Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKarataş, Kasım
dc.contributor.authorArslan, Sermin
dc.date.accessioned2018-05-08T07:01:02Z
dc.date.available2018-05-08T07:01:02Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-04-10
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/4472
dc.description.abstractIn this study, in total 208 high school students that attends the high schools in Ankara Sincan District who have married, or divorced parents have been evaluated by their peer relationships, self-esteem and academic achievements. Family and disintegration of family; divorce and effects, peer relations, self-esteem, and post-divorce school adjustment and school social services headings have been included in the study. The data of the quantitative research have been obtained via forms which includes; personal information forms containing questions about social support besides demographic information, year-end and academic information form for obtaining TEOG exam information, Peer Relationship Scale and Self-Esteem Scales. The obtained data has been analyzed by Reliability Analysis Correlation, Factor Analysis, Frequency test techniques and IBM SPSS 21 package program. At the end of the research, high school students of divorced families; when considering the status of living with a parent; according to gender, male students living in the same household with their mothers and male students living in the same household with their father have been found to be significantly different in their self-esteem. In addition, it has been seen that in the relation of attachment to their peers according to gender, in the "self-disclosure" sub-dimension scores and in the "loyalty" sub-dimension scores of high school students whose parents divorced are different. The conclusions and recommendations regarding the support that school social service can provide for the problems that they face in the school and education system of students whose parents have divorced have been included to the study. It has been aimed to contribute the school social service field and literature by the research. Problems students may encounter due to changes in family life and the role of school social service in coping with their problems have been focused.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY i BİLDİRİM ii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI iii ETİK BEYAN iv TEŞEKKÜR v ÖZET vi ABSTRACT vii İÇİNDEKİLER viii KISALTMALAR DİZİNİ xii ÇİZELGELER DİZİNİ xiii BÖLÜM I 1 GİRİŞ 1 1.1. AİLE VE AİLENİN PARÇALANMASI 4 1.1.2. Farklı Aile Biçimleri 6 1.1.3. Gelenekselden Moderne Değişen Aile Algısı 8 1.1.4. Aile Devlet İlişkisi 9 1.1.5. Ailenin ve Çocuğun Korunması 12 1.2. BOŞANMA VE ETKİLERİ 18 1.2.1. Boşanmanın Çocuklar Üzerindeki Etkileri 20 1.2.2. Boşanmanın Okul Öncesi Dönemdeki Etkileri 25 1.2.3. Boşanmanın Okul Dönemindeki Etkileri 27 1.2.4. Boşanmanın Ergenlik Dönemindeki Etkileri 28 1.3. AKRAN İLİŞKİLERİ 32 1. 4. BENLİK SAYGISI 34 1.5. AKADEMİK BAŞARI 37 1.6. BOŞANMA SONRASI OKULA UYUM VE OKUL SOSYAL HİZMETİ 38 1.6.1. Okul Sosyal Hizmeti 40 1.6.2. Okul Sosyal Hizmet Uzmanlarının Rol ve Sorumlulukları 45 1.6.3. Anne Babaları Boşanan Çocuklar ile Okul Sosyal Hizmeti 48 1.7. ARAŞTIRMANIN AMACI 57 1.8. ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ 57 1.9. ARAŞTIRMANIN SINIRLILIKLARI 59 BÖLÜM II 60 YÖNTEM 60 2.1. ARAŞTIRMANIN MODELİ 60 2.2. EVREN VE ÖRNEKLEM 60 2.3. VERİ TOPLAMA ARAÇLARI 61 2. 4. VERİ TOPLAMA SÜRECİ 63 2. 5. VERİLERİN TOPLANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ 64 2. 6. SÜRE VE OLANAKLAR 64 BÖLÜM III 65 BULGULAR 65 3. 1. TANITICI BULGULAR 65 3.1.1. DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER 65 3.1.2. SOSYAL DESTEĞE İLİŞKİN BULGULAR 75 3.1.2.1. Anne Babanın İlgisi 81 3.1.2.2. Anne Babanın Tutumu 82 3.1.3. BENLİK SAYGISI ÖLÇEK İSTATİSTİKLERİ 85 3.1.4. AKRAN İLİŞKİLERİ ÖLÇEK İSTATİSTİKLERİ 90 3.2. AKRAN İLİŞKİLERİ 93 3.2.1. AKRAN İLİŞKİLERİ ÖLÇEĞİ FAKTÖR ÇÖZÜMLEMESİ 93 3.2.2. İLİŞKİLERİ İNCELEMEYE YÖNELİK ÇÖZÜMLEMELER 95 3.3. ANNE BABASI BOŞANMIŞ LİSE ÖĞRENCİLERİ İLE TAM AİLEYE SAHİP ÖĞRENCİLERİN BENLİK SAYGISI, AKRAN İLİŞKİLERİ VE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER 97 3.3.1. Anne Babası Boşanmış Lise Öğrencileri İle Tam Aileye Sahip Öğrencilerin Benlik Saygısı Puanları 97 3.3.2. Anne Babası Boşanmış Lise Öğrencilerinin Cinsiyete Göre Benlik Saygıları 98 3.3.3. Anne Baba ile Aynı Evde Yaşama Durumuna Göre Kız Öğrencilerin Benlik Saygıları 99 3.3.4. Anne Baba ile Aynı Evde Yaşama Durumuna Göre Erkek Öğrencilerin Benlik Saygıları 101 3.3.5. Cinsiyete Göre, Anne Babası Boşanmış Lise Öğrencilerinin Üvey Anne- Baba İle Birlikte Yaşama Durumuna Göre Benlik Saygıları 102 3.3.6. Anne Babası Boşanmış Lise Öğrencileri İle Tam Aileye Sahip Öğrencilerin Akran İlişkileri Puanları 103 3.3.7. Anne Babası Boşanmış Lise Öğrencilerinin Cinsiyete Göre Akran İlişkileri 106 3.3.8. Anne Babası Boşanmış Lise Öğrencileri ile Tam Aileye Sahip Öğrencilerin Akademik Başarı Durumları 108 BÖLÜM IV 112 TARTIŞMA 112 SONUÇ 126 ÖNERİLER 132 KAYNAKLAR 134 EKLER 150 Ek 1. Kişisel Bilgi Formu 1 150 Ek 2. Kişisel Bilgi Formu 2 156 Ek 3. Benlik Saygısı Ölçeği 164 Ek 4. Akran İlişkileri Ölçeği 166 Ek 5. Öğrencinin Akademik Başarısı Ve Disiplin Durumları 168 Ek. 6. Güvenirlik Hesaplaması 170 Ek 7. İzinler 171 EK 8. ORİJİNALLİK RAPORU 173tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectakran ilişkileritr_TR
dc.subjectakademik başarı
dc.subjectbenlik saygısı
dc.subjectokul sosyal hizmeti
dc.titleBoşanmanın Lise Öğrencileri Üzerindeki Etkisinin Okul Sosyal Hizmeti Bakış Açısıyla İncelenmesi:Sincan İlçesi Örneğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada 2017-2018 eğitim öğretim yılında Ankara İli Sincan İlçesi’nde liselere devam eden anne babaları beraber veya boşanmış toplam 208 öğrencinin benlik saygıları akran ilişkileri ve akademik başarıları değerlendirilmiştir. Çalışmada aile ve ailenin parçalanması; boşanma ve etkileri, akran ilişkileri, benlik saygısı ve boşanma sonrası okula uyum ve okul sosyal hizmeti başlıklarına yer verilmiştir. Nicel olarak yürütülen araştırmanın verileri, demografik bilgilerin yanı sıra sosyal desteğe ilişkin sorular içeren kişisel bilgi formları, yıl sonu ve TEOG sınavı bilgilerini elde etmeye yönelik akademik bilgi formu, Akran İlişkileri Ölçeği ve Benlik Saygısı Ölçekleri ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler Güvenirlilik Çözümlemesi, Korelasyon, Faktör Çözümlemesi, Sıklık testi teknikleri ve IBM SPSS 21 paket programı ile çözümleme edilmiştir. Araştırma sonunda Anne babası boşanmış lise öğrencilerinin; cinsiyete göre anne veya baba ile birlikte yaşama durumuna bakıldığında; annesi ile aynı evde yaşayan erkek öğrenciler ile babası ile aynı evde yaşayan erkek öğrencilerin benlik saygılarında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Ayrıca anne babası boşanmış lise öğrencilerinin cinsiyete göre akranlarla bağlılık ilişkileri “kendini açma” alt boyutu puanları arasında ve “sadakat” alt boyutu puanları arasında fark olduğu görülmüştür. Araştırmada boşanma sebebi ile öğrencilerin okul ve eğitim sisteminde karşılaşabilecekleri problemler için okul sosyal hizmetinin sağlayabileceği desteklere ilişkin sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Araştırmanın okul sosyal hizmeti alanında alan yazınına katkı sağlanması hedeflenmektedir. Öğrencilerin aile yaşamlarındaki değişimlere bağlı olarak karşılaşabilecekleri sorunlar ve sorunlar ile baş edebilmeleri konusunda okul sosyal hizmetinin rolüne odaklanılmaktadır. Türkiye’de hayata geçirilmesi planlanan okul sosyal hizmetinin özel çalışma alanlarına vurgu yapılması amaçlanmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentSosyal Hizmettr_TR
dc.contributor.authorID10188443tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster