Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYağcı, Hikmet Mutlu
dc.contributor.authorCoşkun, Ekrem
dc.date.accessioned2025-02-18T07:14:41Z
dc.date.issued2025
dc.date.submitted2025-01-16
dc.identifier.citationCoşkun, Ekrem. (2025). Eşik Kavramının Seramik Form Ekseninde Yorumları, Sanatta Yeterlik Sanat Çalışması Raporu, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36492
dc.description.abstractIn this study prepared as a Work of Art Report; The existence of the concept of threshold in the fields of literature, architecture, psychology and plastic arts has been examined. In line with the findings, the threshold was interpreted in terms of personal practices. Personal practices with different expressions exist in a way that is integrated with the concept of threshold in terms of the manifestos they carry. In addition to the etymological structure of the concept, its metaphorical effects support the construction of the studies. Works that are not sufficient to be evaluated solely on the basis of concept are evaluated within the theoretical framework of aesthetic science. Thus, the process of the object becoming an aesthetic object is touched upon and the role of the subject in this process is examined. The material and mental existence areas of the concept of threshold in the field of architecture and psychology are seen in a metaphorical structure in the field of art. The concept of threshold, whose material indicators in ceramic form are evaluated in the plane of "Threshold Spaces", is evaluated as mental indicators in the context of "Threshold Categories" in the psychophysics field of psychology. When evaluated in this respect, the concept of threshold in personal applications is located at the real-irreal layer.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSanat, Seramik, Eşik, Mimarlık, Psikofizik, Multidisiplinertr_TR
dc.subject.lcshEstetiktr_TR
dc.titleEşik Kavramının Seramik Form Ekseninde Yorumlarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetSanat Eseri Raporu olarak hazırlanan bu çalışmada; eşik kavramının edebiyat, mimarlık, psikoloji ve plastik sanatlar alanlarındaki varlık durumları irdelenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda eşik, kişisel uygulamalar göstergesinde yorumlanmıştır. Farklı anlatımları bulunan kişisel uygulamalar, taşıdıkları manifestoları bakımından eşik kavramıyla bütünlük arz edecek şekilde varlık göstermektedir. Kavramın etimolojik yapısının yanı sıra, metaforik etkileri çalışmaların kurgusunu desteklemektedir. Sadece kavram ekseninde değerlendirilmesi sanat eseri olma süreci için yeterli olmayan çalışmalar, estetik bilimi kuramsal çerçevesinde değerlendirilmiştir. Böylece objenin estetik obje olma sürecine değinilmiş bu süreçte süjenin rolü irdelenmiştir. Eşik kavramının psikoloji ve mimarlık alanlarındaki maddi ve zihinsel varlık göstergeleri sanat alanında metaforik yapıda görülmektedir. Eşik kavramı; oluşturulan kişisel uygulamalarla “Eşik Mekanlar” düzleminde, maddi göstergeleriyle değerlendirilmiştir. Psikolojinin psikofizik alanında irdelenen “Eşik Kategoriler” ise kavramın zihinsel göstergelerinin tespit edilmesinde fayda sağlamıştır. Bu sayede sanatın irreel-reel katmanlı yapısına ulaşması amaçlanmıştır. Kişisel uygulamalardan bazılarının anlatısını güçlendirmek adına storyboard (hikaye panosu) çalışmaları yapılmış, uygulanması planlanan kısa film ve animasyon filmler için bir alt yapı hazırlanmıştır. Böylece seramik sanatının multidisipliner yapıda beliren toplumcu gerçekçi önermelerinin pekiştirilmesi hedeflenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentSeramik ve Camtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2025-02-18T07:14:41Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster