dc.contributor.author | Kurbanoğlu, Serap | |
dc.contributor.author | Akkoyunlu, Buket | |
dc.date.accessioned | 2019-10-23T10:10:16Z | |
dc.date.available | 2019-10-23T10:10:16Z | |
dc.date.issued | 2002 | |
dc.identifier.uri | http://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/200222SERAP KURBANOĞLU.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/10489 | |
dc.description.abstract | ABSTRACT: In this study, effectiveness of the information literacy program which was developed for inital teacher training students, their perceived computer self efficacy, relation between their perceived computer self efficacy and information literacy achievement were investigated. Where initial teacher training students con~idered themselves as information literate was also examined.
Three instruments were used for the study: An achievement test which was used as pre and post test, computer self efficacy and information literacy proficiency scales.
The results showed that information literacy program was effective, however, perceived computer self efficacy of the initial teacher training students was low and there
was a relationship on a medium level between their perceived self efficacy and achievement of information literacy. It was also found out that initial teacher training students
needed more information both on computer and information literacy. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Bilgi okuryazarlığı | |
dc.subject | Bilgisayar okuryazarlığı | |
dc.subject | Öğretmen eğitimi | |
dc.subject | Bilgi okur yazarlığı yeterlik algısı | |
dc.subject | Bilgisayar öz-yeterlik algısı | |
dc.subject | Information literacy | |
dc.subject | Computer literacy | |
dc.subject | Teacher education | |
dc.subject | Computer self-efficacy | |
dc.subject | Information literacy self-efficacy | |
dc.title | Ögretmen Adaylarına Uygulanan Bilgi Okuryazarlıgı Programının Etkılıligi ve Bilgi Okuryazarlıgı Becerileri İle Bilgisayar Öz-Yeterlik Algısı Arasındaki İlişki | |
dc.title.alternative | Effectiveness of Information Literacy Program Applied to Initial Teacher Training Students And Relation Between Information Literacy Skills and Perceived Computer Self Efficacy | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.description.ozet | ÖZET: Bu çalışmada öğretmen adaylanna bilgi okuryazarlığı becerileri kazandırmak amacıyla hazırlanan programının etkililiğine, öğretmen adaylarımn bilgisayar öz-yeterlik algılanna, bilgisayar öz-yeterlik algısı ile bilgi okuryazarlığı becerileri ilişkisine ve öğretmen adaylarının kendilerini bilgi okuryazarı becerileri açısından nerede gördüklerine bakılmıştır. Araştırmada programda yer alan
davranışları ölçmek üzere ön ve son test olarak kullanılan bir test, bilgisayar öz-yeterlik algı ölçeği ve bilgi okuryazarlığı yeterlik algı ölçeği olmak üzere üç ölçek kullanılmıştır.
Sonuçlar, uygulanan programın etkili olduğunu, ancak öğretmen adaylarının bilgisayar öz-yeterlik algılarının düşük olduğunu göstermektedir. Öğretmen adaylarının bilgisayar öz-yeterlik algıları ile bilgi okuryazarlığı becerileri arasında orta düzeyde bir ilişki bulunmuş, öğretmen adaylarımn hem bilgisayar hem de bilgi okuryazarlığı alanlarında daha fazla bilgiye gereksinim duydukları belirlenmiştir. | |
dc.relation.journal | Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | |
dc.contributor.department | Bilgi ve Belge Yönetimi | |
dc.identifier.issue | 22 | |
dc.identifier.startpage | 98 | |
dc.identifier.endpage | 105 | |
dc.funding | Yok | |