Show simple item record

dc.contributor.advisorÇavuşoğlu , Ali Tarkan
dc.contributor.authorKalkan , Mustafa
dc.date.accessioned2019-09-26T11:49:06Z
dc.date.issued2019-09-26
dc.date.submitted2019-09-16
dc.identifier.citation(2003, 12 24). 12 24, 2003 tarihinde TC Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğü: http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.5018.pdf adresinden alındı (2012, Haziran). 2012 tarihinde OECD: http://stats.oecd.org/index.aspx?DataSetCode=EO91_INTERNET adresinden alındı (2017, 11 23). TC Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü: http://www.bumko.gov.tr adresinden alındı (2017, 11 17). Kalkınma Bakanlığı: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/zel%20htisas%20Komisyonu%20Raporlar/Attachments/103/oik535.pdf adresinden alındı (2017, 11 17). Kalkınma Bakanlığı: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Kalknma%20Planlar/Attachments/2/plan8.pdf adresinden alındı (2017, 11 23). Türkiye Büyük Millet Meclisi: https://www.tbmm.gov.tr/tutanaklar/TUTANAK/TBMM/d22/c032/tbmm22032026ss0302.pdf adresinden alındı (2018, 8 17). T.C. Sayıştay Başkanlığı: https://sayistay.gov.tr/tr/?p=2&CategoryId=11 adresinden alındı (2019, Temmuz 28). Muhasebat ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü: https://muhasebat.hmb.gov.tr/1994-2005-butce-istatistikleri adresinden alındı AKTAN, C. C. (2012). Değişen Dünyada Devletin ve Kamu Ekonomisinin Yeniden Tanımlanması. "Yeni" Maliye (s. 471-488). Ankara: TC Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı. AKTAN, C. C., AĞCAKAYA, S., & DİLEYİCİ, D. (2012). Kamu Maliyesinde Hesap Verme Sorumluluğu ve Mali Saydamlık. "Yeni" Maliye (s. 537-533). Ankara: TC Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı. ALLEN, S. (2007). Performance Budgeting and Accrual Budgeting Decision rules or Analytic Tools? OECD Journal on Budgeting, 7(2), 109-138. 12 5, 2017 tarihinde https://econpapers.repec.org/article/oecgovkaa/5l4fghkq206d.htm adresinden alındı ALTUNDEMİR, M. E., & GÜNGÖR GÖKSU, G. (2017). Performans Esaslı Bütçeleme ile Performans Esaslı Finansman Uygulamalarının Karşılaştırılması: Yükseköğretim Örneği. 32. Uluslararası Maliye Sempozyumu (s. 29-48). Bursa: Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bölümler Fakültesi Maliye Bölümü. 12 5, 2017 tarihinde http://www.maliyesempozyumu.org/wp-content/uploads/2018/01/32_Ulusal_Editorlu_Kitap.pdf adresinden alındı AVCİ, M. A. (2016). Onuncu Beş Yıllık Kalkınma Planı Işığında Türk Kamu Mali Sistemi Bakımından Sıfır Tabanlı Bütçe Sisteminin Etkinliğive Uygulanabilirliği. Erzurum: Atatürk Üniversitesi. BAĞLI, M. S. (2014). TBMM'nin Bütçe Hakkı Kullanım Durumu: 5018 sayılı Kanun Sonrası Bütçe Hakkı Kullanımında Etkinlik Düzeyinin Ölçümü. Ankara: YÖK Tez Merkezi. YÖK Tez Merkezi. adresinden alındı BAL, T. (2016, Nisan-Haziran). Performans Esaslı Bütçeleme (PEB) Sistemi ve Sistemin Uygulanabilirliğinin Arttırılmasına Yönelik Öneriler. Sayıştay Dergisi(101), 1 - 29. 12 5, 2017 tarihinde https://www.sayistay.gov.tr/tr/Upload/95906369/files/dergi/pdf/der101m1.pdf adresinden alındı BARBAK, A. (2015, 1). Türkiye'de Kamu Mali Yönetiminin Yapısal Uyarlanması: Bütçe Reformu ve Kamu Örgütlenmesinde Dönüşüm. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 8(1), 1-27. 11 25, 2017 tarihinde https://dergipark.org.tr/download/article-file/185140 adresinden alındı BATIREL, Ö. F. (2011). Türkiye'de Performans Bütçe Sistemi: Sorunlar ve Öneriler. Kamu Mali Yönetimi ve Denetimi Sempozyumu Kitabı (s. 14-145). İzmir: Ege Üniversitesi. BİLGE, S., & DEMİRTAŞ, S. (2012, Ocak-Haziran). Performans Esaslı Bütçeleme Uygulamasının Türk Kamu Kurumlarında Algılanması ve Sorun Alanlarının Tespiti: Eskişehir İli Örneği. Maliye Dergisi, 162, 51 - 72. 12 4, 2017 tarihinde https://maliyedergisi.sgb.gov.tr/yayinlar/md/162/3.pdf adresinden alındı CARİDAD, M. (2018, 9 29). Performance Budgeting and Medium-Term Expenditure Frameworks: A Comparison in OECD Central Governments. Journal of Comparative Policy Analysis, 21, 1-20. 11 1, 2018 tarihinde https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13876988.2018.1526492?journalCode=fcpa20 adresinden alındı CINQUINI, L., MAURO, S. G., & PIANEZZI, D. (2017, 10 1). The illusion of New Public Management? An analysis of performance-based budgeting in the public sector. Proceedings of Pragmatic Constructivism, 6(1), 14-25. 12 6, 2017 tarihinde https://www.propracon.com/article/view/25144 adresinden alındı CLARK, C., MENIFIELD, C., & STEWART, L. (2018). Policy Dİffusion and Performance-based Budgeting. İnternational Journal of Public Administration, 41(7), 528-534. 5 23, 2018 tarihinde https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01900692.2016.1278384?journalCode=lpad20 adresinden alındı ÇETİN, S. (2010). Türkiye'de Kamu Yönetimi Reform Sürecinin Değerlendirilmesi: Aksayan ve İşleyen Yönler. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 23-28. 11 25, 2017 tarihinde http://dergipark.ulakbim.gov.tr/cusosbil/article/view/5000001449/5000002140 adresinden alındı Devlet Planlama Teşkilatı. (2000). Uzun Vadeli Strateji ve Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı 2001-2005. Kalkınma Bakanlığı: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Kalknma%20Planlar/Attachments/2/plan8.pdf adresinden alındı DEVRİM, F., & ALTAY, A. (2000). Küreselleşme Sürecinde Sosyal Devlet Anlayışındaki Değişmelerin Kamu Mali Yönetiminin Yeniden Yapılandırılması Açısından Değerlendirilmesi. 15. Türkiye Maliye Sempozyumu (s. 27-76). Antalya: Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi. 10 2017, 21 tarihinde http://maliyesempozyumu.org/wp-content/uploads/2016/11/Maliye-Sempozyumu_15.pdf adresinden alındı EDİZDOĞAN, N., & ÇETİNKAYA, Ö. (2012). Kamu Bütçesi. Bursa: Ekin Basın Yayın Dağıtım. EFE, Ş. (2012, Ekim-Aralık). Kamuda Stratejik Planlamaya Dayalı Performans Yönetimi: Türkiye Uygulaması ve Sorunlar. Sayıştay Dergisi, 87, 121 - 142. 12 4, 2017 tarihinde https://www.sayistay.gov.tr/tr/Upload/95906369/files/dergi/pdf/der87m6.pdf adresinden alındı GİRAY, F. (2010). Maliye Tarihi. Bursa: Ezgi Yayınları. GÖZLER, K. (2011). Anayasa Hukukunun Genele Teorisi. Bursa: Ekin. HIJAL-MOGHRABI, I. (2018, 7 10). Why Is it So Hard to Rationalize the Budgetary Process? A Behavioral Analysis of Performance-Based Budgeting. Public Organization Review, 1-20. 8 25, 2018 tarihinde https://link.springer.com/article/10.1007/s11115-018-0410-1 adresinden alındı HO, A. T.-K. (2018, 2 11). From Performance Budgeting to Performance Budget Management: Theory and Practice. Public Administration Review, 78(5), 748-758. 1 4 tarihinde https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/puar.12915 adresinden alındı HOLZER, M., FERREIRA, M., HOONTİS, P., & MULLİNS, L. B. (2016). Implementing Perfromance Budgeting at the State Leve: Lessons Learned from New Jersey. International Journal of Public Administration, 38, 95-106. 12 6, 2017 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/281590087_Implementing_Performance_Budgeting_at_the_State_Level_Lessons_Learned_from_New_Jersey adresinden alındı IŞIK, H. (2013). Program Bazlı Performans Bütçe: Türkiye İçin Model Önerisi. 28. Türkiye Mali Sempozyumu: : Küresel Kriz ve Maliye Politikaları (s. 331 - 357). Tokat: Gaziosmanpaşa Üniversitesi. KALENDEROĞLU, M. (2012). Kamu Maliyesi, Bütçe ve Borçlanma. Ankara: Agon Bilgi Akademisi. KANCA, O. C., & BAYRAK, M. (2014, Ekim-Aralık). Kamu Kesiminin Ekonomik Büyüklüğüne Türkiye ve OECD Ülkeleri Açısından Bir Bakış. Sayıştay Dergisi, (95), 29-48. 11 22, 2017 tarihinde TC Sayıştay Başkanlığı: https://www.sayistay.gov.tr/tr/Upload/95906369/files/dergi/pdf/der95m2.pdf adresinden alındı KESİK, A., & KIRAL, G. (2012). Yeni Kamu Mali Yönetiminde Hesap Verebilirlik. "Yeni" Maliye (s. 513-536). Ankara: TC Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı. KOVANCILAR, B., & ÇELEBİ, A. K. (2011). Performans Esaslı Bütçe: Sorunsal Bir Değerlendirme. Kamu Mali Yönetimi ve Denetimi Sempozyumu Kitabı (s. 120-124). İzmir: Ege Üniversitesi. KWON, I. (2017, 5 5). Performance Budgeting: Effects on Government Debt and Economic Growth. Applied Economic Letters, 25, 388-392. 3 23, 2018 tarihinde https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13504851.2017.1324607?journalCode=rael20 adresinden alındı ÖNER, E. (1993). Türkiye'de Bütçe Harcamalarının Genel Bir Değerlendirmesi. IX Türkiye Maliye Sempozyumu Türkiye'de Bütçe Harcamaları (s. 237-280). Adana: TC Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Maliye Bölümü. ÖNER, E. (1994). Cumhuriyet Dönemi Türk Bütçeleri. Maliye Araştırma Merkezi Konferansları (s. 9-44). İstanbul: İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi. ÖNER, E. (1994). Cumhuriyet Dönemi Türk Bütçeleri (1924-1993). Maliye Araştırma Merkezi Konferansları (s. 9-44). içinde İstanbul: Maliye Araştırma Merkezi. ÖNER, E. (2001). Mali Olaylar ve Düzenlemeler Işığında Osmanlı İmparatorluğu ve Cumhuriyet Döneminde Mali İdare. Ankara: TC Maliye Bakanlığı Araştırma, Planlama ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığı. ÖZBİLEN, Ş. (2013). Devlet Bütçesi. Ankara: Gazi Kitapevi. PEHLİVAN, O. (2012). Kamu Maliyesi. Trabzon: Murathan Yayınevi. SUSAM, N. (2015). Kamu Maliyesi. İstanbul: Beta Basım Yayın. (2012). Şeffaf ve Hesap Verebilir Kamu Yönetimi Sempozyumu. Ankara: https://www.tbmm.gov.tr/yayinlar/kamu_yonetimi_sempozyumu.pdf. TR Avrupa Komisyonu. (tarih yok). Türkiye'nin Katılım Yönünde İlerlemesi Üzerine Komisyonun 1998 Düzenli Raporu. 11 26, 2017 tarihinde Avrupa Birliği Bakanlığı: https://www.ab.gov.tr/files/AB_Iliskileri/AdaylikSureci/IlerlemeRaporlari/Turkiye_Ilerleme_Rap_1998.pdf adresinden alındı TR Avrupa Komisyonu. (tarih yok). Türkiye'nin Katılım Yönünde İlerlemesi'ne İlişkin Komisyon 1999 Düzenli Raporu. 11 26, 2017 tarihinde Avrupa Birliği Bakanlığı: https://www.ab.gov.tr/files/AB_Iliskileri/AdaylikSureci/IlerlemeRaporlari/Turkiye_Ilerleme_Rap_1999.pdf adresinden alındı TR Avrupa Komisyonu. (tarih yok). Türkiye'nin Katılım Yönünde İlerlemesi'ne İlişkin Komisyon 2000 Düzenli Raporu. 11 26, 2017 tarihinde Avrupa Birliği Bakanlığı: https://www.ab.gov.tr/files/AB_Iliskileri/AdaylikSureci/IlerlemeRaporlari/Turkiye_Ilerleme_Rap_2000.pdf adresinden alındı TÜĞEN, K., & ÖZEN, A. (2011). Türkiye'de Performans Esaslı Bütçeleme Sistemi Uygulamasının Değerlendirilmesi. Kamu Mali Yönetimi ve Denetimi Sempozyumu Kitabı (s. 110-119). İzmir: Ege Üniversitesi. Türkiye Büyük Millet Meclisi. (2012, 06 25). Şeffaf ve Hesap Verebilir Kamu Yönetimi Sempozyumu. 19 10, 2017 tarihinde https://www.tbmm.gov.tr/yayinlar/kamu_yonetimi_sempozyumu.pdf adresinden alındı USTA, E. (2011, Mart 25). Kamu Mali Yönetimi ve Denetimi Sempozyumu. 11 22, 2017 tarihinde Kalkınma Bakanlığı: http://www.sp.gov.tr/upload/xSpKutuphane/files/kwl96+ErhanUSTA5018Sunumu.pdf adresinden alındı VARCAN, N. (2000). Osmanlı Maliyesi Hakkında İngiliz Raporları (1861-1892). Ankara: Maliye Bakanlığı Araştırma, Planlama ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığı. www.oecd.org. (2018, 7 19). OECD: https://data.oecd.org/gga/general-government-spending.htm#indicator-chart adresinden alındı YENİCE, E. (2006, Ocak-Kasım). Kamu Kesiminde Performans Değerlendirmesi. Maliye Dergisi( , 150, 122-132. 12 3, 2017 tarihinde https://maliyedergisi.sgb.gov.tr/yayinlar/md/150/e_yenice.pdf adresinden alındı YERELİ, A. B. (2011). 5018 Sayılı Yasanın Hedefleri, Aksayan Yönleri, Çözüm Önerileri ve 2. Dalga Mali Reform Çalışmaları. Kamu Mali Yönetimi ve Denetimi Sempozyumu Kitabı (s. 66-67). içinde İzmir: Ege Üniversitesi. YILMAZ, H. (2011). Yeni Mali Yönetim Sistemi Çercevesinde Performans Esaslı Bütçe Yaklaşımı: Neyi Yaptık Neyi Yapamadık. Kamu Mali Yönetimi ve Denetimi Sempozyumu Kitabı (s. 125-129). İzmir: Ege Üniversitesi.tr_TR
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/9043
dc.description.abstractToday, governments are expected to be transparent and accountable in their spending. As a requirement of these principles, all processes from the budget call to the final account are shared with the public and the documents are published. However, as modern states have become actors to be watched carefully by the markets due to the size they have reached in the economy there arises the need for foreseeability beside accountability and transparency. Moreover, with this attitude of states, the Medium Term Program and the Medium Term Fiscal Plan, which are the documents that show planned future expenditures and their path, are considered as a guide for the private sector. In this study, the timing of the publications of budget calls; the harmony among the Medium Term Financial Plan, the Medium Term Program and the Budget Law; and finally, the appropriateness of the consumer goods purchases are analyzed with reference to the budgets of the Grand National Assembly of Turkey, the Supreme Court, the Ministry of Justice, the Ministry of Treasury and Finance, the Ministry of Education, the Ministry of Transportation and Infrastructure. The analysis is based on the budget figures of institutions, which are classified as the General Budget Administrations and subject to the No. 1 list of the Law No. 5018. According to our analyses, although the budget ceilings in the Medium Term Fiscal Plan and the Budget Law are found consistent, particularly, with the year 2010 and onwards, the budget call is found to be published not in time. Moreover, the Medium Term Fiscal Plan envisages higher increases than allowed in the program and the purchases of consumables are found made without considering the stocks.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY i YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI ii ETİK BEYAN iii ÖZET iv ABSTRACT v İÇİNDEKİLER vi KISALTMALAR DİZİNİ x TABLOLAR DİZİNİ xi GRAFİKLER DİZİNİ xii GİRİŞ 1 1. BÖLÜM: TÜRKİYE’DE BÜTÇE VE KAMU MALİ YÖNETİMİNDEKİ DEĞİŞİMLER 3 1.1 BÜTÇE VE ÖDENEK KALEMLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ 3 1.1.1 Cumhuriyet Öncesi Gider Bütçeleri 4 1.1.2 Cumhuriyet Dönemi Gider Bütçeleri 5 1.1.2.1 Kurumsal Sınıflandırma 7 1.1.2.2 Fonksiyonel Sınıflandırma 8 1.1.2.3 Finansman Tipi Sınıflandırma 8 1.1.2.4 Ekonomik Sınıflandırma 9 1.2 BÜTÇENİN KAPSAMI 9 1.3 KAMU MALİ YÖNETİMİ ve KONTROLÜNDE DEĞİŞİMİN NEDENLERİ 10 1.3.1 Devlet Yönetimi Anlayışında Meydana Gelen Değişimler 11 1.3.2 Devletin Ekonomi İçindeki Yeri 12 1.4 KAMU MALİ YÖNETİMİ REFORMU ÇALIŞMALARI 16 1.4.1 Ülke İçindeki Reform Çalışmaları 16 1.4.2 Uluslararası Kuruluşların Yönlendirmesiyle Yapılan Çalışmalar 19 2. BÖLÜM: PERFORMANS ESASLI BÜTÇE VE 5018 SAYILI KANUN 21 2.1 BÜTÇE SİSTEMLERİ ve PERFORMANS ESASLI BÜTÇE 21 2.1.1 Sıfır Tabanlı Bütçeleme Sistemi 21 2.1.2 Program Bütçe Sistemi 22 2.1.3 Planlama-Programlama-Bütçeleme Sistemi 22 2.1.4 Torba Bütçe Sistemi 23 2.1.5 Performans Esaslı Bütçe Sistemi 23 2.2 LİTERATÜRDE PERFORMANS ESASLI BÜTÇE TARTIŞMALARI 25 2.2.1 Türkiye’de Performans Esaslı Bütçe Sistemine İlişkin Yapılan Çalışmalar 25 2.2.2 Uluslararası Literatürde Performans Esaslı Bütçe 28 2.3 5018 SAYILI KANUNUN ÖNGÖRDÜĞÜ BÜTÇE SİSTEMİ 31 2.3.1 Analitik Bütçe Kodlama Sistemi 32 2.3.2 Denetim ve İç Kontrol 32 2.3.2.1 Dış Denetim 32 2.3.2.2 İç Kontrol 33 2.3.3 Çok Yıllı Bütçeleme 34 2.3.3.1 Stratejik Plan 34 2.3.3.2 Orta Vadeli Program 35 2.3.3.3 Orta Vadeli Mali Plan 35 2.3.4 Muhasebe Sistemi 36 2.4 5018 SAYILI KANUNDA YER ALAN BÜTÇE ÇEŞİTLERİ 36 2.4.1 Merkezi Yönetim Bütçesi 37 2.4.2 Sosyal Güvenlik Kurumları Bütçesi 37 2.4.3 Mahalli İdareler Bütçesi 38 3. BÖLÜM: BÜTÇENİN HAZIRLANMASININ 5018 SAYILI KANUNA UYGUNLUĞU 39 3.1 ARAŞTIRMANIN AMACI VE ÖNEMİ 39 3.1.1 Araştırmanın Yöntemi 40 3.2 BÜTÇENİN HAZIRLANMA SÜRECİ 41 3.2.1 5018 Sayılı Kanunun Öngördüğü Takvime İlişkin Aykırılıklar 43 3.2.2 Orta Vadeli Program ile Orta Vadeli Mali Plan Arasındaki Uyumsuzluklar 45 3.2.2.1 Türkiye Büyük Millet Meclisi 47 3.2.2.2 Yargıtay Başkanlığı 49 3.2.2.3 Adalet Bakanlığı 50 3.2.2.4 Maliye Bakanlığı (Hazine ve Maliye Bakanlığı) 51 3.2.2.5 Milli Eğitim Bakanlığı 53 3.2.2.6 Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı (Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı) 54 3.2.2.7 Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri 55 3.2.3 Orta Vadeli Mali Plan ile Bütçe Kanunu Tasarısı Arasındaki Uyuşmazlıklar 56 3.2.3.1 Türkiye Büyük Millet Meclisi 59 3.2.3.2 Yargıtay Başkanlığı 60 3.2.3.3 Adalet Bakanlığı 61 3.2.3.4 Maliye Bakanlığı (Hazine ve Maliye Bakanlığı) 62 3.2.3.5 Milli Eğitim Bakanlığı 63 3.2.3.6 Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı (Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı) 64 3.2.3.7 Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri 65 3.2.4 Harcamaların Kanunda Öngörülen Bütçe Anlayışına Uygunluğu 66 3.2.4.1 Türkiye Büyük Millet Meclisi 67 3.2.4.2 Yargıtay Başkanlığı 68 3.2.4.3 Adalet Bakanlığı 69 3.2.4.4 Maliye Bakanlığı (Hazine ve Maliye Bakanlığı) 70 3.2.4.5 Milli Eğitim Bakanlığı 72 3.2.4.6 Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı (Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı) 73 3.2.4.7 Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri 74 SONUÇ 77 EK TABLOLAR 80 KAYNAKÇA 120 EK 1. Orjinallik Raporu 125 EK 2. Etik Komisyonu Muafiyet Formu 126tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOrta vadeli programtr_TR
dc.subjectOrta vadeli mali plantr_TR
dc.subject5018 sayılı KMYKKtr_TR
dc.titleBütçe Tahminlerinin 5018 Sayılı KMYKK Çerçevesinde Değerlendirilmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetGünümüzde devletlerden, harcamalarında şeffaf ve hesap verebilir olmaları beklenmektedir. Bu ilkelerin bir gereği olarak bütçe çağrısından kesin hesaba kadar tüm süreçler kamuoyu ile paylaşılmakta ve belgeler yayınlanmaktadır. Ancak modern devletlerin ekonomi içinde ulaştığı büyüklük nedeniyle piyasalar tarafından dikkatle izlenmesi gereken aktörler haline gelmesi, hesap verebilir ve şeffaf olmanın yanında öngörülebilirliğe olan ihtiyacı da ortaya çıkarmıştır. Gelecekte yapılması düşünülen harcamaları ve bu harcamaların seyrini gösteren belgeler olan Orta Vadeli Program ve Orta Vadeli Mali Planın özel kesim için yol gösterici olarak nitelendirilmesi de devletin bu yönünü göstermektedir. Bu nedenle bütçeler, bahsi geçen belgelerde yer verilen rakamlara uygun olarak hazırlanmalı, piyasalar üzerinde enflasyonist veya tam tersi yönde dalgalanmalara neden olmamalıdır. Bu çalışmada bütçe çağrısının zamanında yayınlanıp yayınlanmadığı, Orta Vadeli Mali Plan, Orta Vadeli Program ve Bütçe Kanunu arasındaki uyum ve son olarak tüketim malzemeleri alımlarının uygunluğu, Türkiye Büyük Millet Meclisi, Yargıtay Başkanlığı, Adalet Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlıkları özelinde ve 5018 sayılı kanunun I sayılı cetvelinde yer alan kurumları ifade eden Genel Bütçeli İdarelerin bütçe rakamları toplamı üzerinden incelenmiştir. Araştırma sonucuna göre Orta Vadeli Mali Plan ile Bütçe Kanunundaki ödenek tavanları özellikle 2010 ve sonrasında uyum göstermekte ancak bütçe çağrısı zamanında yayınlanmamakta; Orta Vadeli Mali Planda, programda izin verilenden daha yüksek artışlar öngörülmekte ve tüketim malzemeleri alımları da stoklar dikkate alınmadan yapılmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentMaliyetr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record