Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMutdoğan, Alım Selin
dc.contributor.authorÇalışkan, Tuğba
dc.date.accessioned2025-03-26T11:05:08Z
dc.date.issued2025
dc.date.submitted2025-01-07
dc.identifier.citationÇalışkan, T. (2025). İç mekan kullanıcı tüketim alışkanlıklarına bir bakış [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üni̇versi̇tesi̇.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36739
dc.description.abstractAccording to the norms of today's consumer society, individuals' consumption preferences are also affected. In the position that the fashion industry has reached as a result of the consumption preferences of individuals, Fast Fashion offers a projection for the future of interior space. Consumers' approach to interior elements and their perception of interior elements have started to change as a result of developing industry and production techniques. This process has accelerated with the use of media tools in the following steps. Today, the effect of media tools on consumption is through the content shared on social media platforms. Within the scope of interior elements, social media content changes the consumption habits of users. The most effective form of social media content in consumption is trends and movements. The consumption of trend products and the mass consumption of these products result in overconsumption. The most influential names of social media trends are celebrities and users with large followings. In today's consumption and trends, the tour contents of the houses of celebrities published by Architectural Digest magazine on its YouTube channel with the title “Open Door” provide information about users' perception and consumption of interior elements. This study comments on the consumption of interior space elements through the conditions of consumption through the media and discusses the place of the situation resulting from these interpretations in the literature.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSosyal medyatr_TR
dc.subjecttüketimtr_TR
dc.subjectkullanıcıtr_TR
dc.subjectiç mekântr_TR
dc.subjecttrendlertr_TR
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleİç Mekan Kullanıcı Tüketim Alışkanlıklarına Bir Bakıştr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetGünümüz tüketim toplumunun normlarına göre bireylerin tüketim tercihleri de etkilenmektedir. Moda endüstrisinin bireyin tüketim tercihleri sonucu geldiği konumda Hızlı Moda, iç mekânın geleceğine yönelik bir projeksiyon sunmaktadır. Tüketicilerin iç mekân elemanlarına yaklaşımı ve iç mekân elemanlarını algılayışı, gelişen sanayi ve üretim teknikleri sonucu değişemeye başlamıştır. Bu süreç ilerleyen adımlarında medya araçlarının kullanımıyla hızlanmıştır. Medya araçlarının tüketime olan etkisi günümüzde sosyal medya platformlarında paylaşılan içerikler aracılığıyla olmaktadır. İç mekân elemanları kapsamında da sosyal medya içerikleri kullanıcıların tüketim alışkanlıklarını değiştirmektedir. Sosyal medya içeriklerinin tüketimde en etkin olduğu hali trendler ve akımlardır. Trend ürünlerin tüketimi ve bu tüketimin kitlesel boyutlarda yaşanması aşırı tüketim yaşanmasıyla sonuçlanmaktadır. Sosyal medya trendlerinin en etkili isimleri olan ünlüler ve geniş takipçi kitlesine sahip kullanıcılardır. Günümüz tüketim ve trendlerinde ise Architectural Digest dergisinin YouTube kanalında “Open Door” başlığıyla yayınladığı ünlülerin evlerine ait tur içerikleri, kullanıcıların iç mekân elemanlarını algılayışı ve tüketimi hakkında bilgi vermektedir. Bu çalışma medya yoluyla tüketimin geldiği koşullar üzerinden, iç mekân elemanlarının tüketimi üzerine yorumlamalar yapmaktadır ve bu yorumlamalar sonucunda oluşan durumun literatürdeki yerini tartışmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımıtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2025-03-26T11:05:08Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeannotationtr_TR
dc.subtypeworkingPapertr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster