Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYağcı, Hikmet Mutlu
dc.contributor.authorDursun, Bünyamin han
dc.date.accessioned2024-11-18T06:48:27Z
dc.date.issued2024-11-11
dc.date.submitted2024-10-11
dc.identifier.citationDursun, Bünyamin Han. (2024) PALEOLİTİK DÖNEM ORTA AVRUPA MAĞARA RESİMLERİNDEKİ HAYVAN SAHNELERİNİN SERAMİK YORUMLARItr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36144
dc.description.abstractWe understand the communication between humans and animals from the cave walls. Paleolithic period people painted animals they encountered in daily life on the walls of caves where they were thought to live for shelter. Although it is not known exactly why the paintings were made in the Paleolithic period, the theme of the paintings is; Religious rituals, an event in daily life, a hunting scene or the natural life of animals are depicted on cave walls. In the research conducted; The pictures are well depicted with anatomical details, close to realism, and it is understood that they tried to capture the three-dimensional view in the pictures by using the protrusions in the cave. Generally, black and red toned colors are used in the paintings. Some of the drawings were made by carving with scraping tools. Within the scope of the thesis, the historical process of the selected Paleolithic period caves and cave paintings, the technique of the paintings, and the purposes of their making were investigated. Animal figures such as bison, deer and horses in these caves in Central Europe were examined in detail. Later, examples in today's ceramic art were researched, and the works of Ule EWELT, Pierre GENOURIER and Laura ROSE were also examined. As a result of all these researches, watercolor studies of many of the paintings found in the selected Central European Caves were made and thus the figures used were better recognized. Inspired by the paintings in caves, two-dimensional figures were transferred to three dimensions with ceramics. Scenes and figures identified from cave paintings were shaped from ceramics to create original forms. Meanwhile, iii personal emotions and expressions were also included in the works, coloring was done with different firing techniques, and at the end of the process, original animal figures were achieved. Thanks to this master's degree artwork report, while trying to draw attention to the cave and animal paintings that were selected and researched, original three dimensional interpretations of the paintings in these caves were implemented with ceramics. Thus, cultural transfer was attempted by transferring the Central European Cave paintings made in ancient times to the field of today's ceramic art.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectChavuettr_TR
dc.subjectLascauxtr_TR
dc.subjectAltamiratr_TR
dc.subjectMağara Sanatıtr_TR
dc.subjectPaleolitiktr_TR
dc.subjectSeramik Hayvan Figürleritr_TR
dc.titlePALEOLİTİK DÖNEM ORTA AVRUPA MAĞARA RESİMLERİNDEKİ HAYVAN SAHNELERİNİN SERAMİK YORUMLARItr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖZ İnsanının hayvanla olan iletişimini mağara duvarlarından anlamaktayız. Paleolitik dönem insanların barınma amaçlı yaşadığı düşünülen mağaraların duvarlarına gündelik hayatta karşılaştığı hayvanları resmetmişlerdir. Paleolitik dönemde resimlerin tam olarak ne için yapıldığı bilinmese de resimlerin teması; dini ritüeller, gündelik hayatta yaşanmış bir olay, bir av sahnesi veya hayvanların doğal hayat konu alınarak mağara duvarlarına resmedilmiştir. Yapılan araştırmalarda; resimler anatomik detaylarla gerçekçiliğe yakın olarak iyi bir biçimde resmedilmiş olup, mağaradaki çıkıntıları kullanılarak resimlerde üç boyutlu görünümü yakalama çabasında oldukları anlaşılmıştır. Genellikle resimlerde siyah ve kırmızı tonda renkler kullanılmıştır. Çizimlerin bazıları kazıyıcı aletler ile oyularak yapılmıştır. Tez kapsamında seçilen Paleolitik dönem mağaralarının ve mağara resimlerinin tarihsel süreci, resimlerin tekniği, yapılma amaçları araştırılmıştır. Orta Avrupa’da bulunan bu mağaralardaki bizon, geyik, at gibi hayvan figürleri detaylı bir şekilde incelemiştir. Daha sonra günümüz seramik sanatındaki örnekler araştırılmış olup, Ule EWELT, Pierre GENOURİER, Laura ROSE’un çalışmaları da incelenmiştir. Bütün bu araştırmalar sonunda seçilmiş Orta Avrupa Mağaralarında bulunan resimlerden pek çoğunun suluboya ile etütleri yapılmış ve böylece kullanılan figürler daha iyi tanınmıştır. Mağaralardaki resimlerden esinlenilmiş, iki boyutlu figürler seramik ile üç boyuta aktarılmıştır. Mağara resimlerinden belirlenen sahneler ve figürler seramikten şekillendirilerek özgün formlar oluşturulmaya çalışılmıştır. Bu i sırada kişisel duygu ve ifadeler de çalışmalara dahil edilmiş, farklı pişirim teknikleri ile renklendirmeler yapılmış ve süreç sonunda özgün hayvan figürlerine ulaşılmıştır. Gerçekleştirilen bu yüksek lisans sanat eseri raporu sayesinde seçilerek araştırması yapılan mağara ve hayvan resimlerine dikkat çekilmeye çalışırken hem de bu mağaralardaki resimlerin seramik ile üç boyutlu özgün yorumları hayata geçirilmiştir. Böylece ilk çağlarda yapılan Orta Avrupa Mağara resimleri günümüz seramik sanatı alanına taşınarak kültürel aktarım yapılmaya çalışılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentSeramik ve Camtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-11-18T06:48:27Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster