dc.contributor.advisor | GÖKÇEOĞLU, Candan | |
dc.contributor.author | TUNCA PARLAR, Hanife Büşra | |
dc.date.accessioned | 2024-11-27T07:06:43Z | |
dc.date.issued | 2024-10-23 | |
dc.date.submitted | 2024-08-23 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36178 | |
dc.description.abstract | Turkey's geological and topographical structure, raises the need for road transport in the tunnel. In recent years, the tunnel alternative has been evaluated by avoiding high cuts on the highway routes. However, the most important point of tunnel construction is correct analysis and correct project planning. Correct analysis of the data obtained after the necessary field and laboratory studies helps to design an accurate project for any unit and geological structure that may be encountered during the manufacturing phase.
The most frequently used analysis programs in tunnel project design only allow two-dimensional analysis. This is insufficient due to the effect of the tunnel and tunnel opening on the environment. The trouble-free completion of the tunnel construction depends on modeling the geological-geotechnical characteristics of the environment in which the tunnel will be opened in the most accurate way possible. This is achieved by three-dimensional modeling of the data obtained.
In this study, three-dimensional numerical analysis of the Evciler Varyant tunnel designed in weak rock masses in Edremit district of Balıkesir province was performed. FLAC 3D software was used for numerical analysis. The excavation support system has been designed in accordance with the deformation values determined based on the analysis results. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Tünel | tr_TR |
dc.subject | Üç Boyutlu Model | tr_TR |
dc.subject | Zayıf Kaya | tr_TR |
dc.subject | Nümerik Analiz | tr_TR |
dc.subject | Balıkesir | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Jeoloji | tr_TR |
dc.title | ZAYIF KAYA KÜTLELERİNDE TASARLANAN BİR KARAYOLU TÜNELİNİN ÜÇ BOYUTLU NÜMERİK ANALİZLERLE İNCELENMESİ (EVCİLER VARYANTI TÜNELİ, BALIKESİR, TÜRKİYE) | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Türkiye’nin jeolojik ve topografik yapısı, karayolu ulaşımında tünel ihtiyacını doğurmaktadır. Son yıllarda karayolu güzergahlarında yüksek yarmalardan kaçınılarak tünel alternatifi değerlendirilmektedir. Ancak tünel imalatının en önemli noktası doğru analiz ve doğru projelendirmedir. Gerekli arazi ve laboratuvar çalışmalarının ardından elde edilen verilerin analizlerinin doğru şekilde yapılması imalat aşamasında karşılaşılabilecek her türlü birim ve jeolojik yapı için doğru bir projelendirmeye yardımcı olur.
Tünel proje tasarımında en sık kullanılan analiz programları sadece iki boyutlu analiz yapımına imkan tanımaktadır. Bu da tünelin ve tünel açımının ortama etkisi nedeniyle yetersiz kalmaktadır. Tünel imalatının sorunsuz şekilde tamamlanabilmesi, tünelin açılacağı ortamın jeolojik-jeoteknik özelliklerinin mümkün olan en doğru şekilde modellenmesine bağlıdır. Bu da elde edilen verilerin üç boyutlu modellenmesi ile sağlanmaktadır.
Bu çalışmada Balıkesir ilinin Edremit ilçesinde zayıf kaya kütlelerinde tasarlanan Evciler Varyant tünelinin üç boyutlu nümerik analizi yapılmıştır. Nümerik analizlerde FLAC 3D yazılımı kullanılmıştır. Analizlerin sonuçlarına göre tespit edilen deformasyon değerlerine uygun kazı destek sistemi tasarlanmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Jeoloji Mühendisliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-11-27T07:06:43Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |