Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKEREM GÜNEL, Mintaze
dc.contributor.authorNUMANOĞLU AKBAŞ, Ayşe
dc.date.accessioned2018-04-26T06:11:39Z
dc.date.available2018-04-26T06:11:39Z
dc.date.issued2016-01
dc.date.submitted2016-01-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/4455
dc.description.abstractThe purpose of this study is to broadly investigate the effect of individually structured trunk training on trunk control, upper and lower limb motor function of children with spastic Cerebral Palsy (CP). 38 bilaterally effected children with spastic CP whom receive routine physiotherapy program twice a week recruited for this study. Stratified random sampling used according to the Gross Motor Function Classification System (GMFCS) and Manual Ability Classification System (MACS) levels to set two statistically equal groups. Motor functions of trunk, upper and lower extremities, daily living skills, activity and participation levels assessed with Trunk Control Measurement Scale (TCMS), Gross Motor Function Measurement (GMFM), Quality of Upper Extremity Skills Test (QUEST), Pediatric Balance Scale (PBS),Timed Up and Go Test (TUG),Surface Electromyography (sEMG), Modified Tardieu Scale (MTS), Physicians Rating Scale (PRS), 1 Minute Walk Test (1 MWT), Gillette Functional Assessment Scale (Gillette FAS), Functional Independence Measure for Children (WeeFIM), Impact on Family Scale (IPFAM) and Child Health Questionnaire Parent Form 50 (CHQ-PF 50) at baseline for both groups. After randomization one group received individually structured functional trunk training which includes trunk targeted neurodevelopmental treatment approach, other group set as control group. Children assessed with same outcome measures after 8 week intervention. According to the our results; TCMS, GMFM, QUEST, sEMG (Erector Spina), PBS, TUG, 1 MWT, PRS (Knee), Gilette Skill Test and WeeFIM scores showed improvement in intervention group with respect to the control group (p<0.05). This results show selected and adapted trunk training could be use for improving trunk, upper and lower extremity motor functions and activity levels of children with bilateral spastic CP.tr_TR
dc.description.tableofcontentsONAY SAYFASI iii TEŞEKKÜR iv ÖZET v ABSTRACT vi İÇİNDEKİLER vii SİMGELER VE KISALTMALAR ix ŞEKİLLER xi RESİMLER xi GRAFİKLER xii TABLOLAR xiii 1. GİRİŞ 1 2. GENEL BİLGİLER 4 2.1. Serebral Palsi'nin Tanımı 4 2.2. Serebral Palsi'de Etyoloji 4 2.3. Serebral Palsi'de Epidemiyoloji 6 2.4. Diagnoz 6 2.5 Serebral Palsi'de Sınıflandırma, Ekstremite Dağılımı ve Klinik Tip 6 2.5.1. Spastik Tip Serebral Palsi 8 2.6. Serebral Palsi'de Gövde Etkilenimi 8 2.7. Serebral Palsi’de Değerlendirme 11 2.7.1. Hikâye 11 2.7.2. Gözlem 11 2.7.3. Fonksiyonel Seviye ve Motor Gelişimin Değerlendirilmesi 11 2.7.4. Refleks ve Reaksiyonların Değerlendirilmesi 12 2.7.5. Kas Tonusunun Değerlendirilmesi 12 2.7.6. Kas İskelet Sisteminin Değerlendirilmesi 13 2.7.7. Yürümenin Değerlendirilmesi 13 2.7.8. Dengenin Değerlendirilmesi: 14 2.7.9. Sağlıkla İlgili Yaşam Kalitesinin Değerlendirilmesi 14 2.7.10. Gövde Etkileniminin Değerlendirmesi 15 2.8. Serebral Palsi'de Genel Tedavi Yaklaşımları 16 2.8.1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Uygulamaları 17 2.8.2. Adaptif Ekipman ve Ortezler 19 2.8.3. Tıbbı ve Cerrahi Yaklaşımlar 20 2.8.4. Destekleyici Yaklaşımlar 21 3. BİREYLER VE YÖNTEM 22 3.1. Bireyler 22 3.2. Yöntem 24 3.2.1. Değerlendirmeler 24 3.2.2. Gövde Eğitimi 42 3.3 İstatistiksel Analiz 45 4. BULGULAR 46 4.1. Olguların Demografik Özellikleri 46 4.2. Olguların Kaba Motor Fonksiyon ve El Becerileri Seviyeleri 48 4.3. Gövde Kontrolü ve Gövde Fonksiyonlarına Ait Bulgular 49 4.4. Kaba Motor Fonksiyonlara Ait Bulgular 53 4.5. Üst Ekstremite Motor Fonksiyonlarına Ait Bulgular 57 4.6. Kas Aktivasyonuna Ait Bulgular 61 4.7. Fonksiyonel ve Dinamik Denge Değerlendirmelerine Ait Bulgular 68 4.9. Kas Tonusuna Ait Bulgular 70 4.10. Yürüyüş Değerlendirmelerine Ait Bulgular 74 4.11. Fonksiyonel Bağımsızlık Değerlendirmesine Ait Bulgular 77 4.12. Ailelerin Etkilenimine Ait Değerlendirme Bulguları 80 4.13. Sağlıkla İlgili Yaşam Kalitesi Değerlendirmesine Ait Bulgular 82 5. TARTIŞMA 86 6. SONUÇLAR VE ÖNERİLER 102 KAYNAKLAR 104 EKLER Ek 1. Etik Kurul Kararı Ek 2. İzin Yazısı Ek 3. Değerlendirme Formutr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectSerebral Palsitr_TR
dc.subjectGövde Eğitimi
dc.subjectKuvvetlendirme
dc.subjectNörogelişimsel Terapi
dc.titleSpastik Serebral Palsili Çocuklarda Fonksiyonel Gövde Eğitiminin Üst Ve Alt Ekstremite Motor Fonksiyonları Üzerine Etkisinin Araştırılmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı spastik Serebral Palsili (SP) çocuklarda bireye özel yapılandırılmış gövde eğitiminin; üst ve alt ekstremite motor fonksiyonları ve gövde kontrolü üzerine etkilerini geniş kapsamlı olarak araştırmaktı. Bu amaçla; haftada iki gün rutin fizyoterapi programına devam eden, bilateral etkilenimi olan 38 Spastik Serebral Palsi'li çocuk çalışmaya dâhil edildi. Olgular Kaba Motor Fonksiyon Sınıflandırma Sistemine (GMFCS) ve El Beceri Sınıflandırma Sistemine (MACS)göre tabakalı randomizasyon ile istatistiksel olarak iki eşit gruba ayrıldı. Çalışmanın başında her iki grubun da gövde, üst ekstremite ve alt ekstremite motor fonksiyonları, günlük yaşam becerileri, aktivite düzeyleri ve katılımları; Gövde Kontrol Ölçüm Ölçeği (TCMS), Kaba Motor Fonksiyon Ölçümü (GMFM), Üst Ekstremite Beceri Kalitesi Testi (QUEST), Pediatrik Denge Ölçeği (PBS), Zamanlı Kalk Yürü Testi (TUG), Yüzeyel Elektromyografi (sEMG), Modifiye Tardieu Skalası (MTS), Klinik Yürüme Oran Testi (PRS), 1 Dakika Yürüme Mesafesi (1 MWT), Gillette Fonksiyonel Değerlendirme Anketi, Çocuklar İçin Fonksiyonel Bağımsızlık Ölçümü (WeeFIM), Aile Etki Ölçeği (IPFAM) ve Çocuk Sağlığı Anketi Anne Baba Formu (CHQ-PF 50) ile değerlendirdi. Randomizasyon sonrasında bir gruba bireysel yapılandırılmış, gövdeye yönelik nörogelişimsel yaklaşım uygulamaları içeren fonksiyonel gövde eğitimi verilirken diğer grup kontrol grubu olarak belirlendi. 8 hafta sonra çocuklar aynı değerlendirme araçları ile yeniden değerlendirildi. Bulgular incelendiğinde;TCMS, GMFM, QUEST, sEMG (Erector Spina), PBS, TUG, 1 MWT, PRS (Diz), Gillette Beceri Testi ve WeeFIM değerlendirmeleri açısından tedavi grubu lehine anlamlı fark bulundu (p<0.05). Bu bulgular özel seçilmiş ve uyarlanmış gövde eğitim programının bilateral etkilenimi olan spastik SP'li çocuklarda motor fonksiyonu ve aktivite düzeyini geliştirmek amacıyla kullanılabileceğini göstermektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentFizyoterapi ve Rehabilitasyontr_TR
dc.contributor.authorID149869tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster