dc.contributor.advisor | Rüzgar Kayıran, Necla | |
dc.contributor.author | Güner, Fırat | |
dc.date.accessioned | 2018-10-10T11:44:55Z | |
dc.date.available | 2018-10-10T11:44:55Z | |
dc.date.issued | 2018-08-15 | |
dc.date.submitted | 2018-06-18 | |
dc.identifier.citation | APA | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/5224 | |
dc.description.abstract | In 19th century, objective reality of sound, having separated from the music’s effects to
the other fields of art as an abstract expressive form of music, offered new expressive
opportunities. Sound, in the beginning of the past century, started echoing in the silent
and timeless world of plastic arts.
Gaining importance increasingly in the present world, state of simultaneously being at
multiple places named conceptually as ubiquity/omnipresence. Despite creating a
general reality conception, the state of one thing being at multiplaces carries the
ignorance potential of dualistic realities within.
The concept of ‘ubiquity’ incorporating many different variables, when associated with
concept of ‘nous’ (us, reason, whole) can constitute a simulative present-world reality
and thus can be analysed through the noise and silence concepts of present world.
These two concepts encapsulate antonymy. While noise of festivals and day-to-day
life, can be the noise of kaos or a war at the same time; silence being the sound of
peace, tranquility can make feel anxiety and restlessness. Emerged from antinomy
these submeanings creates a minor reality within the whole of purpose-driven actions.
As a physical fact and form of expression silence and noise put forth single and
multiple dilemma of perception within the ubiquity concept and thus embrace
ignored/imperceptible many different meaning. Numerous sound such as absolute
silence of desert, sound of day-to-day life, noise of city, rattling of teapot and whistle of
cattle carries the potential of being subject of art within. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | KABUL VE ONAY…………………………………………………………………..i
BİLDİRİM……………………………………………………………………………ii
YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI……………..………………iii
ETİK BEYAN………………………………………………………..………...……………iv
TEŞEKKÜR ……………….……………………………………………………….v
ÖZET………………………………………………………………………………..vii
ABSTRACT…………………………………………………………………………viii
İÇİNDEKİLER………………………………………………………………………ix
GİRİŞ…………………………………………………………………………………1
1.BÖLÜM :SESSİZLİK…….……………………………………………………….4
1.1. Çölü Dinlemek…………...……………………………………………5
1.2. Cezanne ve Sessizlik….……………………………………………..9
1.3. 4.33” Susmak ve Susturulmak………………………………...……13
1.4. Silent Prayer ve Muzak………………………………………….……18
1.5. Suskun Kitle ve İktidar………………………………………………..22
1.6. Şehir Senfonileri……………………………………………………….25
2. BÖLÜM : GÜRÜLTÜ………….……………………………………………….…35
2.1. İşitsel Manzarayı Dinlemek…………….…………………………….36
2.2. Ses ile Çağırmak…………………………………………………….....42
2.3. Bir İfade Biçimi Olarak Russolo’nun Gürültüsü………………….44
2.4. Nous Kavramı ile Gürültüyü Okumak...…………………………..49
2.5. Gürültü Günlükleri………………………………………………….....53
SONUÇ (Gürültünün Heryerdeliği)………..……………………………………..59
KAYNAKÇA…………………………………………………………………………..61 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Ses | |
dc.subject | Ses Sanatı | |
dc.subject | Sessizlik | |
dc.subject | Gürültü | |
dc.subject | İşitsel Manzara | |
dc.subject | Ses Manzarası | |
dc.subject | Heryerdelik | |
dc.subject | Yeni Medya | |
dc.title | Heryerdelik Bağlamında Sessizlik ve Gürültü | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | 19. yüzyılda müziğin soyut bir ifade dili olarak diğer sanat dallarına olan etkisinden
ayrılan sesin nesnel gerçekliği, yeni ifade olanakları sağladı. Geçtiğimiz yüzyılın
başında ses, plastik sanatların sessiz ve zamansız dünyasında yankılanmaya başladı.
Günümüz dünyasında giderek önemi artan, eş zamanlı olarak birçok
yerde bulunabilme hali “heryerdelik” kavramı olarak isimlendirilebilir. Bir şeyin her yerde
bulunması durumu, genel bir doğru/gerçek algısı yaratsa da beraberinde oluşan ikincil
gerçekliklerin göz ardı edilmesi potansiyelini de içinde taşır.
Birçok farklı değişkeni kendinde barındıran “heryerdelik” kavramı, “nous” (bizler, akıl,
bütün) kavramı ile ilişkilendirildiğinde simülatif bir günümüz gerçekliği oluşturulabilir ve
bu sayede günümüz dünyasının ruhu gürültü ve sessizlik kavramları üzerinden
irdelenebilir. Bu iki kavram kendi içlerinde karşıt anlamlar barındırırlar. Festivallerin ve
gündelik yaşamın gürültüsü, aynı zamanda bir savaşın, kaosun gürültüsü olabilirken;
huzurun, dinginliğin sesi olan sessizlik de huzursuzluk ve tedirginlik hissettirebilir.
Karşıtlığın oluşturduğu bu yan anlamlar, amaç odaklı ilerleyen eylemlerin bütününde
minör bir gerçeklik yaratır.
Fiziksel bir olgu ve bir ifade biçimi olarak sessizlik ve gürültü, heryerdelik kavramı
içerisinde algının tekil ve çoğul ikilemini ortaya koyar ve böylece göz ardı
edilen/algılanamayan birçok farklı anlamı içinde barındırır. Çölün mutlak sessizliği,
gündelik yaşamın sesi, şehrin gürültüsü, çaydanlığın tıkırtısı ve ketılın ıslığı gibi birçok
ses, sanatın konusu olma potansiyelini içinde taşır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Resim | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 185076 | tr_TR |