Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüney, Semra
dc.contributor.authorAraz, Ceren
dc.date.accessioned2019-07-09T10:43:46Z
dc.date.issued2019-07-08
dc.date.submitted2019-06-17
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/7791
dc.description.abstractAlthough the concept of emotional intelligence has many different definitions; the concept fundementally based on the fact that a person can be aware of his / her own feelings, can manage these feelings and can influence others by using these feelings. Coaching style of leadership is a people-oriented managment style that uses Coaching competencies. The aim of this research is to determine whether emotional intelligence has a significant relationship with coaching style leadership while also analyzing the connection between coaching style of leadership, emotional intelligence strategies and demographic variables such as age, gender, educational status and work experience. For this reason, 588 people working in the management team of a large-scale company operating in Ankara were surveyed. Of these managers, 275 of them answered the questionnaire (47,62%) and 251 of them allowed their answers to be used in the academic study. In order to measure the emotional intelligence variable the emotional intelligence scale, in order to measure coaching style of leadership coaching scale were used. Correlation and regression analysis were applied to the data obtained from the questionnaire and some outputs were obtained. As a result of these outcomes, it was found that there is a significant and positive relationship between emotional intelligence and coaching style leadership. In addition to this result, it was found that features such as age, gender, educational status and working time did not have any effect on emotional intelligence and coaching style leadership. However, the coaching training influenced emotional intelligence sub-dimension scores.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY i YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI ii ETİK BEYAN iii TEŞEKKÜR iv ÖZET v ABSTRACT vi İÇİNDEKİLER vii TABLOLAR LİSTESİ xi ŞEKİLLER LİSTESİ xi GİRİŞ xiii 1.BÖLÜM: DUYGUSAL ZEKÂ 4 1.1. ZEKÂ 4 1.2. DUYGUSAL ZEKÂ KAVRAMI VE TANIMI 5 1.3. DUYGUSAL ZEKÂ MODELLERİ 9 1.3.1. John D. Mayer ve Peter Salovey Yetenek Modeli 9 1.3.2. Karma Model 17 1.3.2.1 Reuven Bar-On Modeli 17 1.3.2.2 Cooper ve Sawaf Modeli 19 1.3.2.3 Daniel Goleman Modeli 22 1.4. DUYGUSAL ZEKÂ VE LİDERLİK 24 2.BÖLÜM: LİDERLİK VE KOÇLUK 27 2.1. LİDERLİK TANIMLARI 27 2.2. LİDERLİK ÖZELLİKLERİ 29 2.2.1. Liderde Bulunması Gereken Yetkinlikler 29 2.2.2. Liderlik ve Yöneticilik Farkları 30 2.2.3. Liderlikte Duygusal Zekâ 31 2.3. KOÇLUK TANIMLARI 34 2.4. KOÇLUĞUN AMAÇLARI 36 2.5. KOÇLUKLA KARIŞTIRILAN KAVRAMLAR 38 2.5.1. Koçluk Kavramı ve Danışmanlık 38 2.5.2. Koçluk Kavramı ve Terapi 40 2.5.3. Koçluk Kavramı ve Mentorluk 40 2.5.4. Koçluk Kavramı ve Liderlik 43 2.6. KOÇLUK SÜRECİ 44 2.7. KOÇLUK TÜRLERİ 45 2.7.1. Kişisel Koçluk/ Yaşam Koçluğu: 46 2.7.2. Yönetici Koçluğu: 46 2.7.3. Kariyer Koçluğu: 48 2.7.4. Performans Koçluğu 49 2.8. KOÇLUĞUN YARAR SAĞLADIĞI DURUMLAR 49 2.8.1. Koçluğun Firmaya Sağladığı Faydalar 51 2.8.2. Koçluğun Çalışanlara Sağladığı Faydalar 56 2.9. KOÇLUĞUN YARAR SAĞLAMADIĞI DURUMLAR 58 2.10. KOÇ LİDERLİK 60 2.10.1. Koç Liderliğin Temel Yapı Taşları 65 2.10.2. Koç Liderlik ve Duygusal Zekâ 69 2.10.3. Koç Liderlik Kısıtları 71 3.BÖLÜM: KOÇLUK TARZI LİDERLİK UYGULAMALARI VE DUYGUSAL ZEKÂ BOYUTLARI ALAN ÇALIŞMASI 74 3.1. ARAŞTIRMANIN KONUSU 74 3.2. ARAŞTIRMANIN AMACI VE DEĞİŞKENLERİ 75 3.3. ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ 75 3.4. ARAŞTIRMANIN HİPOTEZLERİ 76 3.5. ARAŞTIRMANIN EVREN VE ÖRNEKLEMİ 77 3.6. ÖLÇÜM ARACI 80 3.6.1. Demografik Özellikler Anketi 80 3.6.2. Duygusal Zekâ Anketi 80 3.6.3. Koçluk Ölçeği (Coaching Instrument) 82 3.7. ANALİZLER 85 3.7.1. Veri Toplama Ve Değerlendirme 85 3.7.2. Bulgular 85 3.7.2.1. Faktör Analizi 86 3.7.2.1.1. Duygusal Zekâ Ölçeğinin Faktör Analizi 86 3.7.2.1.2. Koçluk Tarzı Liderlik Ölçeğinin Faktör Analizi 88 3.7.2.2. Güvenilirlik Analizi 89 3.7.2.2.1. Duygusal Zekâ Ölçeği Güvenirlik Analizi 89 3.7.2.2.2. Koçluk Ölçeği Güvenirlik Analizi 91 3.7.2.2.3. Demografik Değişkenler İle İlgili Analizler 94 3.7.2.2.3.1. Duygusal Zekâ Ölçeğinin Demografik Özelliklere Göre İstatistiksel Olarak Değerlendirilmesi 94 3.7.2.2.3.2. Koçluk Tarzı Liderlik Ölçeğinin Demografik Özelliklere Göre İstatistiksel Olarak Değerlendirilmesi 100 3.7.2.2.4. Korelasyon Analizi 104 3.7.2.2.5. Hipotezlerin Test Edilmesi 106 SONUÇLAR VE TARTIŞMA 111 ARAŞTIRMANIN SINIRLILIKLARI 120 ÖNERİLER 121 KAYNAKÇA 122 EK 1. TEZ ORJİNALLİK RAPORU………………………………………………126 EK 2. ETİK KURUL İZNİ EK 3. GÖNÜLLÜ KATILIMCI FORMU………………………………………..…127 EK 4. DUYGUSAL ZEKA ANKET İZNİ……………………………………….…128 EK 5. DUYGUSAL ZEKA ANKET SORULARI…………………………………129 EK 6. KOÇLUK ÖLÇEĞİ ANKET İZNİ………………………………………..…130 EK 7. KOÇLUK ÖLÇEĞİ ANKET SORULARI………………………………….131tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDuygusal zekâ
dc.subjectKoçluk
dc.subjectLiderlik
dc.subjectKoçluk tarzı liderlik
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Sosyal bilimlertr_TR
dc.titleDuygusal Zekanın Koçluk Tarzı Liderlik Üzerindeki Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetDuygusal zekâ kavramı, pek çok farklı tanımlamaya sahip olmakla beraber kişinin kendi duygularının farkında olması, onları yönetebilir olması, başkalarını bu duyguları kullanarak etkileyebilmesi temeline dayanır. Koçluk tarzı liderlik ise koçluk yetkinliklerini kullanan insan odaklı bir yönetim tarzıdır. Bu araştırmanın amacı duygusal zekanın koçluk tarzı liderlik ile anlamlı bir ilişkisinin olup olmadığını tespit etmektir. Aynı zamanda yaş, cinsiyet, eğitim durumu, çalışma deneyimi gibi demografik değişkenlerin de koçluk tarzı liderlik ve duygusal zekâ stratejileri ile bağlantısını incelemektir. Bu sebeple Ankara’da faaliyet gösteren büyük ölçekli bir firmanın yönetim kadrosunda çalışan 588 kişiye anket uygulanmıştır. Bu yöneticilerden 275 tanesi anketi yanıtlamış (%47,62) ve 251 tanesi cevaplarının akademik çalışmada kullanılmasına izin vermiştir. Duygusal zekâ değişkenini ölçmek için duygusal zekâ ölçeği, koçluk tarzı liderlik özelliklerini ölçmek için koçluk ölçeği kullanılmıştır. Anket cevaplarından elde edilen verilere korelasyon ve regresyon analizi uygulanarak bazı çıktılar elde edilmiştir. Bu çıktılar sonucunda duygusal zekâ ve koçluk tarzı liderlik arasında anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki olduğu, yaş, cinsiyet, eğitim durumu ve çalışma süresi gibi özelliklerin duygusal zekâ ve koçluk tarzı liderlik üzerinde herhangi bir etkisi olmadığı ancak koçluk eğitiminin duygusal zekâ alt boyut puanlarını etkilediği saptanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentFelsefetr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-07-09T10:43:46Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess