Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBelgin, Eroltr_TR
dc.contributor.authorDemirsöz, Nuriye Şuletr_TR
dc.date.accessioned2015-10-14T09:32:01Z
dc.date.available2015-10-14T09:32:01Z
dc.date.issued2012tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/739
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate the effect of word type on speech fluency of Turkish speaking pre-school children who do and do not stutter. With this purpose, hearing screening test, Turkish Expressive and Receptive Language (TIFALDI) Test, Ankara Articulation Test (AAT) were carried out with 42 children whose ages were ranged between 3 and 6 years, in Hacettepe University Department of Audiology and Speech Disorders. All participants? conversation were videotaped while playing with one of their parents in a play room for approximately 30 minutes in order to analyze their speech. In the result of these speech analyses, disfluency ratios of total, content words, function words, within words and between words of all participants were assessed for both between and within words. It is found that language skills of non-stuttering children had significantly higher scores on both expressive and receptive language tests than children who stutter. According to the statistical analyses of speech analyses, results show that both stuttering and non-stuttering children had significantly more disfluency in content words than in function words. Moreover, regarding the results of the current study, it is found that whereas children who stutter have significantly more disfluency for within words than non-stuttering children, children who do not stutter had significantly more disfluency for between words than children who stutter. Speech fluency according to word types of pre-school children who do and do not stutter was examined in the current study. Results of the current study was found to be contradictory compared with the results of the previous studies. These results were discussed by taking different characteristics of Turkish and Western languages into consideration.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectStuttering among pre-school childrentr_TR
dc.titleTürkçe Konuşan Kekeme Olan ve Olmayan Okul Öncesi Çocuklarda Sözcük Türüne Göre Konuşma Akıcılığının Araştırılmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2012/104tr_TR
dc.contributor.departmentoldKulak Burun Boğaz Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada, Türkçe konuşan kekeme olan ve olmayan okul öncesi çocuklarda, sözcük türünün konuşma akıcılığına olan etkisini araştırmak hedeflenmiştir. Bu amaca yönelik olarak, Hacettepe Üniversitesi KBB Ana Bilim Dalı, Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Bölümü'nde 3-6 yaş aralığındaki toplam 42 çocuğa, işitme taraması testi, TIFALDI kelime alt testleri, AAT testi uygulanmıştır. Bu testlerin ardından tüm çocukların, konuşma analizlerini yapabilmek amacı ile ailelerinden bir üye ile oyun odasında yaklaşık 30 dakikalık video kayıtları alınmıştır. Yapılan konuşma analizleri sonucunda, tüm çocukların toplamdaki, anlamlı sözcüklerdeki, görevli sözcüklerdeki takılma oranlarının yanı sıra, sözcük içi ve sözcükler arası takılma oranları da hem grup içi hem de gruplar arası karşılaştırmalarla değerlendirilmiştir. Dil değerlendirmesinde, kekeme olmayan çocukların kekeme çocuklara göre, alıcı ve ifade edici dil becerilerinin daha ileri düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Konuşma analizlerinin değerlendirmesinde, hem kekeme olan hem de kekeme olmayan çocukların, anlamlı sözcüklerde görevli sözcüklere göre anlamlı derecede daha çok takılma sergiledikleri tespit edilmiştir. Ayrıca kekeme olan çocukların, kekeme olmayan çocuklara göre sözcük içi takılmaları daha fazla iken, kekeme olmayan çocukların sözcükler arası takılma oranlarının daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışma ile kekeme olan ve olmayan okul öncesi çocukların sözcük türlerine göre konuşma akıcılıkları incelenerek, dil özellikleri göz önünde bulundurularak tartışılmıştır.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster