Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCanduran, Kaan
dc.contributor.authorBebek, Ozan
dc.date.accessioned2025-01-07T06:33:21Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-12-05
dc.identifier.citationBebek, O. (2024). Distopya kavramına dayalı kıyamet sonrası senaryolarının seramik formlarla yorumlanması (Sanatta Yeterlik Sanat Çalışması Raporu). Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Seramik Anasanat Dalı, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36323
dc.description.abstractThis art project report presents the findings of a study that aims to evaluate the concept of dystopia through ceramic forms in the context of post-apocalyptic scenarios. Dystopia is defined as the depiction of an oppressive, unjust, and pessimistic societal order, often regarded as the opposite of utopia. The report explores the historical development of the concept of dystopia and its reflections in literature and art, particularly through the works of authors such as George Orwell, Aldous Huxley, and Ray Bradbury. Ceramic art offers artists the opportunity to create unique forms and aesthetic narratives using natural materials like clay. The study examines how ceramic forms integrate with dystopian themes and how these themes are reflected in ceramic art. Ceramic artists have reinterpreted the concept of dystopia at aesthetic and conceptual levels using different materials and techniques. Post-apocalyptic scenarios typically depict the collapse or regression of civilization due to a major catastrophe, explained by events such as nuclear war, pandemics, or natural disasters. These themes have found significant representation in literature, cinema, and digital art, providing a foundation for artistic reflections on societal fears. The study evaluates how post-apocalyptic themes are addressed by artists and the position of these works within the art world. The report also includes personal artistic practices, offering a comprehensive analysis of how dystopian and post-apocalyptic themes can be expressed through ceramic forms. In this context, the study adopts both a theoretical and practical approach, aiming to provide a new perspective on the intersection of art and social critique.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDistopyatr_TR
dc.subjectKıyamet Sonrası Senaryotr_TR
dc.subjectSanattr_TR
dc.subjectSeramiktr_TR
dc.subjectGörsel Sanatlartr_TR
dc.subject.lcshA - Genel konulartr_TR
dc.titleDistopya Kavramına Dayalı Kıyamet Sonrası Senaryolarının Seramik Formlarla Yorumlanmasıtr_TR
dc.title.alternativeThe Interpretation of Post-Apocalyptic Scenarios Based on the Concept of Dystopia Through Ceramic Formstr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu sanat çalışması raporu, distopya kavramının seramik formlar aracılığıyla kıyamet sonrası senaryolar bağlamında değerlendirilmesini amaçlayan bir araştırmanın bulgularını sunmaktadır. Distopya, baskıcı, adaletsiz ve karamsar bir toplumsal düzenin geleceğe yönelik tasviri olup, genellikle ütopyanın karşıtı olarak değerlendirilmektedir. Raporda, distopya kavramının tarihsel gelişimi ve bu kavramın edebiyat ile sanattaki yansımaları, özellikle George Orwell, Aldous Huxley ve Ray Bradbury gibi yazarların eserleri üzerinden ele alınmıştır. Seramik sanatı, sanatçılara kil gibi doğal malzemelerle özgün formlar yaratma ve estetik anlatılar oluşturma imkânı sunmaktadır. Araştırmada, seramik formlarının distopik temalarla nasıl bütünleştiği ve bu temaların seramik sanatındaki yansımaları incelenmiştir. Seramik sanatçıları, farklı malzeme ve tekniklerle distopya kavramını estetik ve kavramsal düzeyde yeniden yorumlamışlardır. Kıyamet sonrası senaryolar, genellikle medeniyetin büyük bir felaket sonucu çöküşünü veya gerilemesini anlatır ve bu temalar, nükleer savaş, salgın hastalık veya doğal afetler gibi çeşitli felaketlerle açıklanır. Bu senaryolar, edebiyat, sinema ve dijital sanatta geniş bir yer bulmuş, toplumsal korkuların sanatsal yansımalarına zemin oluşturmuştur. Araştırmada, kıyamet sonrası temaların sanatçılar tarafından nasıl ele alındığı ve bu eserlerin sanat dünyasındaki yeri değerlendirilmiştir. Çalışma ayrıca kişisel sanatsal uygulamalar içermekte ve distopya ile kıyamet sonrası temalarının seramik formlar üzerinden nasıl ifade edilebileceğine dair kapsamlı bir analiz sunmaktadır. Bu bağlamda, çalışma hem teorik hem de pratik bir yaklaşım benimseyerek sanat ve toplumsal eleştirinin kesişim noktasına dair yeni bir perspektif kazandırmayı hedeflemektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentSeramik ve Camtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2025-01-07T06:33:21Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster