dc.contributor.advisor | SAYIL ONARAN, BİLGE | |
dc.contributor.author | ÜMÜTLÜ, ŞÜKRAN BÜŞRA | |
dc.date.accessioned | 2025-02-21T07:27:06Z | |
dc.date.issued | 2025-02-07 | |
dc.date.submitted | 2025-01-09 | |
dc.identifier.citation | ÜMÜTLÜ Ş.B., (2025). Yeni Avrupa Bauhaus Hareketi Kapsamında İç Mimarlık Eğitimi ve Deneyim Odaklı Malzeme Öğrenimi (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36532 | |
dc.description.abstract | In line with the innovative and sustainability goals of the New European Bauhaus
(NEB) movement, the study aims to examine the impact of experience-oriented
practices in the process of theoretical and practical knowledge acquisition in the
context of material learning in interior architecture education. In interior architecture
education curriculum, material courses are included in the building courses group.
Material learning is related to the building courses group. The focus of the study is
to investigate how the applied learning that existed in Bauhaus is maintained in the
interior architecture departments of NEB partner universities today and its impact
on students in terms of material learning. Action research method was adopted as
the method in the study. In the research, firstly, the educational approach of the NEB
movement is explained by scanning the Bauhaus' educational approach in the
literature. The content and application methods of materials courses were analyzed
through the interior architecture departments of NEB partner universities. In Turkey,
the materials courses of accredited interior architecture departments were analyzed
in terms of their content. A modular education model focused on materials learning
was created to cover the axis of building courses in the interior architecture
curriculum. In the education model, a course content plan was prepared by
specializing on the structure and materials course, which is the first step of the
material learning process. Two workshops were designed to fit into the course
content plan. Within the scope of the semester course content plan, the workshops
were implemented with second year student groups under the supervision of the
course instructor in the undergraduate program of the Department of Interior
Architecture and Environmental Design at TOBB University of Economics and
Technology. The data obtained from the applications were analyzed in detail on the
basis of theme and content. Material learning in interior architecture education is
related to the building courses group. The study emphasizes the importance of an
experience-oriented modular approach in which material knowledge is integrated
into building axis courses. Thus, in addition to the types and physical properties of
the material, an awareness can be gained in terms of material selection within the
scope of sustainable design targeted by NEB. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Yeni Avrupa Bauhaus, Malzeme Öğrenimi, Uygulamalı Öğrenme, Malzeme Bilgisi, İç Mimarlık Eğitimi, Malzeme Atölyeleri, Malzeme Dersleri | tr_TR |
dc.title | Yeni Avrupa Bauhaus Hareketi Kapsamında İç Mimarlık Eğitimi ve Deneyim Odaklı Malzeme Öğrenimi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Çalışma, Yeni Avrupa Bauhaus (NEB) hareketinin yenilikçi ve sürdürülebilirlik
hedefleri doğrultusunda, iç mimarlık eğitiminde malzeme öğrenimi bağlamında,
öğrencilerin malzeme öğreniminde teorik ve pratik bilgi edinim sürecinde deneyim
odaklı uygulamaların etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. İç mimarlık eğitimi
müfredatında malzeme dersleri yapı aksı dersleri arasında yer almaktadır. Malzeme
öğrenimi, yapı dersleri grubu ile ilişkilidir. Çalışma odağında Bauhaus’ta var olan
uygulamalı öğrenimin, günümüzde NEB ortağı üniversitelerin iç mimarlık
bölümlerinde nasıl sürdürüldüğü ve malzeme öğrenimi açısından öğrenciler
üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Çalışmada yöntem olarak eylem araştırması
yöntemi benimsenmiştir. Araştırmada, öncelikle Bauhaus’un eğitim yaklaşımını
literatür üzerinde tarayarak, NEB hareketinin eğitim yaklaşımını açıklanmaktadır.
NEB ortağı üniversitelerin iç mimarlık bölümleri üzerinden malzeme derslerinin
içeriği ve uygulama yöntemleri incelenerek analiz edilmiştir. Türkiye’de ise akredite
iç mimarlık bölümlerinin malzeme dersleri içeriği bakımından incelenmiştir. iç
mimarlık müfredatında yapı dersleri aksını kapsayacak biçimde malzeme öğrenimi
odaklı, modüler bir eğitim modeli oluşturulmuştur. Eğitim modelinde malzeme
öğrenimi sürecinin ilk adımı olan yapı ve malzeme dersi üzerinde özelleşerek bir
ders içerik planı çıkarılmıştır. Ders içerik planına yerleşebilecek iki atölye
uygulaması tasarlanmıştır. Ortaya konan dönemlik ders içeriği planı dahilinde
atölyeler TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Bölümü lisans programında, ders yürütücüsü takibinde ikinci sınıf öğrenci
gruplarıyla uygulanmıştır. Uygulamalardan elde edilen veriler detaylıca tema ve
içerik bazında analiz edilmiştir. İç mimarlık eğitiminde malzeme öğrenimi yapı
aksıdersleri ile ilişkilidir. Çalışmada, malzeme bilgisinin, yapı aksı derslerine entegre
olduğu, deneyim odaklı modüler bir yaklaşımın önemi vurgulanmaktadır. Böylece
malzemenin türleri ve fiziksel özelliklerinin yanı sıra NEB’in hedeflediği sürdürülebilir
tasarım kapsamında da malzeme seçimi adına bir farkındalık kazandırılabilir. | tr_TR |
dc.contributor.department | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-02-21T07:27:06Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |