Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOnursal Ayırır, İrem
dc.contributor.authorKuduz, Esra
dc.date.accessioned2019-12-02T12:22:09Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-09-27
dc.identifier.citationKuduz, E. (2019). L'utilisation des tâches dans l'enseignement du FLE. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/11965
dc.description.abstractThis study aims to examine and analyze the role of tasks in the CEFR action-oriented approach in French as a foreign language. First, by making a comparison between the communicative approach and the action-oriented approach, we emphasized the importance of this perspective. We then illustrated the tasks to distinguish them from language activities and exercises. After analyzing the characteristics of the tasks of the CEFR, we have addressed criticisms concerning the authenticity of the tasks in the CEFR. We presented the new categorization of tasks proposed by Christian Ollivier. We put forward the real-world tasks recommended by him, as well as the ICT tools, especially Web 2.0, in the service of carrying out these tasks. Subsequently, to show the place of these tasks and tools in practice, we developed a grid of analysis and evaluation tasks. We have analyzed and evaluated the tasks in two French language textbooks 'Saison 1' and 'Édito A1'. After analyzing these tasks, we tried to convert real-life tasks and virtual projects in these textbooks into more authentic tasks in the Turkish context. We have focused on the integration of ICT in the classroom to design and realize real-world tasks on the Web 2.0 in French as a foreign language in Turkey, for which we have demonstrated SAMR model of technology integration developed by Puentedura.tr_TR
dc.language.isofratr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectFrançais langue étrangère (FLE)tr_TR
dc.subjectModèle SAMR 
dc.subjectOutils TICE et Web 2.0
dc.subjectPerspective actionnelle
dc.subjectTâche
dc.subjectTâches ancrées dans la vie réelle
dc.subject.lcshYabancı Dil Eğitimi/Öğretimitr_TR
dc.titleL'Utilisation des Tâches dans l'Enseignement du FLEtr_fra
dc.title.alternativeYabancı Dil Olarak Fransızca Öğretiminde Eylem Odaklı Görevlerin Kullanımıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni tarafından tavsiye edilen eylem odaklı yaklaşımdaki görevleri, Fransızcanın yabancı dil olarak öğrenilmesindeki yerini incelemeyi amaçlamaktadır. İlk olarak, iletişimsel yaklaşım ile karşılaştırma yaparak eylem odaklı yaklaşımın önemini ortaya koyduk. Sonrasında görevleri, dilsel aktivitelerden ve alıştırmalardan ayırmak için örneklendirdik. Ortak Başvuru Metni’ndeki görevlerin belirgin özelliklerini analiz ettikten sonra, bu görevlerin gerçekçiliği ile ilgili eleştirileri ele aldık. Christian Ollivier ‘in görevlere getirdiği yeni kategori önerisini sunduk. Christian Ollivier tarafından tavsiye olunan gerçek yaşam örneklerine dayalı görevleri ve bu görevlerin gerçekleştirilmesinde kullanılan bilgi ve iletişim teknolojilerini, özellikle Web 2.0 araçlarını öne çıkardık. Daha sonra, görevlerin uygulamadaki yerini göstermek için görevleri inceleme ve değerlendirme ölçeğini geliştirdik. Bu ölçek yardımıyla, Fransızcanın yabancı dil olarak öğrenilmesine/öğretilmesine yönelik hazırlanmış Saison 1 ve Édito A1 ders kitaplarındaki görev örneklerini analiz edip değerlendirdik. Daha sonra, bu kitaplardaki gerçeğe yakın olan görevler ile sanal projeleri, Türk bağlamında daha gerçekçi görevlere dönüştürmeye çalıştık. Türkiye’de Fransızcanın yabancı dil olarak öğretilmesi ve öğrenilmesinde, sınıf ortamında Web 2.0 ile gerçeğe dayalı görevler oluşturmak ve onları gerçekleştirmek için bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğretim ile bütünleşmesi gerekliliğini vurguladık ve bütünleştirme için Puentedura tarafından geliştirilen SAMR modelini ortaya koyduk.tr_TR
dc.contributor.departmentFransızca Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-12-02T12:22:09Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess