Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Bülent
dc.date.accessioned2019-10-23T09:44:35Z
dc.date.available2019-10-23T09:44:35Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.urihttp://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/1767-3533-1-PB.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/9983
dc.description.abstractThe aim of this study is to find out the characteristics of reading and public library use habits of selected primary school teachers in Ankara. Data were gathered through questionnaire that were filled out by 127 teachers in 16 primary schools in 6 central districts in Ankara. The reading and public library use of the teachers were evaluated in terms of elements such as age, sex, experience in teaching, primary school curriculum and professional courses. In addition, it was investigated whether they had been educated about these habits in their undergraduate education. The conclusion reached was that the teachers did not have sufficient reading and public library use habits because of the present education system.
dc.language.isotur
dc.publisherTKD
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectOkuma alışkanlığı
dc.subjectHalk kütüphanesi kullanma alışkanlığı
dc.subjectHalk kütüphaneleri
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectPublic library use habit
dc.subjectPublic libraries
dc.subjectTeachers
dc.subjectReading habit
dc.titleAnkara'da İlköğretim Öğretmenlerinin Okuma Ve Halk Kütüphanesi Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma
dc.title.alternativeA Research on Reading and Public Library Use Habits of the Primary School Teachers in Ankara
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.ozetBu çalışma, Ankara'da görev yapmakta olan ilköğretim öğretmenlerinin okuma ve halk kütüphanesi kullanma alışkanlıklarına ilişkin özellikleri ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, Ankara'da 6 merkez ilçedeki 16 ilköğretim okulunda bulunan 127 öğretmene anket uygulanmıştır. Öğretmenlerin okuma ve halk kütüphanesi kullanma alışkanlıkları yaş, cinsiyet, mesleki deneyim süresi, lisans eğitiminde bu alışkanlıklar konusunda bilgilendirilip bilgilendirilmedikleri, müfredat ve meslek içi eğitim gibi unsurlar temelinde incelenmiştir. Araştırma sonucunda, eğitim sisteminden kaynaklanan nedenlerle öğretmenlerin yeterli okuma ve halk kütüphanesi kullanma alışkanlığına sahip olmadıkları anlaşılmıştır.
dc.relation.journalTürk Kütüphaneciliği
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi
dc.identifier.volume16
dc.identifier.issue4
dc.identifier.startpage441
dc.identifier.endpage460
dc.fundingYok


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster