Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSAYIL ONARAN, BİLGE
dc.contributor.authorÜMÜTLÜ, ŞÜKRAN BÜŞRA
dc.date.accessioned2025-02-21T07:27:06Z
dc.date.issued2025-02-07
dc.date.submitted2025-01-09
dc.identifier.citationÜMÜTLÜ Ş.B., (2025). Yeni Avrupa Bauhaus Hareketi Kapsamında İç Mimarlık Eğitimi ve Deneyim Odaklı Malzeme Öğrenimi (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36532
dc.description.abstractIn line with the innovative and sustainability goals of the New European Bauhaus (NEB) movement, the study aims to examine the impact of experience-oriented practices in the process of theoretical and practical knowledge acquisition in the context of material learning in interior architecture education. In interior architecture education curriculum, material courses are included in the building courses group. Material learning is related to the building courses group. The focus of the study is to investigate how the applied learning that existed in Bauhaus is maintained in the interior architecture departments of NEB partner universities today and its impact on students in terms of material learning. Action research method was adopted as the method in the study. In the research, firstly, the educational approach of the NEB movement is explained by scanning the Bauhaus' educational approach in the literature. The content and application methods of materials courses were analyzed through the interior architecture departments of NEB partner universities. In Turkey, the materials courses of accredited interior architecture departments were analyzed in terms of their content. A modular education model focused on materials learning was created to cover the axis of building courses in the interior architecture curriculum. In the education model, a course content plan was prepared by specializing on the structure and materials course, which is the first step of the material learning process. Two workshops were designed to fit into the course content plan. Within the scope of the semester course content plan, the workshops were implemented with second year student groups under the supervision of the course instructor in the undergraduate program of the Department of Interior Architecture and Environmental Design at TOBB University of Economics and Technology. The data obtained from the applications were analyzed in detail on the basis of theme and content. Material learning in interior architecture education is related to the building courses group. The study emphasizes the importance of an experience-oriented modular approach in which material knowledge is integrated into building axis courses. Thus, in addition to the types and physical properties of the material, an awareness can be gained in terms of material selection within the scope of sustainable design targeted by NEB.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYeni Avrupa Bauhaus, Malzeme Öğrenimi, Uygulamalı Öğrenme, Malzeme Bilgisi, İç Mimarlık Eğitimi, Malzeme Atölyeleri, Malzeme Dersleritr_TR
dc.titleYeni Avrupa Bauhaus Hareketi Kapsamında İç Mimarlık Eğitimi ve Deneyim Odaklı Malzeme Öğrenimitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetÇalışma, Yeni Avrupa Bauhaus (NEB) hareketinin yenilikçi ve sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda, iç mimarlık eğitiminde malzeme öğrenimi bağlamında, öğrencilerin malzeme öğreniminde teorik ve pratik bilgi edinim sürecinde deneyim odaklı uygulamaların etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. İç mimarlık eğitimi müfredatında malzeme dersleri yapı aksı dersleri arasında yer almaktadır. Malzeme öğrenimi, yapı dersleri grubu ile ilişkilidir. Çalışma odağında Bauhaus’ta var olan uygulamalı öğrenimin, günümüzde NEB ortağı üniversitelerin iç mimarlık bölümlerinde nasıl sürdürüldüğü ve malzeme öğrenimi açısından öğrenciler üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Çalışmada yöntem olarak eylem araştırması yöntemi benimsenmiştir. Araştırmada, öncelikle Bauhaus’un eğitim yaklaşımını literatür üzerinde tarayarak, NEB hareketinin eğitim yaklaşımını açıklanmaktadır. NEB ortağı üniversitelerin iç mimarlık bölümleri üzerinden malzeme derslerinin içeriği ve uygulama yöntemleri incelenerek analiz edilmiştir. Türkiye’de ise akredite iç mimarlık bölümlerinin malzeme dersleri içeriği bakımından incelenmiştir. iç mimarlık müfredatında yapı dersleri aksını kapsayacak biçimde malzeme öğrenimi odaklı, modüler bir eğitim modeli oluşturulmuştur. Eğitim modelinde malzeme öğrenimi sürecinin ilk adımı olan yapı ve malzeme dersi üzerinde özelleşerek bir ders içerik planı çıkarılmıştır. Ders içerik planına yerleşebilecek iki atölye uygulaması tasarlanmıştır. Ortaya konan dönemlik ders içeriği planı dahilinde atölyeler TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü lisans programında, ders yürütücüsü takibinde ikinci sınıf öğrenci gruplarıyla uygulanmıştır. Uygulamalardan elde edilen veriler detaylıca tema ve içerik bazında analiz edilmiştir. İç mimarlık eğitiminde malzeme öğrenimi yapı aksıdersleri ile ilişkilidir. Çalışmada, malzeme bilgisinin, yapı aksı derslerine entegre olduğu, deneyim odaklı modüler bir yaklaşımın önemi vurgulanmaktadır. Böylece malzemenin türleri ve fiziksel özelliklerinin yanı sıra NEB’in hedeflediği sürdürülebilir tasarım kapsamında da malzeme seçimi adına bir farkındalık kazandırılabilir.tr_TR
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımıtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2025-02-21T07:27:06Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster