responses validate the quantitative findings. The study was carried out at a private university in Turkey. The quantitative data were gathered from 258 students in the English language preparatory program who completed the questionnaire. The qualitative data were gathered from 16 students and 9 instructors in the English language preparatory program who participated in the interviews. For the questionnaires, a statistical program, SPSS 25.0 was used and the data were analyzed through descriptive statistics and independent samples t-tests. For the interviews, content analysis was employed. The study results demonstrated that there was no statistically significant difference in students’ attitudes towards native speakers and their countries and achievement. Also no statistically significant difference was found in students’ attitudes towards native speakers and their countries regarding gender. Additionally, the participants’ attitudes towards native speakers were found as moderately high. In terms of country-based results, it was revealed that the most conflicting and contradictory findings were about the U.S.A. and England. Canada was found to have the most consistent findings among all. The qualitative findings were in line with the quantitative data.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAttitudetr_TR
dc.subjectAchievementtr_TR
dc.subjectGendertr_TR
dc.subjectAttitudes towards native speakerstr_TR
dc.subjectAttitudes towards countries of native speakerstr_TR
dc.subjectTarget culture and communitytr_TR
dc.titleLanguage Learners’ Attitudes towards Native Speakers and Their Countries Regarding Achievement and Gendertr_en
dc.title.alternativeAnadil Kullanıcıları ve Onların Ülkelerine karşı Dil Öğrenenlerin Başarı ve Cinsiyet Açısından Tutumlarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı anadili İngilizce olan kişilere ve onların ülkelerine (A.B.D., İngiltere, Kanada ve Avustralya ve Yeni Zelanda) karşı dil öğrenenlerin başarı ve cinsiyet açısından tutumlarını ölçmektir. Çalışma esas olarak nicel yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir ve veriler, anadil kullanıcıları ve onların ülkelerine karşı öğrenci tutumlarını ölçmek amacıyla anket yoluyla toplanmıştır. Araştırma için nicel yöntem benimsenmiş olmasına rağmen, çalışma öğrenci ve okutman görüşmeleri yapılarak nitel yönden desteklenmiştir. Bu görüşmelerden elde edilen bulgularla nicel verilerin örtüşüp örtüşmediği kontrol edilmiştir. Çalışma Türkiye’deki özel bir üniversitenin yabancı diller yüksekokulunda gerçekleştirilmiştir. Nicel verinin toplandığı katılımcılar 258 İngilizce hazırlık sınıfı öğrencisinden oluşmaktadır. Nitel verinin toplandığı katılımcılar 16 İngilizce hazırlık sınıfı öğrencisi ve İngilizce hazırlık biriminde çalışmakta olan 9 okutmandır. Anket verileri bir istatistik programı olan SPSS 25.0 kullanılarak betimsel istatistik ve bağımsız örneklem t-testi yoluyla analiz edilmiştir. Görüşmeler için içerik analizi metodu kullanılmıştır. Elde edilen anket bulgularına göre, anadil kullanıcıları ve onların ülkelerine karşı öğrenci tutumları arasında başarı açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ayrıca, anadil kullanıcıları ve onların ülkelerine karşı öğrenci tutumları arasında cinsiyet açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır. Ek olarak, katılımcıların anadili İngilizce olan kişilere karşı tutumlarının orta yüksek seviyede olduğu gözlemlenmiştir. Ülke bazlı sonuçlar göz önünde bulundurulduğunda, en çelişkili ve tutarsız bulguların A.B.D. ve İngiltere’ye ait olduğu gözlenmiştir. Ülkeler arasında en tutarlı bulgulara ulaşılan ülke Kanada olmuştur. Görüşme yoluyla elde edilen nitel veriler, anadil kullanıcıları ve onların ülkelerine karşı öğrencilerin tutumları konusunda nicel verileri destekleyici bulgular sağlamıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-12-02T12:22:39Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster