Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCanduran, Kaan
dc.contributor.authorÖzer, Rıza Tan Buğra
dc.date.accessioned2018-10-10T11:42:05Z
dc.date.available2018-10-10T11:42:05Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-08-14
dc.identifier.citationTRUVA EFSANESİNDEKİ MİTOLOJİK FİGÜRLERİN SERAMİK HAYVAN FORMLARI İLE GERÇEKÜSTÜ ANLATIMItr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5213
dc.description.abstractThe study report titled "The Surrealist Expressions of Ceramic Animal Forms of Mythological Figures in the Legend of Troy" consists of four chapters. In the first chapter entitled “ Mythology “, the mythology has been focused on the place where human beings have existed since the existence of human beings, different mythologies emerged and mythologies of different cultures are explained by these mythologies. The significance of animal figures in mythology has been studied and discussed in different cultural mythologies mentioned. In the second chapter titled “ Trojan Myth “, Homer's Ilyada epic and the Trojan War myth, Iliada's sectioned with summary, the place in the historical process, and the effect that it created in subsequent periods. The characters of the Trojan War myth are exemplified by the precious and destiny texts, and their images are detailed with the illustrations. Under the heading of the third chapter, "Surrealism," the art movement of the current, the works of artists who are the creators of the mythical elements of surrealism portrayed, and animal figures in this art movement were studied and surreal animal figures in the works of the important local and foreign artists of the movement were explained in detail with the illustrated examples. In the section of "The Surrealist Expressions of Ceramic Animal Forms of Mythological Figures in the Legend of Troy", the researches made and the animal figures of the warriors formed within the theoretical process are explained. In this section, the heroes of the Trojan Myth are depicted as characters and animal figures that are preferred to depict them according to the description on the saga, the forms created with the surrealistic personal style, the clay used in the construction phases, the way of shaping and the firing are all explained in detail. Key Words: Mythology, Troy, legend, surrealism, animal figuretr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY ii BİLDİRİM iii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI iv ETİK BEYAN v TEŞEKKÜR vi ÖZET vii ABSTRACT viii İÇİNDEKİLER ix RESİMLER DİZİNİ xi GiRiŞ 1 1. BÖLÜM: MİTOLOJİ 5 1.1. Mit Türleri ve Farklı Kültür Mitolojileri 9 1.2. Mitolojide Hayvan Figürleri 21 2. BÖLÜM: TRUVA MİTİ 39 2.1. Truva Mitosunda Öne Çıkan Karakterlerin İncelenmesi 46 3. BÖLÜM:GERÇEKÜSTÜCÜLÜK AKIMI 61 3.1. Gerçeküstücülükte Mitoloji 63 3.2. Gerçeküstücülükte Hayvan Figürü 65 3.3. Gerçeküstücü Üslup ile Üç Boyutlu Formlarda Hayvan Figürü Kullanan Sanatçılar 69 4. BÖLÜM: TRUVA KAHRAMANLARININ GERÇEKÜSTÜCÜ ÜSLUP İLE YORUMLANDIĞI KİŞİSEL SERAMİK UYGULAMALAR 85 4.1. “Kumandan” 89 4.2. “Kaçış” 91 4.3. “Ölüm” 93 4.4. “Onu geri istiyorum” 94 4.5. “Gece Nöbeti” 97 4.6. “Artık Savaş Yok” 99 4.7. “Patroklos” 100 4.8. “Onu koruyun” 103 4.9. “Hücum” 105 4.10. “Tutsak” 107 4.11. “Son Bir Şans” 110 4.12. “Ağıt” 111 4.13. “Aias” 113 4.14. “Gözcü” 114 4.15. “ Savaş Hazırlığı” 117 4.16. “Son Yolculuk” 119 4.17. “Agamemnon” 122 4.18. “Menelaos” 123 4.19. “Akhilleus ve Menelaos” 124 4.20. “Agamemnon II” 125 4.21. “Hektor” 126 4.22. “Paris” 128 4.23. “Aineias” 130 4.24. Yüzey Seramik Uygulamaları 131 SONUÇ 138 KAYNAKÇA 141 EKLER 148 EK 1. Orijinallik Raporutr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMitoloji
dc.subjectTruva
dc.subjectEfsane
dc.subjectGerçeküstücülük
dc.subjectHayvan Figürü
dc.titleTruva Efsanesindeki Mitolojik Figürlerin Seramik Hayvan Formları İle Gerçeküstü Anlatımıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozet“Truva Efsanesindeki Mitolojik Figürlerin Seramik Hayvan Formları ile Gerçeküstü Anlatımı” başlıklı çalışma raporu dört bölümden oluşmaktadır. “Mitoloji” başlıklı birinci bölümde, mitolojinin insanoğlunun varlığından beri yeri, taşıdığı önemi üzerinde durulmuş, ortaya çıkmış olan farklı mit türleri ele alınmış ve farklı kültürlere ait mitolojiler bu mitoloji türleri ile açıklanmıştır. Hayvan figürlerinin mitolojide arz ettiği önem incelenmiş, değinilmiş olan farklı kültür mitolojilerinde nasıl ele alındığı aktarılmıştır. “Truva Miti” başlıklı ikinci bölümde, Homeros’un İlyada destanının ve destanda yer alan Truva Savaşı miti, İlyada’nın bölümler halinde özeti şeklinde aktarılmış, tarihsel süreçteki yeri, ve sonraki dönemlerde yarattığı etki detaylı bir şekilde anlatılmıştır. Truva Savaşı mitinin öne çıkan karakterlerinin önemi ve destanda geçen metinlerle örneklendirilerek, tasvirlerinin yer aldığı resimlerle detaylandırılmıştır. Üçüncü bölüm olan “Gerçeküstücülük Akımı” başlığı altında, akımın çıkışı, özellikleri incelenmiş, mitolojik öğelerin gerçeküstücülükte tasvirleri aktarılmış akımın yaratıcısı olan sanatçıların çalışmaları ve hayvan figürlerinin bu akım içerisinde işleniş biçimleri incelenmiş, akımın öne çıkan yerli ve yabancı sanatçılarının eserlerinde yer alan sürreal hayvan figürleri resimli örnekler ile detaylı bir şekilde rapor kapsamında anlatılmıştır. “Truva Kahramanlarının Gerçeküstücü Üslup İle Yorumlandığı Kişisel Seramik Uygulamalar” bölümünde ise yapılan araştırmalar ve işlenmiş olan teorik süreç kapsamında oluşturulmuş savaşçı hayvan figürleri anlatılmaktadır. Bu bölümde, Truva Mitinde öne çıkan kahramanları karakterleri ve destandaki anlatılara göre onları tasvir etmek amacıyla tercih edilmiş olan hayvan figürleri, gerçeküstücü kişisel üslup ile oluşturulan formların, yapım aşamalarında kullanılan kil, şekillendirme yöntemleri ve fırınlama gibi izlenilen yollar detaylarıyla aktarılmaktadır. Anahtar Sözcükler:Mitoloji, truva, efsane, gerçeküstücülük, hayvan figürütr_TR
dc.contributor.departmentSeramiktr_TR
dc.contributor.authorID108626tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster