dc.contributor.advisor | Karaağaç, Lütfullah Burak | |
dc.contributor.author | Şen, Evren | |
dc.date.accessioned | 2018-02-16T05:53:36Z | |
dc.date.available | 2018-02-16T05:53:36Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-01-17 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/4323 | |
dc.description.abstract | Paul Hindemith, who is one of the most important composers of 20th century
music, is a worldwide composer. He applied his own system by making
innovations in harmony and tonality system. He has innovated his harmony and
tonality systems and applied his own harmony system in his works. Having
made the pioneer of the Neo Classical movement, Hindemith has developed
and effectively used the concept of tonality. In 1935, he came to Turkey and
played an important role in the establishment of the Ankara State Conservatory,
as well as in the establishment of music education in western standards in our
country. However, he made a great contribution to the double bass repertoire
with his Double Bass Sonata, written in 1949. The style of Hindemith can be
generally assessed within the framework of the Neo Classical movement. Most
of his works are worthy of mentioning music analysis, known as a complex
structure, due to their different musical styles and their distinctive tonal sense. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Armoni | tr_TR |
dc.subject | Konservatuvar | tr_TR |
dc.subject | Kontrabas | tr_TR |
dc.subject | Yeni klasikçilik | tr_TR |
dc.title | Paul Hindemith'in Hayatı ve Kontrabas Sonatının İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | 20. yüzyıl müziğinin en önemli bestecilerinden biri olan Paul Hindemith, dünya çapında oldukça ilgi gören bir besteci olmuştur. Armoni ve tonalite sistemlerinde yenilikler yaparak eserlerinde kendi armoni sistemini uygulamıştır. Yeni Klasikçilik akımının öncülüğünü yapmış olan Hindemith, eserlerinde tonalite kavramını geliştirmiş ve etkili bir biçimde kullanmıştır. 1935 yılında Türkiye’ye gelerek Ankara Devlet Konservatuvarı’nın kurulma sürecinde büyük rol oynamasının yanı sıra, ülkemizde Batı standartlarında bir müzik eğitiminin yerleşmesinde önemli çalışmaları olmuştur. Bununla birlikte, 1949’da yazdığı Kontrabas Sonatı ile kontrabas repertuvarına büyük bir katkıda bulunmuştur. Hindemith’in stili genel olarak Yeni Klasikçilik akımı çerçevesinde değerlendirilebilir. Bestecinin eserlerinin çoğu, uyguladığı farklı müzik stilleri ve kendine özgü tonalite anlayışı sebebiyle karmaşık yapılı olarak bilinmekle birlikte, müzik analizini konu etmeye değerdir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yayılı Çalgılar | tr_TR |