dc.contributor.advisor | Kaynar, Hakan | |
dc.contributor.author | Çapar, Tuğçe | |
dc.date.accessioned | 2017-08-01T12:41:09Z | |
dc.date.available | 2017-08-01T12:41:09Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-06-16 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/3837 | |
dc.description.abstract | Education is the most fundamental channel which is practised all over the world for modernization and development. This channel has been used since the early Turkish republican period and it is supported by various educational policies. In this thesis, it is aimed to create a historiography by using the special archives of two high schools which are founded in Ankara at the beginning of the republican period. To this end, the documents which are taken from the archives of Ankara Girls’ High School and Gazi High School are rendered readable with the help of digital tools and these two high schools are scrutinized with this material. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | KABUL VE ONAY i
BİLDİRİM ii
YAYINLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI iii
ETİK BEYANI iv
TEŞEKKÜR v
ÖZET vii
ABSTRACT viii
İÇİNDEKİLER ix
ŞEKİLLER DİZİNİ xi
HARİTALAR DİZİNİ xii
GİRİŞ 1
1. ÖĞRETMENLER VE ÖĞRENCİLER 8
1.1. ÖĞRETMENLER 8
1.2. ÖĞRENCİLER 20
2. MALZEMEYİ İŞLEMEK: BELGELERLE ANKARA KIZ LİSESİ
VE GAZİ LİSESİ 29
2.1. BABALAR VE KIZLARI 29
2.2. ANKARALI LİSENİN İSTANBULLU ÖĞRENCİLERİ 34
2.3. ORTA-LİSE’DEN LİSEYE 39
2.4. TALEBELİK YAŞTA DEĞİL BAŞTA 42
2.5. NEREDEN GELDİLER? 44
2.6. NEREYE GİTTİLER? 48
2.7. DİSİPLİN 52
2.8. VELİ-OKUL İLİŞKİSİ 64
2.9. GENÇ KADIN VE ERKEK SOKAĞA ÇIKIYOR: OKULA ULAŞIM 71
2.9.1. ADIMLARIN COĞRAFYASI 76
2.10. ÖĞRENCİLİK ZOR ZANAAT 85
2.11. BAŞKA OKULLAR 92
2.12. DİPLOMASIZ VEDA 98
2.13. HASTALIK HALLERİ 103
2.14. LİSE’DEN ÜNİVERSİTE’YE 108
3. SONUÇ 112
KAYNAKÇA 115
EKLER 121
Ek 1: Ankara Kız Lisesi ve Gazi Lisesi Arşiv Fotoğrafları 122
Ek 2: Ankara Kız Lisesi Öğrencilerinin Adres Haritası 128
Ek 3: Ankara Kız Lisesi 1929 Yılı Künye Defteri 132
Ek 4: Ankara Kız Lisesi 1949 Yılı Künye Defteri 143
Ek 5: Tez Etik Kurul İzin Muafiyet Formu 156
Ek 6: Tez Orijinallik Raporu 157 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | tr_TR |
dc.subject | Ankara Kız Lisesi | tr_TR |
dc.subject | Gazi Lisesi | |
dc.subject | Eğitim Tarihi | |
dc.subject | Erken Cumhuriyet | |
dc.subject | Ankara | |
dc.title | Cumhuriyet'in İlk Yıllarında Ankara'da Liseler: Ankara Kız Lisesi Ve Gazi Lisesiİ | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Eğitim, tüm dünyada modernleşme ve gelişim amacıyla kullanılan en temel kanal olmuştur. Bu kanal, Cumhuriyet’in ilk yıllarından bu yana Türkiye Cumhuriyeti’nde de kullanılmış ve çeşitli eğitim politikalarıyla desteklenmiştir. Bu tezde, Cumhuriyet’in ilk yıllarında Ankara’da açılan iki lisenin özel arşivi üzerinden bir tarih yazımı ortaya çıkarmak hedeflenmiştir. Bu çalışma için Ankara Kız Lisesi ve Gazi Lisesi arşivlerinden alınan belgeler, dijital araçların yardımıyla yeniden okunabilir hale getirilmiş ve Ankara’da bulunan iki lise, bu malzeme aracılığıyla irdelenmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Tarih | tr_TR |