dc.contributor.advisor | Canduran, Kaan | |
dc.contributor.author | Bebek, Ozan | |
dc.date.accessioned | 2025-01-07T06:33:21Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-12-05 | |
dc.identifier.citation | Bebek, O. (2024). Distopya kavramına dayalı kıyamet sonrası senaryolarının seramik formlarla yorumlanması (Sanatta Yeterlik Sanat Çalışması Raporu). Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Seramik Anasanat Dalı, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36323 | |
dc.description.abstract | This art project report presents the findings of a study that aims to evaluate the
concept of dystopia through ceramic forms in the context of post-apocalyptic
scenarios. Dystopia is defined as the depiction of an oppressive, unjust, and
pessimistic societal order, often regarded as the opposite of utopia. The report
explores the historical development of the concept of dystopia and its reflections in
literature and art, particularly through the works of authors such as George Orwell,
Aldous Huxley, and Ray Bradbury. Ceramic art offers artists the opportunity to
create unique forms and aesthetic narratives using natural materials like clay. The
study examines how ceramic forms integrate with dystopian themes and how
these themes are reflected in ceramic art. Ceramic artists have reinterpreted the
concept of dystopia at aesthetic and conceptual levels using different materials
and techniques. Post-apocalyptic scenarios typically depict the collapse or
regression of civilization due to a major catastrophe, explained by events such as
nuclear war, pandemics, or natural disasters. These themes have found significant
representation in literature, cinema, and digital art, providing a foundation for
artistic reflections on societal fears. The study evaluates how post-apocalyptic
themes are addressed by artists and the position of these works within the art
world. The report also includes personal artistic practices, offering a
comprehensive analysis of how dystopian and post-apocalyptic themes can be
expressed through ceramic forms. In this context, the study adopts both a
theoretical and practical approach, aiming to provide a new perspective on the
intersection of art and social critique. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Distopya | tr_TR |
dc.subject | Kıyamet Sonrası Senaryo | tr_TR |
dc.subject | Sanat | tr_TR |
dc.subject | Seramik | tr_TR |
dc.subject | Görsel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject.lcsh | A - Genel konular | tr_TR |
dc.title | Distopya Kavramına Dayalı Kıyamet Sonrası Senaryolarının Seramik Formlarla Yorumlanması | tr_TR |
dc.title.alternative | The Interpretation of Post-Apocalyptic Scenarios Based on the Concept of Dystopia Through Ceramic Forms | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu sanat çalışması raporu, distopya kavramının seramik formlar aracılığıyla
kıyamet sonrası senaryolar bağlamında değerlendirilmesini amaçlayan bir
araştırmanın bulgularını sunmaktadır. Distopya, baskıcı, adaletsiz ve karamsar bir
toplumsal düzenin geleceğe yönelik tasviri olup, genellikle ütopyanın karşıtı olarak
değerlendirilmektedir. Raporda, distopya kavramının tarihsel gelişimi ve bu
kavramın edebiyat ile sanattaki yansımaları, özellikle George Orwell, Aldous
Huxley ve Ray Bradbury gibi yazarların eserleri üzerinden ele alınmıştır. Seramik
sanatı, sanatçılara kil gibi doğal malzemelerle özgün formlar yaratma ve estetik
anlatılar oluşturma imkânı sunmaktadır. Araştırmada, seramik formlarının distopik
temalarla nasıl bütünleştiği ve bu temaların seramik sanatındaki yansımaları
incelenmiştir. Seramik sanatçıları, farklı malzeme ve tekniklerle distopya kavramını
estetik ve kavramsal düzeyde yeniden yorumlamışlardır. Kıyamet sonrası
senaryolar, genellikle medeniyetin büyük bir felaket sonucu çöküşünü veya
gerilemesini anlatır ve bu temalar, nükleer savaş, salgın hastalık veya doğal afetler
gibi çeşitli felaketlerle açıklanır. Bu senaryolar, edebiyat, sinema ve dijital sanatta
geniş bir yer bulmuş, toplumsal korkuların sanatsal yansımalarına zemin
oluşturmuştur. Araştırmada, kıyamet sonrası temaların sanatçılar tarafından nasıl
ele alındığı ve bu eserlerin sanat dünyasındaki yeri değerlendirilmiştir. Çalışma
ayrıca kişisel sanatsal uygulamalar içermekte ve distopya ile kıyamet sonrası
temalarının seramik formlar üzerinden nasıl ifade edilebileceğine dair kapsamlı bir
analiz sunmaktadır. Bu bağlamda, çalışma hem teorik hem de pratik bir yaklaşım
benimseyerek sanat ve toplumsal eleştirinin kesişim noktasına dair yeni bir
perspektif kazandırmayı hedeflemektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Seramik ve Cam | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-01-07T06:33:21Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | proficiencyinart | tr_TR |