dc.contributor.advisor | Atılgan, Nadire Şule | |
dc.contributor.author | Asgari Oskouei, Amir Hossein | |
dc.date.accessioned | 2018-10-10T11:42:33Z | |
dc.date.available | 2018-10-10T11:42:33Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-06-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/5215 | |
dc.description.abstract | The title of this study; interactive movie posters analysed the works have importance in this field from different countries and applied works in interactive platforms. As a movie promotional product it is abserved the outcome result of the motion interface of posters and technological substructure.
From the early years, throughout the history in term of styles and principles varying of poster structure have been extensively studied. In the last part of first chapter, analysed the posters of graphic designers whom revealing their own styles out of definite principles and rules.
In the second chapter of this study given place to; the development of technology and new media notions, emergence of interactive media and emegrence mediums in the term of interactive media‘s development. In maintain of the research studied examples of the platform used in nowadays interactive design, the relation between graphic design and interactive design and principles and rules of create an interactive media.
Development of technology changed the direction of art and design, give direction to artists and designers for create their works in different fields. In the third chapter tried to detected, the theory, principles and importance of interactive movie poster identifiable as a new emegrence, with the merger of movie posters and interactive design. In this chapter, given place to represented platforms for different type of user audiences and the samples of interactive movie posters.
In the application chapter, designed motion interfaces could works in interactive platforms as poster for the ―Predestination‖ movie, which telling happend supernatural incidents in the life of movie characters in different timelines. In the result of study on movie story, artists and designers styles, planned to put forth works for illustrate a supernatural life which is the product of imagination. For redound interactive dimension to movie motion poster, applied interfaces for web platform, it supply facility to users for reach about informations and different posters. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | KABUL VE ONAY
BİLDİRİM
YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI
ETİK BEYAN
ÖZET
ABSTRACT
İÇİNDEKİLER
GÖRÜNTÜLER DİZİNİ
GİRİŞ
1. BÖLÜM: AFİŞİN GELİŞİM SÜRECİ
1.1. Afişin Tanımı
1.2. Duyuru ve Afişin 19. Yüzyıl Öncesindeki Oluşumu
1.3. Art Nouveau, Modernizme Geçiş
1.4. 20. Yüzyılının Afiş Tarzlarının Örnek Akımları
1.4.1. Fütürizm Kuramı ve Çalışma Örnekleri
1.4.2. Dadaizm Hareketinin Kuramı ve Bakış Açısı
1.4.3. Yeni Biçimlerin Rusya‘da, Konstrüktivizmle Sonuçlanması
1.4.4. Almanya‘da 20. Yüzyılın Ortasına Kadar Süren Afiş Tasarımı
1.4.5. Polonya Tasarım Üsubu, Önderlerlerinin Tiyatro ve Film Afiş
Örneklerine Kısa Bir Bakış
1.4.6. İsviçre veya Uluslararası Tasarım Anlayışında Afiş
1.4.7. Kültürel Afişlerinin 20. Yüzyıldan Günümüze Kadar Uzanan Çeşitli
Uluslarda ve Üslaplardaki Tasarımlarına Özet Bir Bakış
1.5. Afiş Tasarımlarında Dijital Uygulamalar
2. Bölüm: ETKİLEŞİMLİ MEDYA VE TASARIMI
2.1. Etkileşimli Medya Nedir?
2.2. Yeni Medya ve Etkileşimli Medya Tarihçesine Kısa Bir Bakış
2.3. Etkileşimli Medyanın Günümüzdeki Önemi ve Kullanımı
2.4. Bir Medya Olarak Etkileşimli Tasarımda Hedef Kitle
2.5. Etkileşimli Tasarım
2.5.1. Gestalt Kuramı
2.5.2. Etkileşimli Tasarımda Grafik Tasarımın Yeri
2.5.3. Etkileşimli Tasarımın Oluşumunda İş Akışı
3. BÖLÜM: ETKİLEŞİMLİ FİLM AFİŞLERİ
3.1. Etkileşimli Film Afişlerinde Ortamlar
3.1.1. Mekan Uygulamaları
3.1.2. İnternet Uygulamaları
3.1.3. Mobil Uygulamaları
3.2. Etkileşimli Film Afişlerinde Grafik Tasarım Uygulamalarının
Önemi
4. Bölüm: UYGULAMA ÇALIŞMASI “KADER” (PREDESTINATION)
FİLMİ İÇİN HAREKETLİ ETKİLEŞİMLİ AFİŞ ÇALIŞMALARI
4.1. Kader (Predestination) Filminin Hikaye Özeti
4.2. Çalışma Arayüzü İçin Esin Kaynakları
4.3. “Kader” Filminin Resmi Tanıtımı İçin Tasarlanan Film Afiş
Örnekleri
4.4. Uygulama Çalışması
SONUÇ
KAYNAKÇA
ELEKTRONİK KAYNAK
WEB KAYNAK
EK 1: TURNİTİN RAPORU | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Grafik Tasarım | |
dc.subject | Tasarım | |
dc.subject | Afiş | |
dc.subject | Film Afişi | |
dc.subject | Sinema | |
dc.subject | Film | |
dc.subject | Etkileşimli Tasarım | |
dc.subject | Etkileşimli Medya | |
dc.subject | Etkileşimli Afiş | |
dc.subject | Etkileşimli Film Afişleri | |
dc.title | Etkileşimli Film Afişleri ve Uygulamalar | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın konusu; etkileşimli film afişleri hususunda farklı ülkelerde önem teşkil eden ve etkileşimli ortamlarda uygulanan çalışmaların incelenmesi, film tanıtım ürünü olan afişlerin hareketli arayüzler ve teknolojik altyapı aracılığıyla ortaya çıkan sonuçlarının gözlemlenmesidir.
Erken yıllarından bu yana, tarih boyunca tarzlar ve ilkeler açısından değişiklikler gösteren afişlerin genel yapısı, kapsamlı biçimde incelenmiştir. Belirli ilke ve kuralların dışına çıkarak, kendilerine has farklı üsluplar ortaya koyan grafik tasarımcıların afişleri ilk bölümün son kısımını oluşturmaktadır.
Teknoloji ve yeni medya kavramlarının gelişimiyle etkileşimli medyanın ortaya çıkması ve gelişim sürecinde ortaya çıkan mecralara çalışmanın ikinci bölümünde yer verilmiştir. Çalışmanın devamında günümüzde etkileşimli tasarımın kullanıldığı ortamların örnekleri, grafik tasarımın etkileşimli tasarımla ilişkisi ve etkileşimli medyayı oluşturan ilkeler ve kurallar incelenmiştir.
Teknolojinin gelişmesi tasarım ve sanatın rolünü değiştirip, sanatçılar ve tasarımcıların farklı alanlarda çalışmalar ortaya koymalarına yön vermiştir. Üçüncü bölümde, film afişlerinin etkileşimli tasarımla birleşmesi ile ortaya çıkan yeni bir oluşum olarak tanımlanabilen etkileşimli film afişinin kuramı, ilkeleri ve önemi saptanmaya çalışılmıştır. Bu bölümde etkileşimli film afişlerinin, farklı kullanıcı hedef kitlelerine sunulan ortamlarına ve örneklerine yer verilmiştir.
Uygulama bölümünde, film karakterinin farklı zaman çizelgelerinde hayatında gerçekleşen doğa dışı olayları anlatan Kader (Predestination) filminin afişi için etkileşimli ortamlarda çalışabilen hareketli arayüzler tasarlanmıştır. Filmin metni ile sanatçı ve tasarımcıların tarzlarının incelenmesi sonucu, hayal gücü ürünü olan, doğa dışı bir hayatı tasvir eden çalışmaların ortaya konulması amaçlanmıştır. Hareketli film afişine etkileşimli bir boyut kazandırmak için arayüzlerin web ortamına uyarlanması,
kullanıcının farklı afişlere ve bilgilere ulaşmasına imkan tanımıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Grafik | tr_TR |