Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBencik Kangal, Saniye
dc.contributor.authorÜlker, Pelin
dc.date.accessioned2024-11-20T11:48:47Z
dc.date.issued2025
dc.date.submitted2024-10-22
dc.identifier.citationÜlker, P. (2024). OYUN VE EDEBİYAT TEMELLİ DUYGU DÜZENLEME BECERİSİ EĞİTİM PROGRAMININ ÇOCUKLARIN DUYGU DÜZENLEME BECERİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36148
dc.description.abstractThe aim of the research is to examine the effect of a game and literature-based emotion regulation skill training program on the emotion regulation skills of 5-6 year old children. The research was conducted according to the experimental design with pre-test, post-test and retention test control group. The study included 40 children and their teachers, 20 of whom were in the experimental group and 20 of whom were in the control group. The 30 sessions in the program were implemented three days a week and were completed in 10 weeks. The General Information Form developed by the researcher to determine the effect of the program, the Assessment of Children's Emotion Skills- Test for Six-Year-Old Children, developed by Shultz and Izard (1) and adapted into Turkish by Durmuşoğlu Saltalı, Deniz, Çeliköz and Arı (2). ACES) and The Emotion Regulation Scale (ERC), developed by Shields and Cicchetti (3) and adapted into Turkish by Batum and Yağmurlu (4), were used. As a result of the research, it was determined that Play and Literature Based Emotion Regulation Skills Training Program (PALBERS-TP) increased children's ability to recognize, understand, express and regulate emotions.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesstr_TR
dc.subjectDuygu Düzenlemetr_TR
dc.subjectDuygusal Gelişimtr_TR
dc.subjectDuygusal Becerilertr_TR
dc.subjectÇocuk Edebiyatıtr_TR
dc.subjectOyuntr_TR
dc.subjectOkul Öncesitr_TR
dc.subjectDuygusal Gelişimtr_TR
dc.subject.lcshPsikolojitr_TR
dc.titleOyun ve Edebiyat Temelli Duygu Düzenleme Becerisi Eğitim Programının Çocukların Duygu Düzenleme Becerilerine Etkisinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırmanın amacı Oyun ve Edebiyat Temelli Duygu Düzenleme Becerisi Eğitim Programı (PALBERS-TP)’nın 5-6 yaş çocukların duygu düzenleme becerilerine etkisinin incelenmesidir. Araştırma ön test, son test ve kalıcılık testi kontrol gruplu deneysel desene göre yürütülmüştür. Araştırmaya okul öncesi eğitime devam etmekte olan 20’si deney, 20’si kontrol grubu olmak üzere 40 çocuk ve öğretmenleri dahil edilmiştir. Programda yer alan 30 oturum haftada üç gün uygulanarak 10 haftada tamamlanmıştır. Programın etkisini saptamak için araştırmacı tarafından geliştirilen Genel Bilgi Formu, Shultz ve Izard (1) tarafından geliştirilip Durmuşoğlu Saltalı, Deniz, Çeliköz ve Arı (2) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Altı Yaş Çocukları İçin Duygusal Becerilerin Değerlendirilmesi Testi (Assessment of Children’s Emotion Skills- ACES) ve Shields ve Cicchetti (3) tarafından geliştirilip Batum ve Yağmurlu (4) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Duygu Düzenleme Ölçeği (The Emotion Checklist- ERC) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda Oyun ve Edebiyat Temelli Duygu Düzenleme Becerisi Eğitim Programı (PALBERS-TP)’nın çocukların duyguları tanıma, anlama, ifade etme ve duygu düzenleme becerilerini arttırdığı saptanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Eğitimitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2025-05-25T11:48:47Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeworkingPapertr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster