dc.contributor.advisor | Mutdoğan, Alım Selin | |
dc.contributor.author | Çalışkan, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2025-03-26T11:05:08Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.date.submitted | 2025-01-07 | |
dc.identifier.citation | Çalışkan, T. (2025). İç mekan kullanıcı tüketim alışkanlıklarına bir bakış [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üni̇versi̇tesi̇. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36739 | |
dc.description.abstract | According to the norms of today's consumer society, individuals' consumption
preferences are also affected. In the position that the fashion industry has reached as a
result of the consumption preferences of individuals, Fast Fashion offers a projection
for the future of interior space. Consumers' approach to interior elements and their
perception of interior elements have started to change as a result of developing industry
and production techniques. This process has accelerated with the use of media tools in
the following steps. Today, the effect of media tools on consumption is through the
content shared on social media platforms. Within the scope of interior elements, social
media content changes the consumption habits of users. The most effective form of
social media content in consumption is trends and movements. The consumption of
trend products and the mass consumption of these products result in overconsumption.
The most influential names of social media trends are celebrities and users with large
followings. In today's consumption and trends, the tour contents of the houses of
celebrities published by Architectural Digest magazine on its YouTube channel with the
title “Open Door” provide information about users' perception and consumption of
interior elements. This study comments on the consumption of interior space elements
through the conditions of consumption through the media and discusses the place of the
situation resulting from these interpretations in the literature. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Sosyal medya | tr_TR |
dc.subject | tüketim | tr_TR |
dc.subject | kullanıcı | tr_TR |
dc.subject | iç mekân | tr_TR |
dc.subject | trendler | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Bilgi kaynakları | tr_TR |
dc.title | İç Mekan Kullanıcı Tüketim Alışkanlıklarına Bir Bakış | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Günümüz tüketim toplumunun normlarına göre bireylerin tüketim tercihleri de
etkilenmektedir. Moda endüstrisinin bireyin tüketim tercihleri sonucu geldiği konumda
Hızlı Moda, iç mekânın geleceğine yönelik bir projeksiyon sunmaktadır. Tüketicilerin
iç mekân elemanlarına yaklaşımı ve iç mekân elemanlarını algılayışı, gelişen sanayi ve
üretim teknikleri sonucu değişemeye başlamıştır. Bu süreç ilerleyen adımlarında medya
araçlarının kullanımıyla hızlanmıştır. Medya araçlarının tüketime olan etkisi
günümüzde sosyal medya platformlarında paylaşılan içerikler aracılığıyla olmaktadır. İç
mekân elemanları kapsamında da sosyal medya içerikleri kullanıcıların tüketim
alışkanlıklarını değiştirmektedir. Sosyal medya içeriklerinin tüketimde en etkin olduğu
hali trendler ve akımlardır. Trend ürünlerin tüketimi ve bu tüketimin kitlesel boyutlarda
yaşanması aşırı tüketim yaşanmasıyla sonuçlanmaktadır. Sosyal medya trendlerinin en
etkili isimleri olan ünlüler ve geniş takipçi kitlesine sahip kullanıcılardır. Günümüz
tüketim ve trendlerinde ise Architectural Digest dergisinin YouTube kanalında “Open
Door” başlığıyla yayınladığı ünlülerin evlerine ait tur içerikleri, kullanıcıların iç mekân
elemanlarını algılayışı ve tüketimi hakkında bilgi vermektedir. Bu çalışma medya
yoluyla tüketimin geldiği koşullar üzerinden, iç mekân elemanlarının tüketimi üzerine
yorumlamalar yapmaktadır ve bu yorumlamalar sonucunda oluşan durumun
literatürdeki yerini tartışmaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-03-26T11:05:08Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | annotation | tr_TR |
dc.subtype | workingPaper | tr_TR |