Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKurbanoğlu, Serap
dc.contributor.authorAkkoyunlu, Buket
dc.date.accessioned2019-10-23T10:10:16Z
dc.date.available2019-10-23T10:10:16Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.urihttp://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/200222SERAP KURBANOĞLU.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/10489
dc.description.abstractABSTRACT: In this study, effectiveness of the information literacy program which was developed for inital teacher training students, their perceived computer self efficacy, relation between their perceived computer self efficacy and information literacy achievement were investigated. Where initial teacher training students con~idered themselves as information literate was also examined. Three instruments were used for the study: An achievement test which was used as pre and post test, computer self efficacy and information literacy proficiency scales. The results showed that information literacy program was effective, however, perceived computer self efficacy of the initial teacher training students was low and there was a relationship on a medium level between their perceived self efficacy and achievement of information literacy. It was also found out that initial teacher training students needed more information both on computer and information literacy.
dc.language.isotur
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBilgi okuryazarlığı
dc.subjectBilgisayar okuryazarlığı
dc.subjectÖğretmen eğitimi
dc.subjectBilgi okur yazarlığı yeterlik algısı
dc.subjectBilgisayar öz-yeterlik algısı
dc.subjectInformation literacy
dc.subjectComputer literacy
dc.subjectTeacher education
dc.subjectComputer self-efficacy
dc.subjectInformation literacy self-efficacy
dc.titleÖgretmen Adaylarına Uygulanan Bilgi Okuryazarlıgı Programının Etkılıligi ve Bilgi Okuryazarlıgı Becerileri İle Bilgisayar Öz-Yeterlik Algısı Arasındaki İlişki
dc.title.alternativeEffectiveness of Information Literacy Program Applied to Initial Teacher Training Students And Relation Between Information Literacy Skills and Perceived Computer Self Efficacy
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.ozetÖZET: Bu çalışmada öğretmen adaylanna bilgi okuryazarlığı becerileri kazandırmak amacıyla hazırlanan programının etkililiğine, öğretmen adaylarımn bilgisayar öz-yeterlik algılanna, bilgisayar öz-yeterlik algısı ile bilgi okuryazarlığı becerileri ilişkisine ve öğretmen adaylarının kendilerini bilgi okuryazarı becerileri açısından nerede gördüklerine bakılmıştır. Araştırmada programda yer alan davranışları ölçmek üzere ön ve son test olarak kullanılan bir test, bilgisayar öz-yeterlik algı ölçeği ve bilgi okuryazarlığı yeterlik algı ölçeği olmak üzere üç ölçek kullanılmıştır. Sonuçlar, uygulanan programın etkili olduğunu, ancak öğretmen adaylarının bilgisayar öz-yeterlik algılarının düşük olduğunu göstermektedir. Öğretmen adaylarının bilgisayar öz-yeterlik algıları ile bilgi okuryazarlığı becerileri arasında orta düzeyde bir ilişki bulunmuş, öğretmen adaylarımn hem bilgisayar hem de bilgi okuryazarlığı alanlarında daha fazla bilgiye gereksinim duydukları belirlenmiştir.
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi
dc.identifier.issue22
dc.identifier.startpage98
dc.identifier.endpage105
dc.fundingYok


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster