Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşgöze, Pınar
dc.contributor.authorBozlak, Ezel
dc.date.accessioned2019-09-25T08:01:51Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-09-09
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/9013
dc.description.abstractThe purpose of this study is to measure the factors affecting consumers’ attitudes towards the fictional service brands that presented in Turkish TV series. Therefore, in this study, the effects of consumer's attitude towards television program, perceived quality of fictional service in television program and self-connection with a fictional service brand on the attitude of fictional service brand were examined. In this context, in line with the proposed model, the data collected from 400 participants and tested by using linear regression analysis. According to the findings obtained from the analysis, it was revealed that the attitudes of the consumers towards the television program, perceived service quality and self-connection with the fictional service brand positively affect the attitudes towards the fictional service brand. There is no eloborative study concerning the consumer attitudes and the factors affecting the formation of these attitudes towards fictional brands whose samples are frequently seen in Turkish TV series. In this context, it can be said that this study will contribute to the literature and the sector.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÜrün yerleştirmetr_TR
dc.subjectKurgusal markatr_TR
dc.subjectKurgusal ürün yerleştirmetr_TR
dc.titleTüketicinin Türk Dizilerinde Yer Alan Kurgusal Markalara Yönelik Tutumunu Etkileyen Faktörlertr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, tüketicinin Türk dizilerinde yer alan kurgusal hizmet markalarına yönelik tutumunu etkileyen faktörleri incelemektir. Dolayısıyla çalışmada tüketicinin televizyon programına yönelik tutumunun, televizyon programında yer alan kurgusal hizmete dair algıladığı kalitenin ve kurgusal bir hizmet markası ile benlik bağı kurmasının kurgusal hizmet markasına olan tutumu üzerine etkileri incelenmiştir. Bu kapsamda önerilmiş olan model doğrultusunda 400 katılımcıdan veri toplanmış ve elde edilen veriler doğrusal regresyon analizi ile test edilmiştir. Uygulanan analiz sonucu elde edilen bulgulara göre tüketicinin televizyon programına yönelik tutumunun, televizyon programında yer alan kurgusal hizmete dair algıladığı kalitenin ve kurgusal bir hizmet markası ile benlik bağı kurmasının kurgusal hizmet markasına olan tutumunu olumlu yönde etkileyeceği ortaya çıkmıştır. Türk dizilerinde örneklerine sıkça rastlanan kurgusal markalara yönelik tüketicinin tutumu ve bu tutumun oluşmasını etkileyen faktörlerin ne olduğuna dair bir araştırmaya rastlanmamıştır. Bu bağlamda, bu çalışmanın literatüre ve sektöre katkı sağlayacağı söylenebilmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentİşletmetr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record