dc.contributor.advisor | Odabaşı, Orhan | |
dc.contributor.author | Akalın, Ayşe Arzu | |
dc.date.accessioned | 2019-09-26T11:57:48Z | |
dc.date.issued | 2019-09 | |
dc.date.submitted | 2019-09-17 | |
dc.identifier.citation | Akalın AA. Bir Vakıf Üniversitesinde Yabancı Dilde Eğitimin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimine Etkileri Üzerine Görüşler. Yüksek Lisans Tezi. Ankara 2019 | tr_TR |
dc.identifier.other | 10298121 | |
dc.identifier.uri | http://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/9044 | |
dc.description.abstract | Akalın AA, Views on the Effect of Foreign Language Medium of Instruction on
Undergraduate Medical Education in a Foundation University, Hacettepe
University, Graduate School of Health Sciences Medical Education Master’s
Program Dissertation, Ankara, 2019. The aim of this qualitative study is to
investigate the effects of English medium of instruction (EMI) as a non-native
language in medical education on educational processes. The data collection phase of
the study was conducted between April and August 2018 in a medical school of a
foundation university with EMI in Ġstanbul. The study consists of in-deep interviews
with 27 faculty from departments of basic, medical and surgical sciences, and six
focused group and one in-depth interview with students from all years as well as indepth
interviews with international students, alumni, administrative staff and two
executives for data gathering. Demographic data and information on educational
background were obtained using a constructed questionnaire. Qualitative data was
analyzed with thematic analysis method. All participants concur that today English
proficiency is a sine qua non for a physician, English proficiency is linked with
advantages in gaining access to knowledge sources, international education,
professional development and work opportunities, the first prerequisite to improve
quality in EMI medical education is to improve the English proficiency level of
faculty and in cases where this condition cannot be fulfilled the education is impaired
and provision of clinical education in English does not seem to be practicable. The
points which need to be subjected to further discussion are when, and how medical
English and English proficiency in general should be provided and the balance
between the pros and cons of EMI medical education as practiced today. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | ONAY SAYFASI iii
YAYIMLAMA VE FĠKRĠ MÜLKĠYET HAKLARI BEYANI iv
ETĠK BEYAN SAYFASI v
TEġEKKÜR vi
ÖZET vii
ABSTRACT viii
ĠÇĠNDEKĠLER ix
SĠMGELER ve KISALTMALAR xii
ġEKĠL ve GRAFĠKLER xiii
TABLOLAR xiv
1. GĠRĠġ 1
1.1. Dil 1
2. GENEL BĠLGĠLER 5
2.1. Yabancı Dilde Yükseköğretim 5
2.2. Yabancı Dilde Yükseköğretim TartıĢması 8
2.3. Türkiye‟de Yabancı Dilde Yükseköğretimin ve Tıp Eğitiminin Kısa
Tarihi
10
2.4. Türkiye‟de Yabancı Dilde Yükseköğretime Dair Yasal Çerçeve 14
2.5. AraĢtırmanın Yapıldığı Vakıf Üniversitesi Tıp Fakültesi 17
3. GEREÇ ve YÖNTEM 20
3.1. AraĢtırma Yönteminin Gerekçesi 20
3.2. AraĢtırmanın Yeri, Zamanı ve AkıĢı 20
3.3. AraĢtırmanın Etik Uygunluğu 21
3.4. AraĢtırmanın Yöntemi ve Görev Dağılımı 22
x
3.5. AraĢtırmada Kullanılan Veri Toplama Gereçleri 23
3.6. AraĢtırmanın Evren ve Örneklemi 24
3.7. ÇeĢitlemeler (triangülasyonlar) 24
3.8. AraĢtırma Verilerinin Analizi 25
4. BULGULAR 31
4.1. AraĢtırmaya Katılanların Özellikleri 31
4.1.1. Öğretim Üyeleri 31
4.1.2. Öğrenciler 34
4.1.3. Mezunlar 36
4.1.4. Yöneticiler 36
4.1.5. Ġdari Personel 36
4.2.1. Öğretim Üyelerinin GörüĢleri 37
4.2.2. Öğrencilerin GörüĢleri 67
4.2.3. Mezunların GörüĢleri 95
4.2.4. Yöneticilerin GörüĢleri 105
4.2.5. Ġdari Personelin GörüĢleri 108
5. TARTIġMA 112
5.1. Öğretim Üyelerinin GörüĢleri 112
5.2. Öğrencilerin GörüĢleri 120
5.3. Mezunların GörüĢleri 129
5.4. Yöneticilerin GörüĢleri 130
5.5. Ġdari Personelin GörüĢleri 131
5.6. Ġngilizce Tıp Eğitiminin Getirisi ve Bedeli 132
5.7. Birey Açısından, Kurum Açısından ve Ülke Açısından Sonuçlar 133
6. SONUÇ ve ÖNERĠLER 136
xi
7. KAYNAKLAR 140
8. EKLER
EK-1: Tez ÇalıĢması ile Ġlgili Etik Kurul Ġzinleri
EK-2: Resmi Gazete- Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil
Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak
Esaslara ĠliĢkin Yönetmelik
EK-3: Veri Toplama Formları
EK-4: Tez ÇalıĢması Orjinallik Raporu
9. ÖZGEÇMĠġ | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.rights | Attribution-NonCommercial 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/ | * |
dc.subject | tıp eğitimi, İngilizce eğitim dili, yabancı dilde eğitim, yabancı dilde tıp eğitimi, İngilizce tıp eğitimi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Tıp | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Eğitim::Eğitimin özel yönleri | tr_TR |
dc.subject.mesh | medical education | tr_TR |
dc.title | Bir Vakıf Üniversitesinde Yabancı Dilde Eğitimin Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimine Etkileri Üzerine Görüşler | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Akalın AA, Bir Vakıf Üniversitesinde Yabancı Dilde Eğitimin Mezuniyet Öncesi
Tıp Eğitimine Etkileri Üzerine GörüĢler, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri
Enstitüsü Tıp Eğitimi Programı Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2019. Bu çalıĢma
tıp eğitiminin anadil dıĢında Ġngilizce olarak verilmesinin eğitim süreçlerine etkisini
araĢtırmak amacıyla yapılan niteliksel bir araĢtırmadır. ÇalıĢmanın veri toplama
aĢaması Nisan – Ağustos 2018 tarihleri arasında Ġstanbul‟da eğitim dili Ġngilizce olan
bir vakıf üniversitesi tıp fakültesinde gerçekleĢtirilmiĢtir. ÇalıĢmada değiĢik
akademik unvanlara sahip temel, dahili ve cerrahi bilimlerden toplam 27 öğretim
üyesi ile derinlemesine görüĢmeler yapılmıĢ, toplam altı odak grup ve bir
derinlemesine görüĢme ile tüm sınıflardan öğrencilerin görüĢleri derlenmiĢ, ayrıca
yabancı uyruklu öğrenciler, mezunlar, idari personel ve iki yöneticiden
derinlemesine görüĢmeler yoluyla veri toplanmıĢtır. Ayrıca çalıĢmaya katılan tüm
bireylerden yapılandırılmıĢ bir form vasıtasıyla demografik verileri ve eğitim
geçmiĢlerine dair bilgi alınmıĢtır. Toplanan niteliksel veriler tematik analiz ile
değerlendirilmiĢtir. ÇalıĢmaya katılan tüm tarafların ortak görüĢü hekimlikte
Ġngilizce yeterliliğinin günümüz Ģartlarında olmazsa olmaz olduğu, Ġngilizcenin
özellikle bilgi kaynaklarına ulaĢım ve uluslararası eğitim, mesleki geliĢim ya da
çalıĢma olanakları açısından avantaj sağladığı, Ġngilizce tıp eğitiminde niteliği
artırmanın birinci koĢulunun öğretim üyesinin dil yeterliğini artırmak olduğu ve bu
sağlanmadığında eğitimin sekteye uğradığı, pratikte klinik eğitimin Ġngilizce olarak
verilmesinin mümkün gözükmediği Ģeklindedir. TartıĢmalı konular ise tıbbi
Ġngilizcenin ve Ġngilizce yeterliliğin geliĢtirilmesinin nasıl ve ne zaman yapılacağı ile
bugünkü haliyle Ġngilizce tıp eğitiminin getirisi ve götürüsü arasındaki dengedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Tıp Eğitimi ve Bilişimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2019-09-26T11:57:48Z | |
dc.identifier.ORCID | 0000-0001-6384-2035 | tr_TR |
dc.subject.ieee | IEEE Thesaurus Terms::Education | tr_TR |
dc.subject.eric | medical education | tr_TR |