dc.contributor.advisor | Durmuş, Mustafa | |
dc.contributor.author | ARIF OSMAN, Neslichan | |
dc.date.accessioned | 2025-03-14T12:22:22Z | |
dc.date.issued | 2025-03-14 | |
dc.date.submitted | 2025-01-14 | |
dc.identifier.citation | ARIF OSMAN, Neslichan. Öğretim Elemanlarının Görüşleri Bağlamında Yunanistan’daki Üniversitelerde Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminin Görünümü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2025. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36686 | |
dc.description.abstract | Turkish is rapidly advancing as a global language, and the number of people who wish to learn it is increasing daily. In many countries, Turkish is taught as a foreign language, and this practice is becoming more widespread. The aim of this study is to identify the challenges faced by adult learners whose native language is Greek in the process of learning Turkish in Greece, as well as to explore the perspectives of university instructors regarding their teaching practices and the materials they use. This research is based on a qualitative methodology. The participants of the study are 10 instructors working at universities in Greece. Semi-structured interview forms were used as data collection tools, and the findings were analysed based on the perspectives of the instructors. The data were examined using content analysis techniques. The analysis of the semi-structured interviews reveals three thematic axes: a) Language skills that are challenging in teaching Turkish as a foreign language, b) The use of language in classroom communication and textbooks, and c) Teaching materials for Turkish as a foreign language. The primary difficulties encountered include the phonological and typological differences of the foreign language, as well as speaking skills. To improve their education and overcome these challenges, immersive target-language environment applications are recommended. The results of the study indicate that university instructors view foreign language teaching as a process characterized by manageable difficulties, and that these challenges can be overcome through the introduction of more realistic teaching practices. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Yunanistan’da Türkçe öğretimi, yabancı dil olarak Türkçe öğretimi, öğretim elemanı görüşleri | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | ÖĞRETİM ELEMANLARININ GÖRÜŞLERİ BAĞLAMINDA YUNANİSTAN’DAKİ ÜNİVERSİTELERDE YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN GÖRÜNÜMÜ | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Türkçe, günümüzde bir dünya dili olma yolunda hızla ilerlemekte ve bu dili öğrenmek isteyenlerin sayısı her geçen gün artmaktadır. Pek çok ülkede, Türkçe yabancı dil olarak öğretilmekte ve bu durum giderek yaygınlaşmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Yunanistan’da Türkçe öğretimi sürecinde anadili Yunanca olan yetişkin öğrencilerin Türkçeyi öğrenirken yaşadıkları zorlukları ve üniversitelerdeki öğretim elemanlarının uygulamalarına ve kullandıkları materyallere ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma nitel bir yönteme dayanmaktadır. Araştırmanın katılımcıları, Yunanistan’daki Üniversitelerde görev alan 10 öğretim elemanıdır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmış ve elde edilen bulgulara göre öğretim elemanlarının görüşleri incelenmiştir. Veriler, içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşmelerin analizi, üç tematik ekseni ortaya koymaktadır. Bunlar: a) Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde zorlanılan beceriler, b) Sınıf içi iletişimde ve kitaplarda dil kullanımı ve c) Yabancı dil olarak Türkçe öğretim materyalleridir. Karşılaştıkları başlıca zorluklar ise yabancı dilin fonolojik – tipolojik farklılığı ve konuşma becerisidir. Eğitimlerinin iyileştirilmesi ve karşılaştıkları zorlukların giderilmesi için, hedef dil ortamı uygulamaları önerilmektedir. Araştırma sonuçları, üniversite öğretim elemanlarının, yabancı dil öğretiminin üstesinden gelinmesi mümkün zorluklarla karakterize edildiğini ve daha gerçekçi öğretim uygulamalarının tanıtılmasıyla bu zorlukların aşılabileceğini göstermektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-03-14T12:22:22Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |