Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCandan, Terviel
dc.contributor.authorSibel, Utanç
dc.contributor.authorSibel, Utanç
dc.date.accessioned2025-03-07T08:01:19Z
dc.date.issued2025
dc.date.submitted2025-10-20
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36650
dc.description.abstractIn this thesis on the concept of gender in living things and its reflections on ceramic art, the gender of all living creatures that have survived in nature, starting from microscopic creatures, and the nature/human relationship have been researched and evaluated with studies in interdisciplinary art fields. In the first chapter of this thesis, the concept of gender; The concepts of social roles, reproduction, femininity and masculinity have been tried to be explained with their general meanings. The place of gender in art history and its relationship with nature were integrated, and the gender stages of the embryo and egg were examined. In the second part, artists who deal with subjects such as nature/human, birth/death are included. At the same time, works of art produced in the laboratory environment were evaluated with unconventional, domesticated or grown Bio-art works. In the third part, personal practices are included in order to trivialize the gender origins of all living things.tr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectCanlılar, Cinsiyet, Doğa, Sanat, Seramik, Biyo-sanat, Seramiktr_TR
dc.titleCanlılarda Cinsiyet Kavramı Ve Seramik Sanatına Yansımalarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetCanlılarda cinsiyet kavramı ve seramik sanatına yansımaları konulu bu tez çalışmasında, mikroskobik canlılardan başlayarak doğada varlığını sürdürmüş bütün canlıların cinsiyetleri ile doğa/insan ilişkisi araştırılmış ve disiplinler arası sanat alanlarında yapılan çalışmalar ile değerlendirilmiştir. Bu tezin birinci bölümünde cinsiyet kavramı, toplumsal roller, üreme, dişilik ve erkeklik kavramları genel anlamları ile açıklanmaya çalışılmıştır. Cinsiyetin sanat tarihindeki yeri ve doğa ile ilişkisi özelinde bütünleşmiş ve incelenmiştir. İkinci bölümde doğa/insan, doğum/ölüm gibi konuları ele alan sanatçılara yer verilmiştir. Aynı zamanda laboratuvar ortamında üretilen sanat eserlerinin alışılmışın dışında kalan, evcil hayvanlar veya yetiştirilebilen bitkileri üretebilen, Biyo-Sanat çalışmaları ile değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde bütün canlılardaki cinsiyet kavramının önemsizleştirmek, doğa ve insanın birbirinden ayrılamayan ve her zaman birbirine ihtiyaç duyulan güçlü-güçsüz, iyi-kötü olarak yargılamadan özelde canlı olduğu vurgunu ifade etmeye çalışmak amacıyla kişisel uygulamalara yer verilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentSeramik ve Camtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2025-03-07T08:01:19Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster