Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldız, Pelin
dc.contributor.authorAslantaş, Sevgi
dc.date.accessioned2025-02-18T06:43:56Z
dc.date.issued2025
dc.date.submitted2025-02-05
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36489
dc.description.abstractDesign is a concept that encompasses the entire process, actions and final product from a thought to its materialization. In this process evolving from a thought to a tangible product, designer tools contribute to the evaluation and development of design knowledge by ensuring that thoughts are expressed. Therefore, knowledge in design education is structured in the process of design tools processing information between design situations. Today, in the century we have reached, there is a great variety in terms of design tools such as sketches, drawing techniques, perspective, diagrams, collages, computer programs, reality tools, media tools, tangible interactive tools, and internet- based tools. In the literature, it is emphasized that each new tool that develops differentiates the designer's design acquisition with the mind-body and environmental interaction it offers to the designer. Despite this, it is seen that studies either focus on a single design tool or compare the tools as digital/numerical and traditional/analog. Therefore, no study has been conducted that addresses the contribution of design tools to design acquisition in a holistic manner. The study, which takes this limited view in the literature as a problem, sees this multiplicity and diversity of design tools as an opportunity for different design acquisitions in design education. In this context, it aims to question the contribution of the transmedia storytelling approach, which is proposed as an alternative design approach, to the diversification of design tools and thus the differentiation of design acquisition in the interaction of mind, body and environment. For this purpose, it is planned to use the proposed approach in the presentation phase in line with the structure of the study. In the study, presentation is considered as a part of the design process and the final stage rather than the organization of representations and their transformation into a sheet after the end of the design process. In the study, which was created by using the qualitative research method, a case study was conducted with 13 students in the Interior Architecture Project I course coded ICM- 246E in the 2023-2024 Spring Semester of the Department of Interior Architecture at Istanbul Technical University. In the case study, the design tools and environments used by the students in line with the proposed approach were collected with the observer method and the differentiation of design acquisition with changing design tools was analyzed. As a result of the study, it was revealed that the proposed approach diversified the design tools used by the students in the design process, contributed to the deepening and permanence of learning with the differentiation of design acquisition, thus the presentation in design studios could be used in the design process.tr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTransmedya hikâye anlatımı,tr_TR
dc.subjectTasarım eğitimi,tr_TR
dc.subjectİç mimarlık eğitimi,tr_TR
dc.subjectTasarım araçları,tr_TR
dc.subjectTasarım süreci,tr_TR
dc.subjectSunumun tasarımıtr_TR
dc.titleTasarım Eğitiminde Alternatif Bir Öğrenme Yaklaşımı: Transmedya Hikaye Anlatımıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetTasarım bir düşüncenin somutlaşmasına kadar geçen bütün süreci, eylemleri ve sonuç ürünü kapsayan bir kavramdır. Bir düşünceden somut bir ürüne doğru evirilen bu süreçte tasarımcı araçları, düşüncelerin dışa vurulmasını sağlayarak, değerlendirilmesine ve tasarım bilgisinin geliştirilmesine katkı sağlamaktadır. Dolayısıyla tasarım eğitiminde bilgi, tasarım araçlarının bilgiyi tasarım durumları arasında işlemesi sürecinde yapılandırılır. Bugün içinde bulunduğumuz yüzyılda eskiz, çizim teknikleri, perspektif, diyagram, kolaj, bilgisayar programları, gerçeklik araçları, medya araçları, somut etkileşimli araçlar, internet tabanlı araçlar gibi tasarım araçları yönünden büyük bir çeşitlik görülmektedir. Alanyazında ise gelişen her yeni aracın tasarımcıya sunduğu zihin-beden ve çevre etkileşimi ile tasarımcının tasarlama edinimini farklılaştırdığı vurgulanmaktadır. Buna rağmen çalışmalarda ya tek bir tasarım aracına odaklanıldığı ya da araçların dijital/sayısal ve geleneksel/analog olarak karşılaştırılarak ele alındığı görülmekte dolayısıyla tasarım araçlarının tasarlama edinimine katkısını bütüncül olarak ele alan bir çalışma yapılmadığı görülmektedir. Literatürdeki bu sınırlı bakışı problem edinen çalışma, tasarım araçlarının çoklu durumunu ve çeşitliliğini tasarım eğitiminde farklı tasarlama edinimleri için bir fırsat olarak görmektedir. Bu bağlamda alternatif bir tasarım yaklaşımı olarak önerilen transmedya hikâye anlatımı yaklaşımının tasarım araçlarının çeşitlenmesine ve böylece tasarlama ediniminin farklılaşmasına katkısını zihin, beden ve çevre etkileşiminde sorgulanmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla çalışmanın kurgusu doğrultusunda önerilen yaklaşımdan sunum aşamasında faydalanılması planlanmıştır. Çalışmada sunum, tasarım sürecinin bitiminden sonra temsillerin organize edilip paftaya dönüştürülmesinden ziyade tasarım sürecinin bir parçası ve son aşaması olarak ele alınmaktadır. Nitel araştırma yönteminden faydalanılarak oluşturulan çalışmada, İstanbul Teknik Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü 2023-2024 Bahar Döneminde ICM-246E kodlu İç Mimarlık Proje I dersinde 13 öğrenci ile durum çalışması gerçekleştirilmiştir. Durum çalışmasında öğrencilerin önerilen yaklaşım doğrultusunda kullandığı tasarım araçları ve ortamları gözlemci metotla toplanarak, değişen tasarım araçlarıyla tasarlama ediniminin farklılaşması analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda önerilen yaklaşımın öğrencilerin tasarım sürecinde kullandığı tasarım araçlarını çeşitlendirdiği, tasarlama ediniminin farklılaşmasıyla öğrenmenin derinleşmesine ve kalıcılığına katkı sağladığı böylece tasarım stüdyolarında sunumun tasarım sürecinde kullanılabileceği ortaya konulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımıtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2025-02-18T06:43:56Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster