dc.contributor.advisor | Yağcı, Hikmet Mutlu | |
dc.contributor.author | Coşkun, Ekrem | |
dc.date.accessioned | 2025-02-18T07:14:41Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.date.submitted | 2025-01-16 | |
dc.identifier.citation | Coşkun, Ekrem. (2025). Eşik Kavramının Seramik Form Ekseninde Yorumları, Sanatta Yeterlik Sanat Çalışması Raporu, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36492 | |
dc.description.abstract | In this study prepared as a Work of Art Report; The existence of the concept of
threshold in the fields of literature, architecture, psychology and plastic arts has
been examined. In line with the findings, the threshold was interpreted in terms of
personal practices. Personal practices with different expressions exist in a way that
is integrated with the concept of threshold in terms of the manifestos they carry. In
addition to the etymological structure of the concept, its metaphorical effects
support the construction of the studies. Works that are not sufficient to be
evaluated solely on the basis of concept are evaluated within the theoretical
framework of aesthetic science. Thus, the process of the object becoming an
aesthetic object is touched upon and the role of the subject in this process is
examined.
The material and mental existence areas of the concept of threshold in the field of
architecture and psychology are seen in a metaphorical structure in the field of art.
The concept of threshold, whose material indicators in ceramic form are evaluated
in the plane of "Threshold Spaces", is evaluated as mental indicators in the context
of "Threshold Categories" in the psychophysics field of psychology. When
evaluated in this respect, the concept of threshold in personal applications is
located at the real-irreal layer. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Sanat, Seramik, Eşik, Mimarlık, Psikofizik, Multidisipliner | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Estetik | tr_TR |
dc.title | Eşik Kavramının Seramik Form Ekseninde Yorumları | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Sanat Eseri Raporu olarak hazırlanan bu çalışmada; eşik kavramının edebiyat,
mimarlık, psikoloji ve plastik sanatlar alanlarındaki varlık durumları irdelenmiştir.
Elde edilen bulgular doğrultusunda eşik, kişisel uygulamalar göstergesinde
yorumlanmıştır. Farklı anlatımları bulunan kişisel uygulamalar, taşıdıkları
manifestoları bakımından eşik kavramıyla bütünlük arz edecek şekilde varlık
göstermektedir. Kavramın etimolojik yapısının yanı sıra, metaforik etkileri
çalışmaların kurgusunu desteklemektedir. Sadece kavram ekseninde değerlendirilmesi
sanat eseri olma süreci için yeterli olmayan çalışmalar, estetik bilimi kuramsal
çerçevesinde değerlendirilmiştir. Böylece objenin estetik obje olma sürecine
değinilmiş bu süreçte süjenin rolü irdelenmiştir.
Eşik kavramının psikoloji ve mimarlık alanlarındaki maddi ve zihinsel varlık
göstergeleri sanat alanında metaforik yapıda görülmektedir. Eşik kavramı;
oluşturulan kişisel uygulamalarla “Eşik Mekanlar” düzleminde, maddi
göstergeleriyle değerlendirilmiştir. Psikolojinin psikofizik alanında irdelenen “Eşik
Kategoriler” ise kavramın zihinsel göstergelerinin tespit edilmesinde fayda
sağlamıştır. Bu sayede sanatın irreel-reel katmanlı yapısına ulaşması amaçlanmıştır.
Kişisel uygulamalardan bazılarının anlatısını güçlendirmek adına storyboard
(hikaye panosu) çalışmaları yapılmış, uygulanması planlanan kısa film ve
animasyon filmler için bir alt yapı hazırlanmıştır. Böylece seramik sanatının
multidisipliner yapıda beliren toplumcu gerçekçi önermelerinin pekiştirilmesi
hedeflenmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Seramik ve Cam | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-02-18T07:14:41Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | proficiencyinart | tr_TR |